پرهام خادم زاده
طراح وبسایت / هنرجو

6 تا از بهترین دستورات محیط run ویندوز که باید بدانید!

سلام به تمامی استادان همه کار موسسه توسینسو، در این مقاله کوتاه و آموزشی قرار بر این هست که 6 تا از بهترین و پر کاربردترین دستورات محیط RUN در ویندوز رو به شما عزیزان معرفی کنیم که باعث میشه که کار با سیستم عامل ویندوز رو براتون راحت تر بکنه.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

بدون حرف اضافه بریم سراغ این دستورات مهم :)

1. msconfig : بزارید با این دستور که موردعلاقه من هم هست کار رو شروع کنیم، شما زمانی که این دستور رو در پنجره ران تایپ و اینتر رو بزنید، یک کادر با چندین تب های مختلف براتون ظاهر میشه، بخش کاربردی که برام خوب بوده تب startup هست که مستقیم میتونید به تسک منیجر برید و نرم افزار هایی که میخواید زمان بوت ویندوز اجرا بشن رو مشخص کنید، ولی توصیه من به شما عزیزان این است که تا میتونید نرم افزار های کمتری رو مشخص کنید.

2. cmd : دیگه برای شما دوستان لازم به معرفی این ابزار دوست داشتنی ما برنامه نویسان و هکرها نیست :) شما با وارد کردن این دستور میتونید در کسری از ثانیه به محیط کامند پرامپت دسترسی پیدا کنید.

3. msinfo32 : این دستور اطلاعات گسترده‌ای از سیستم شما رو در اختیارتون قرار میده، درمورد سخت افزار و نرم افزار که اگر نیاز به دیدن مشخصات هر سیستم دارید، این دستوری هست که باید یاد داشته باشید.

4. regedit : اگه برای تغییر قابلیتی در ویندوز نیاز به محیط ریجستری دارید، این ساده ترین روش برای باز کردن و دسترسی پیدا کردن به محیط رجیستری هست، فقط دقت داشته باشید که یک اشتباه کوچک منجر به از دست رفتن اطلاعات و داده های شما و مجبور به تعویض سیستم عامل میشود !

5. charmap : با استفاده از این دستور ویندوز به شما این امکان رو میده که به تمام کارکترهای موجود در فونت انتخابی خود دسترسی داشته باشید و با انتخاب کردن آنها بتوانید آنها را کپی و استفاده کنید.

6 . mrt : این یک ابزار حذف ویروس بر اساس تقاضا هست که توسط شرکت مادر ویندوز (مایکروسافت) توسعه داده شده است که این امکان رو به شما میده که با قابلیت های مختلف سیستم خودتون رو اسکن کنید و از هرگونه ویروس و نرم افزار های مخرب خلاص بشید ! 

6 . control : این دستور در نسخه های قدیم ویندوز بسیار مورد استفاده قرار نمیگیره چون میشه با استفاده از روش های زیادی به کنترل پنل دسترسی داشته باشید، با این حال مایکروسافت در ویندوز 10 تنظیمات جدیدی رو برای دسترسی راحت تر به کنترل پنل برای کاربرانش قرار داده که شما میتونید با تایپ کردن عبارت control در محیط run به کنترل پنل دسترسی داشته باشید.


بسیار خب دوستان این از لیست 6 دستور مهم و پرکاربرد از نظر بنده در سیستم عامل های ویندوز (معمولا نسخه های 10 به بالا).

ممنون میشم که اگر موردی رو نگفتم برامون در کامنت ها بنویسید 

با تشکر از شما عزیزان


پرهام خادم زاده
پرهام خادم زاده

طراح وبسایت / هنرجو

سلام، من پرهام خادم زاده هستم و درحال تحصیل پایه 11 رشته شبکه و نرم افزار هستم، به کامپیوتر ها و لوازم دیجیتال بسیار علاقه دارم و دائم کنجکاو هستم که این ابزارها چطور کار میکنند. درحال حاضر در یک شرکت طراح سایت با وردپرس هستم، البته هنوز به طور کامل و حرفه‌ای یاد نگرفتم و در حد توانم میتونم یک سری کارها رو انجام بدم. آشنایی با مبانی برنامه بنویسی زبان پایتون، لوا دارم، و با توجه به رشته تحصیلی خودم درحال یادگیری HTML & CSS و JS & PHP هستم که بیشتر به جاوااسکریپت علاقه دارم.

نظرات