معرفی 10 قالب مشهور و رایگان وردپرس

در این مقاله به شما 10 تا از قالب های وردپرس که مشهور ترین و بهترین و البته رایگان هستند رو معرفی خواهیم کرد.اما قبل از شروع معرفی این قالب ها بهتر است تا برای آن دسته از افرادی که این مقاله را میخوانند و نمیدانند که وردپرس یا قیلب وردپرس چیست، چروع به توضیح این دو اصطلاح کنیم.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

وردپرس چیست؟

وردپرس معروف ترین و پر طرفدار ترین CMS یا سیستم مدیریت محتوا می باشد که شما می توانید بدون حتی یک خط کد نویسی و تنها با بلد بودن و یادگیری وردپرس برای خودتان یک سایت زیبا و بروز طراحی کرده و به کسب و کار خودتان رونق ببخشید.امروزه 40 درصد سایت هایی که از آن ها دیدن میکنید از وردپرس برای ساخت وب سایت خود کمک گرفته و استفاده کرده اند. دلیل محبوبیت این روش از طراحی سایت، هزینه کمتر و کیفیت مناسب آن نسبت به کد نویسی می باشد.

بیشتر بدانید: بهترین آموزش وردپرس

قالب وردپرس چیست؟

شما میتوانید با نصب وردپرس و سپس نصب یک قالب شروع به طراحی وب سایت خود کنید. قالب ها در حقیقت به شما اجازه شخصی سازی کردن وب سایت و اینکه دلتان می خواهد که شمایل و ظاهر وب سایتتان چگونه باشد را میدهند.

قالب وردپرس چیست؟

شما میتوانید با انتخاب قالب مناسب خودتان، سایتتان را از نظر رنگ، تایپوگرافی، بخش بندی و... شخصی سازی کرده و سایتتان را آنطور که دوست دارید طراحی و زیبا سازی کنید.

معیار های قالب خوب وردپرس چیست؟

شما برای اینکه بتوانید در انتخاب قالب مناسب برای وب سایتتان موفق باشید نیاز به چند معیار خواهید داشت که میتوانند به شما دید بازتری را نسبت به انتخاب قالبتان به شما بدهند.

یکی از معیار های مهمی که در انتخاب یک قالب خوب باید در نظر داشته باشید، ریسپانسیو بودن یا واکنش گرا بودن آن قالب است. یعنی چی؟ یعنی قالب شما از حالت های موبایل و تبلت هم علاوه بر دسکتاپ پشتیبانی کند و کاربرانتان که از این سه دستگاه برای دیدن سایت شما استفاده میکنند دچار مشکل نباشند.

معیاری که میتواند توجه اشخاص زیادی را به خود جلب کند این است که وب سایت شما دارای سرعت بالایی باشد که این مورد هم میتواند از قالب تاثیر زیادی بگیرد. وقتی از قالبی استفاده کنید که سرعت بالایی داشته باشد همانطور سرعت وب سایت شما نیز تحت تاثیر قرار گرفته و حتی روی رتبه سئو شما هم تاثیر میگذارد.

یکی دیگر از معیار هایی که خیلی از طراحان سایت آن را در نظر میگیرند کد نویسی امن قالب و سئو آن می باشد. سئو به طور خلاصه و ساده یعنی تعیین رتبه سایت شما در نتایج گوگل که میتواند برای سایت های شرکتی و فروشگاهی و خبری خیلی مهم و ضروری باشد.

معیار بعدی ما برای انتخاب قالب مناسب سایتمان این است که قالب انخابی ما آیا دارای ویژگی ویرایش هست یا نه؟ و تا چه حدی میتوانیم آن را ویرایش کنیم؟ این دو سوال خیلی میتواند در تعیین ظاهر سایت شما تاثیر گذار باشند. زیرا به شما اجازه شخصی سازی سایتتان را میدهند و سطح دسترسی شما به بخش های مختلف سایتتان را تعیین می کنند.خب حالا که با اصطلاحات مورد نیاز و یکسری از معیار ها آشنا شدید وقتش رسیده تا شروع به معرفی افزونه های مشهور و رایگان کنیم تا بتوانید با چشم باز تری در انتخاب قالب سایتتان دقت کنید.

معرفی قالب Astra ( آسترا ) وردپرس

در اکثر لیست هایی که صحبت از قالب های پر طرفدار و مشهور میکنند، اسم این قالب هم به چشم می خورد. قالب محبوب و معروف آسترا یک قالب همه کاره می باشد که هم میتوانید از مخزن وردپرس به صورت رایگان آن را دریافت کرده و از آن استفاده کنید و هم میتوانید آن را از وب سایت های معتبر فروش قالب و افزونه ها خریداری کرده و از نسخه کامل آن استفاده کنید.

