بکاپ گرفتن از کانفیگ میکروتیک

برای اینکه فایل های با پسوند backup. داشته باشیم وارد files توی محیط winbox میشویم توی این قسمت رو دکمه ی بکاپ کلیک میکنیم.این فایل ها به صورت پیش فرض با پسورد کاربر رمز می شوند.با این روش می توان از کل کانفیگ روتر بکاپ گرفت که شامل پسوردها و کلیدها و.... می شوند.اگر بخواهید میتوانید برای فایل بکاپ خود اسم در نظر بگیرید و اگر اسمی وارد نکنید از اسم روتر و تاریخی که سیستم نشان میدهد یک اسم به صورت اتوماتیک برای فایل بکاپ در نظر گرفته می شود.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

می توان یک پسورد دلخواه برای فایل بکاپ در نظر گرفت اگر پسوردی وارد نکنید به طور پیش فرض از پسورد کاربر استفاده می شود.برای برگرداندن فایل بکاپ میتوانید روی گزینه ی Restore کلید کنید و با وارد کردن رمز بکاپ را بازگردانی کنید.یک مدل دیگر برای بکاپ گرفتن از روتر استفاده از کامند export در محیط CLI هست به این صورت : 

export file=filename

 یک فایل به صورت filename.rsc داخل پنجره files برای ما ذخیره می شود.ویژگی استفاده از روش دوم بکاپ این هست که میتوان از کل روتر یا قسمتی از آن بکاپ گرفت برای مثال برای بکاپ گرفتن از قسمت IP Address ها میتوان از دستور زیر استفاده کرد :

ip address export file=filename 

دیگر ویژگی استفاده از این روش این هست که میتوان این بکاپ را روی روتر های دیگر نیز بازگزداند و استفاده کرد .موفق و پیروز باشید.


نظرات