علیرضا فاضلی
طراح وب و گرافیست

آموزش تایپ شعر در ورد

در این مقاله قصد داریم تا روش های مختلف تایپ شعر در نرم افزار مایکروسافت ورد را به شما آموزش دهیم و این نکته نیز قابل ذکر است که این آموزش ها به شدت ساده می باشند و میتوانید به سادگی هرچه تمام تر از آنها استفاده کنیدو

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

همانطور که همه میدانیم تایپ شعر سنتی فارسی قالب خاصی دارد، این قالب خاص به این صورت می باشد که شعر فارسی دارای یک بیت و هر بیت آن دارای دو مصراع می باشد که تایپ این نوع قالب در ورد میتواند کمی وقت گیر باشد، اگر شما هم اینگونه فکر میکنید پس بیایید تاروش های اصولی و البته ساده آن را برای شما بیان کنیم.

روش اول استفاده از قابلیت Tab  و خط کش ورد

در این روش کافیست شما با فعال سازی خط کش ورد که برای فعال سازی آن کافیست وارد بخش View  شوید و از بخش Show  تیک گزینه Ruler  را فعال کنید و با کلیک کردن در هر قسمتی از این خط کش که می خواهید مصراع های زوج در زیر هم و از آنجا شروع شوند کلیک کنید و پس از تایپ کردن مصراع اول تنها با زدن کلید Tab بر روی کیبورد خود مکان نما با آن قسمت می رود و شما می توانید مصراع دم خود را تایپ کنید، و پس از تایپ مصراع دوم تنها با فشردن کلید Enter  بر روی کیبورد خود نکان نما به اول خط بعدی منتقل و آماده تایپ مصراع سوم میشود.

شعر در ورد

بیشتر بدانید : ورد چیست؟

روش دوم به روش تایپ دو ستونِ در ورد

در این روش کیفیست شما به تب Layout بروید و سپس از بخش Page Setup گزینه Columns را بزنید و چیدمان صفحه را بر روی دو ستونه تنظیم کنید و سپس پس از انجام این کار شما باید شروع به تایپ کردن مصراع های فرد کنید و پس از تمام شدن این مصراع ها دوباره به تب Layout  بروید و از بخش Pagr Setup گزینه Break را بزنید و شروع به تایپ کردن مصراع های زوج کنید.

شعر در ورد

روش سوم تایپ شعر با کمک گرفتن از جدول

این روش به این صورت می باشد که شما به تب Insert رفته و از قسمت Tables گزینه Table  را انتخاب کرده و سپس گزینه Insert Table را بزنید. در صفحه ظاهر شده در قسمت اول عدد 2 و در قسمت دوم تعداد ابیات شعر خود را وارد کنید و سپس دکمه OK را بزنید.

بیشتر بدانید : اکسل چیست؟

و سپس شروع به تایپ شعر خود در کادر های ایجاد شده کنید و پس از تمام شدن تایپ شعر کل جدول خود را به حالت انتخاب در بیاورید و به قسمت Home رفته و از بخش Paragraph گزینه Borders را زده و از لیست باز شده گزینه No Border  را انتخاب کنید.

شعر در ورد

شما توانستید شعر خود را به سه روش بسیار ساده و کاربردی در ورد تایپ کنید با رعایت اصول نوشتن شعر در ورد.


علیرضا فاضلی
علیرضا فاضلی

طراح وب و گرافیست

من علیرضا هستم ، سالهاست که در حوزه طراحی سایت بصورت تخصصی فعالیت می کنم . تخصص های اصلی من در حوزه آموزش وردپرس ، آموزش نرم افزارهای گرافیکی ، مبانی کامپیوتر و بصورت کلی هر چیزی در حوزه وب هست ... عاشق آموزش و یادگیری هستم.

نظرات