قالب Astra

یکی از معیار هایمان قابل ویرایش بودن قالب ها بود که این معیار در قالب آسترا به چشم میخورد و شما میتوانید با استفاده از افزونه صفحه ساز المنتور به صورت کامل شروع به ویرایش این قالب کرده و طرح مد نظر خودتان را بر روی آن پیاده سازی کنید.

بیشتر بدانید : وردپرس چیست؟

این قالب را میتوانید به صورت رایگان نیز دریافت کنید اما نسخه پولی آن دارای امکانات بیشتری که یکی از مهم ترین آن ها اپلیکیشن آماده قالب می باشد که شما میتوانید در صورت داشتن نسخه کامل یا پولی از این ویژگی هم استفاده کنید.

معرفی قالب Ultra ( الترا ) وردپرس

قالب اولترا یکی از منعطف ترین و قدرتمند ترین قالب هایی می باشد که شما میتوانید از آن استفاده کنید. این ققالب با داشتن یک سیستم درگ اند دراپ (Drag and Drop) مختص خود قالب میتواند به شما امکان ساخت هر نوع وب سایتی را بدهد و کار طراحی سایت را برای شما سهل و آسان کند.

Ultra چیست؟

این قالب بسیار قدرتمند دارای طرح های آماده ای برای راحت تر شدن کار شما نیز دارد برای مثال این قالب دارای 15 طرح آماده برای قالب و صفحه می باشد و دارای 6 طرح آماده برای فوتر می باشد که شما میتوانید با انتخاب این طرح ها به کار خود سرعت ببخشید.

معرفی قالب Total ( توتال ) وردپرس

یکی از ظریف ترین و جالب ترین قالب های وردپرس همین قالب Total می باشد که با استفاده از افکت های Parallax در قالب خود به صورت جالبی بر جذابیت این قالب افزوده و آن را جذاب کرده است.

قالب Total

این قالب علاوه بر افکت های Parallax دارای سرعت مناسب و سازگار با اکثر افزونه ها می باشد و دارای سئو خوبی می باشد که نظر یک طراح سایت را برای انتخاب این قالب بسیار جلب خواهد کرد و با وجود اینکه آماده برای ترجمه به هر زبانی نیز می باشد میتوانید به سادگی آن را ترجمه و از آن استفاده کنید.

معرفی قالب Divi ( دی وی ) وردپرس

قالب Divi یکی از محبوب ترین و معروف ترین قالب هایی می باشد که توسط وب سایت Elegant که احتمالا آن را بشناسید، یکی از فروشگاه های قالب و افزونه می باشد ساخته شده است. Divi یک قالب چند منظوره است و می توانید با استفاده از این قالب هر وب سایتی که میخواهید را طراحی کنید.

قالب Divi

این قالب دارای یک ویرایشگر داخلی با ساختار Drag and Drop می باشد که به شما اجاره میدهد تا بتوانید تمامی عناصر صفحه از جمله سطر ها، ستون ها، ابزارک ها و حتی رنگ و فونت آن ها را شخصی سازی کرده و آن را باب میل خودتان طراحی کنید.

قالب Divi دارای بیش از 20 طرح آماده می باشد که میتوانید با استفاده از این طرح ها سرعت طراحی وب سایت خودتان را چند برابر کرده و به طراحی خود سرعت ببخشید. همچنین شما میتوانید طرح هایی که توسط خودتان ایجاد شده را در کتابخانه Divi Builder ذخیره کرده و بعدا در صفحه ای دیگر یا جای دیگری از وب سایتتان از آن استفاده کنید.

شما با استفاده از قالب Divi میتوانید بدون حتی کی خط کد نویسی وب سایتی کاملا سفارشی شده را طراحی کنید و دلیل آن Divi Builder یا ویرایشگر داخلی این قالب می باشد که میتواند به شما این امکان را بدهد تا هر چیزی را تغییر یا سفارشی سازی کنید.

معرفی قالب Sydney (سیدنی ) وردپرس

قالب Sydney یک قالب زیبا و چشم نواز و البته ریسپانسیو یا واکنشگرا می باشد که شما میتوانید با نصب کردن آن بر روی وب سایت خود از لحاظ واکنشگرایی خیالتان راحت باشد. این قالب برای شخصی سازی خود از Wordpress customizer استفاده میکند و به شما امکان ویرایش خوبی را میدهد و می توانید این قالب را به نسبت علاقه خود تغییر بدهید.

قالب Sydney چیست؟

این قالب هم مانند قالب های دیگر امکان شخصی سازی های خوبی را به شما می دهد این امکانات را میتوان فونت های گوگل، تغییر رنگ بخش هایی از سایت، تغییر لوگو، اسلایدر های صفحه و... نام برد که میتوانند ظاهر زیبا و جذابی به وب سایت شما بدهند.

