روش رفع مشکل بهم ریختگی کلمات فارسی و انگلیسی در نرم افزار ورد

شاید تجربه کرده باشید که در هنگام تایپ کلمات انگلیسی و فارسی در هم ریخته و یا حتی اگر تنظیم هم کرده باشید که راست چین یا چپ چین باشد فونت ها به هم ریخته و کلمات انگلیسی و فارسی در هم می شوند.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

ما یک راه ساده برای شما داریم. فقط کافیست مراحل زیر را دنبال کنید. قبل از شروع تایپ، اگر کلمه اول سند شما، فارسی است (درصورتی که بیشتر کلمات هم فارسی هستند این مرحله را طی کنید)، تنظیمات را روی راست نویس و سپس راست چین قرار دهید و تنظیمات مربوط به فونت و... را انجام داده و شروع به تایپ کنید.

اما اگر کلمه اول سند شما انگلیسی است و یا درصد بیشتری از سند شما به متن انگلیسی تعلق دارد، قبل از شروع کار متن را چپ نویس و سپس چپ چین کرده و شروع به تایپ کنید.نکته قابل توجه اینجاست که اگر شما مقدار زیادی از متن تان را تایپ کرده باشید و حوصله پاک کردن، و از اول تایپ کردن آن را نداشته باشید و بخواهید در حین این که چند صفحه متن دارید، این تنظیمات را انجام دهید این مراحل را دنبال کنید.

  1. کلیدهای ترکیبی Ctrl+A را بزنید تا کل سند برای شما انتخاب شود.
  2. سپس با توجه به اینکه درصد بیشتری از سند شما را متن فارسی یا انگلیسی تشکیل می دهد تنظیمات چپ نویس یا راست نویس و چپ چین یا راست چین را انجام دهید و سپس تنظیمات دیگر را نظیر فونت و رنگ و... را انجام دهید.

تمام! متن شما دیگر بهم ریختگی کلمات و جملات فارسی و انگلیسی را نخواهد داشت.

  •      ‼توجه داشته باشید که این آموزش مبتدی است و بیشتر مواقع جواب میدهد اما در برخی موارد باید روش های پیشرفته تر را تست کنید.

حال یک پیشنهاد جالب برای افراد مبتدی داریم که با خواندن این مطلب و با یک تیر دونشان بزنند...

درصورتی که شما جزو افراد مبتدی هستید و هنوز به صورت کامل با بخش های نرم افزار ورد آشنایی ندارید، می توانید در تصویر زیر یک نمای کلی از این نرم افزار را داشته باشید تا با نام قسمت های مختلف آن آشنا شوید.

روش رفع مشکل بهم ریختگی کلمات فارسی و انگلیسی در نرم افزار ورد

در صورتیکه نظری دارید میتوانید در قسمت زیر، نظر خود را ثبت کنید. خوشحال میشویم...

توجه داشته باشید که این مقاله، جزئی از آموزش جامع آفیس است که در این لینک قابل دسترسی است.


نظرات