علیرضا فاضلی
طراح وب و گرافیست

ده نکته مهم برای بالا بردن سرعت سایت های وردپرس

ده نکته مهم برای بالا بردن سرعت سایت های وردپرس چیست؟ در این مقاله قصد داریم تا ده مورد از ساده ترین و موثر ترین و مطمعن ترین راه ها را برای افزایش سرعت وبسایت وردپرسی شما بیان کنیم تا هم بتواند رضایت مخاطب شما را بیشتر جلب کند و هم بتواند در رتبه سئو وبسایت شما موثر باشد.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

از قالب بهینه استفاده کنید

یکی از موثر ترین راه ها برای بهینه کردن سایت و بالا بردن لود سایت استفاده از قالب سبک و بهینه می باشد که نه تنها باعث کند تر شدن وب سایت شما نمی شود بلکه موجب سریع تر شدن و بهینه تر شدن وب سایت شما نیز خواهد شد. البته خرید قالب های خوب و پرطرفدار و محبوب نیز بی تاثیر نخواهد بود.

وردپرس چیست

بهینه سازی وب سایت با کم تر کردن حجم عکس ها

برای بهینه کردن تصاویر شما می توانید از افزونه هایی مانند Smush it استفاده کنید که به راحتی و تنها با فشردن تنها چند دکمه ساده حجم عکس های وب سایتتان را کاهش دهید و سرعت لود تصاویرتان و سرعت وبسایتتان را افزایش دهید.

مزایا Smush it چیست؟

  1. سهولت در استفاده از آن
  2. کاهش منحصر به فرد حجم تصاویر و صفحات وب سات
  3. دارای قابلیت بهینه سازی تصاویر در حال آپلود
  4. پشتیبانی از تمامی فرمت های تصاویر
  5. افزایش سرعت سایت و ارتقا رنکینگ سئو سایت

ارتقا سرعت سایت با افزونه WP Rocket

این افزونه محبوب ترین و پر کاربرد ترین و پر طرفدارترین افزونه در دسته بندی سرعت سایت و کشسایت می باشد که می تواند تنها با استفاده از چند کلیک ساده سرعت وب سایت شما رو به مقدار قابل توجهی بالا برده و حتی در رنکینگ سئو وب سایت شما موثر باشد البته برای این افزونه نسخه رایگان عرضه نشده و تنها می توانید از نسخه پولی آن استفاده کنید.

  1. مزایای WP Rocket
  2. امکان شناسایی دستگاه های موبایل
  3. قابلیت کشکردن تمامی صفحات
  4. ارتقا سرعت سایز به شکل شگفت آور
  5. سهولت در استفاده
  6. بهینه سازی رسانه وب سایت

وردپرس چیست

بیشتر بدانید : وردپرس چیست؟

استفاده از هاست قدرتمند برای افزایش سرعت سایت

ابتدا باید به طور کاملا مسلط بدانیم که هاست چیست؟

در حقیقت، هاست برای شما مکانی را  فراهم میکند که اطلاعات سایت شما اعم از عکس ها، کدهای CSS , HTML , JS ، تم اصلی وبسایت شما و هر اطلاعات دیگری را در خود جای میدهد.

هنگامی که کاربری وارد سایت شما میشود مرورگر ها از این اطلاعات برای پردازش وبسایت شما استفاده میکنند.

انتخاب درست هاست نه تنها یکی از عناصر ضروری برای وبسایت شماست چرا که بدون هاست سایت شما نمیتواند به اینترنت متصل شود، بلکه انتخاب درست هاست میتواند بر سئو سایت شما نیز اثر گذار باشد.

ولی چیزی که در هاست موجب افزایش سرعت وب سایت شما می شود چیست؟

نوع سرور سرویسی که خریداری میکنید در سرعت سایت شما موثر می باشد برای مثال باید سروری تهیه کنید که نزدیک به کاربران شما باشد و  میتوانید از CDN های قدرتمند استفاده کنید تا قسمت رسانه وب سایت شما را در سرور های جهانی نگه داری کنندو سرعت لود این رسانه ها را چندین برابر کنند. البته نوع سخت افزار سرور هم بسیار مهم می باشد نوع سی پی یو و نوع هارد که در حال حاضر بهترین نوع هاردی که مورد استفاده هاست ها می باشد هارد NVMe می باشد که بهترین عملکرد را در بین انواع هارد ها دارند.