بیشتر بدانید : فتوشاپ چیست؟

معرفی قالب Shapely ( شاپلی ) وردپرس

قالب زیبا و جذاب و رایگان Shapely یکی دیگر از پر طرفدار ترین قالب های رایگان وردپرسی می باشد که با طراحی فلت که دارد میتواند به سادگی کار را برای شما جمع کند.این قالب دارای ویژگی واکنش گرای مطلوبی می باشد و شما می توانید ظاهر زیبای آن را در تمامی پلتفرم ها به کاربرانتان بدون مشکل ارائه داده و از آن استفاده کنید.

قالب Shapely

قالب Shapely یکی دیگر از قالب هایی می باشد که به صورت خیلی خوب و عالی از اکثر افزونه های وردپرس پشتیبانی میکند و شما میتوانید افزونه های مختلف را بر روی آن نصب کرده و از آن ها استفاده کنید.

معرفی قالب Suffice ( سافیس ) وردپرس

قالب Suffice یکی از انعطاف پذیر ترین قالب های وردپرس می باشد که علاوه بر رایگان بودن، چند منظوره نیز می باشد که شما میتوانید با نصب کردن این قالب هر گونه وب سایتی از قبیل شرکتی، فروشگاهی، شخصی و... را طراحی کرده و از آن ها استفاده کنید.

قالب Suffice

این قالب دارای یکی از معیار های قالب های خوب یعنی سئو شده می باشد و نصب این قالب بر روی وب سایت شما میتواند سئو آن را بالا برد و نمره سئو وب سایت شما را ارتقا بدهد. همچنین این قالب هم قبلیت های شخصی سازی بسیار خوبی دارد و میتواند با ویجت هایی که به شما ارائه میکند باعث شود تا شما هر طور که دلتان میخواهد وب سایت خود را طراحی کنید.

معرفی قالب NewsMag ( نیوز مگ ) وردپرس

قالب NewsMag یکی از معروف ترین قالب خبری رایگان می باشد که شما میتوانید از آن برای وب سایت های خبری خودتان استفاده کرده و از آن لذت ببرید.

قالب NewsMag

این قالب زیبا و مدرن یک قالب کاملا واکنش گرا می باشد و میتواند با ابزار هایی که برای شخصی سازی ارائه میدهد باعث شود تا شما بتوانید وب سایت خبری یا وبلاگ خود را همانطور که دلتان میخواهد ایجاد و طراحی کنید.این قالب با وجود اسلایدر ها و ویجت های پویا و فعال می تواند کار شما را در طراحی بسیار راحت کرده و به شما تجربه جدیدی از طراحی یک سایت را ارائه دهد.

معرفی قالب Hueman ( هیومن ) وردپرس

این قالب کاملا واکنش گرا بوده و شما میتوانید آن را به هر زبانی که میخواهید ترجمه کنید زیرا دارای چند زبان مختلف می باشد و شما میتوانید از آن ها استفاده کنید.

قالب Hueman

این قالب دارای رنگ بندی بسیار متنوعی می باشد و شما طبق سلیقه خودتان و اینکه چه رنگ هایی کاربر پسند هستند اقدام به تعیین رنگ این قالب کنید.این پوسته با وجود اینکه رایگان می باشد اما به شما امکان دسترسی به ویجت های پویا و جذابی که دارد را می دهد تا بتوانید هر چه بهتر با کاربرانتان تعامل کنید.

معرفی قالب Hestia ( هستیا ) وردپرس

قالب چند منظوره Hestia که شما میتوانید هر نوع سایتی را با آن طراحی کرده و به طور کامل با افزونه فروشگاه ساز یعنی Woocammerce سازگاری دارد.این وب سایت ظاهر بسیار تمیر و چشم نوازی را ارائه میکند و به شما این قابلیت را میدهد تا با وجود پیش نمایش زنده از سایت، شروع به شخصی سازی آن کرده و آن را به طور دلخواه شخصی سازی کنید.

قالب Hestia

لازم به ذکر است که این سایت با وجود زیبایی بسیار بالایی که دارد واکنش گرا هم هست و شما میتوانید به تمام کاربرانتان وب سایت خودتان را ارائه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله قصد داشتیم تا شما را به وردپرس و قالب وردپرس آشنا کرده و سپس به شما 10 مورد از قالب های مشهور و رایگان وردپرس را معرفی کنیم تا بتوانید وب سایت های بسیار زیبا طراحی  کرده و از این قالب ها به نسبت نیاز خودتان استفاده کنید.


نظرات