فایل های کد وب سایت خود را ادغام یا کوچک تر کنید

کوچک کردن و ترکیب کردن فایل های HTML , CSS , JS  یکی از راه هایی است که نه تنها سرعت سایت شما را به شکل قابل توجهی بالا میبرد بلکه می تواند رتبه سئو شما را هم بالا برده و شما را در لینک اول بودن محکم تر کند. منظور از کوچک کردن این فایل ها حذف قسمت های اضافی کد ها می باشد و این قسمت های اضافه شامل قسمت های خالی، دیدگاه ها ، بلوک های جدا کننده و... می باشد.

حذف المان های اضافی و المان های بیکار

منظور از المان های اضافی المان هایی هستند که در صفحه اضافه هستند و کار خاصی را انجام نمی دهند و تنها باعث کند تر شدن سرعت لود وب سایت شما می شوند و انجام این کار می تواند تاثیر بسزایی را در افزایش سرعت وب سایت شما داشته باشد. منظور از المان های بیکار المان ها و بخش هایی از سایت هستند که مدتی کاربرد خوبی داشتند ولی در حال حاضر هیچکس به آنها مراجعه نمی کند و عملا بی کار یک جا افتاده اند و حذف این نوع المان ها هم تاثیر خوبی در ارتقا سایت شما خواهد داشت.

فونت های اضافی وب سایت خود را حذف کنید

تحقیقات نشان داده اند که زمان زیادی از زمان لود وب سایت تنها صرف لود و یا دانلود فونت های وب سایت شما می شود و راهکار آن این است که شما بتوانید فونتهای بیکار و اضافی وبسایت خود را حذف کنید و اگر می توانید کل وب سایت شما تنها از یک فونت واحد استفاده کند که موجب افزایش سرعت لود وب سایت شما می شود و سایت شما کاربران را خسته نمی کند.

آموزش وردپرس

شما میتوانید برای مشاهده دوره آموزش وردپرس کلیک کنید.

از CDN برای افزایش سرعت وب سایتتان کمک بگیرید

همانطور که در بالاتر در مورد اهمیت هاست در سرعت وب سایت صحبت کردیم، موقعیت مکانی سرور هاست شما در سرعت سایت شما موثر خواهد بود ولی CDN می تواند این مشکل را برای شما حل کند.

بیشتر بدانید : فتوشاپ چیست؟

CDN چیست؟

سیستم های توزیع محتوا یا CDN سرورهایی در تمامی نقاط دنیا هستند که اطلاعات سایت شما را در خود ذخیره میکنند و باعث افزایش سرعت وب سایت شما می شود برای مثال: سرور هست من در کشور ایتالیا می باشد ولی کاربران من در ایران هستند، با استفاده از CDN اطلاعات وب سایت من از طریق نزدیک ترین سرور CDN به کاربر من برای او ارسال می شود باعث افزایش سرعت سایت و کاهش سرعت لود سایت می شود.

استفاده از روش غیر مستقیم در بارگذاره ویدیو ها

با بارگذاری مستقیم ویدیو ها در وب سایت مصرف پهنای باند و حافظه هاست بالا میرود و در صورت تکرار این کار حتی ممکن است هاست شما به حالت تعلیق در بیاید اما شما می توانید با آپلود کردن ویدیو های خود در یک سایت اشتراک ویدیو و قرار دادن لینک ویدیو در پست خود از اینکار پیشگیری کرده و موجب کند تر شدن وب سایت خود نشوید.

با ارتقا نسخه PHP سایت خود افزایش سرعت را حس کنید

طبق آمار های دقیق در بروزرسانی های جدید PHP اسکریپت ها 30 درصد با سرعت بیشتری لود می شوند و این ویژگی قابل توجهی است و در سایت های بزرگ شما به بروزرسانی نسخه PHP وب سایت خود می توانید از این ارتقا سرعت شگفت زده شوید.

وردپرس چیست

نتیجه گیری

در این مقاله ده راه و روش ساده برای افزایش و ارتقا سرعت وب سایت گفتیم که با انجام این کار ها و بالا رفتن سرعت وب سایت قطعا رنکینگ سئو سایت شما بهتر می شود و می تواند یا را در لینک یک محکم تر سازد و البته کاربران هم در حین ورود به سایت شما به دلیل پایین بود سرعت لود سایت و تصاویر خسته نخواهند شد و عاشق سرعت وب سایت شما خواهند شد.


علیرضا فاضلی
علیرضا فاضلی

طراح وب و گرافیست

من علیرضا هستم ، سالهاست که در حوزه طراحی سایت بصورت تخصصی فعالیت می کنم . تخصص های اصلی من در حوزه آموزش وردپرس ، آموزش نرم افزارهای گرافیکی ، مبانی کامپیوتر و بصورت کلی هر چیزی در حوزه وب هست ... عاشق آموزش و یادگیری هستم.

نظرات