علیرضا فاضلی
طراح وب و گرافیست

آیا از طریق پروژه اکسل می توان کسب درآمد کرد؟

نرم افزار اکسل(Excel)، یکی از بهترین و تخصصی‌ترین نرم افزارها در حوزه محاسبات دقیق داده، بستری مناسب جهت تایپ انواع فرمول‌های ریاضی و طبقه بندی داده‌های عددی در تمامی کسب و کارها است. با توجه به درخواست بالای کسب و کارها مبنی بر جذب افراد خبره و با تجربه جهت کار با این نرم افزار، کسب درآمد به کمک اکسل راحت است. کاربرد بسیار گسترده این نرم افزار تخصصی در انواع کسب و کارها امروزه افزایش یافته به‌طوری که استفاده از آن در تمامی شرکت‌ها به یک نیاز ضروری تبدیل شده است. در این مقاله با ما همراه شوید تا روش های درآمد زایی با اکسل را به شما معرفی کنیم.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

کسب درآمد از اکسل

کاربردهای نرم افزار اکسل

اکسل، یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین نرم افزارهای مایکروسافت بوده که نزدیک به 4 دهه از پرطرفدارترین نرم افزارهای دنیا در حوزه تجارت شناخته می‌شود. به علت برخورداری از انعطاف پذیری بالا، امکان طبقه‌بندی و مرتب سازی هر نوع محتوایی در نرم افزار اکسل امکان پذیر است. همین امر منجر شده تا اکسل یک روش مناسب جهت درآمدزایی باشد.

آشنایی با محیط نرم افزار اکسل گام مهم و اولیه در کسب درآمد از این برنامه است. این نرم افزار از تعداد زیادی باکس(جعبه) به نام سلول تشکیل شده است که این سلول‌ها در ردیف‌ها و ستون‌های مختلف مرتب سازی شده‌اند و داده‌ها در این جعبه‌ها به ترتیب قرار می‌گیرند.

شما میتوانید برای مشاهده بهترین آموزش اکسل کلیک کنید.

ویژگی نرم افزار اکسل

نرم افزار اکسل یکی از بهترین و کامل‌ترین نرم افزارها جهت استفاده در تمامی کسب و کارها بوده که از ویژگی‌های بسیار زیادی برخوردار است. ویژگی‌ها و کاربردهای گسترده این برنامه منجر شده تا استفاده از آن در تمامی شرکت‌ها ضروری باشد. ویژگی‌های برنامه اکسل به شرح زیر است:

  • نرم افزار اکسل قابلیت دخیره سازی تاریخچه خرید مشتریان را دارد.
  • در اکسل شما می‌توانید ماشین حساب‌های اختصاصی طراحی و تولید کنید.
  • ثبت تمامی وقایع در طول پروسه یک پروژه با ثبت دقیق تاریخ
  • ثبت تمامی دارایی‌ها
  • محاسبه و ثبت تمامی ارقام به دست آمده
  • تهیه یک لیست از فعالیت افراد با توجه به بازه زمانی کاری
  • امکان رسم انواع نمودارهای گوناگون به‌صورت تخصصی برای کسب و کارها
  • بیان تاریخ دقیق چک‌های کسب و کار به همراه اطلاعات دقیق

 در نرم افزار اکسل شما می‌توانید به‌راحتی داده‌های به دست آمده را ثبت کنید و همچنین تمامی مراحل محاسبات و فرمول‌های مدنظر را در آن بدون خطا ثبت کنید.

ویژگی نرم افزار اکسل

آَشنایی با بهترین روش های درآمد زایی با اکسل

اکسل یک ابزار بسیار قدرتمند بوده که استفاده از آن برای دنیای داده محور امروزی ضروری است. اگر با اکسل آشنا هستید و می دانید که چگونه می توانید به کمک این نرم افزار کسب درآمد کنید یا اینکه اطلاعی از قابلیت‌های این نرم افزار ندارید؛ اما می‌خواهید به کمک آن کسب درآمد کنید، موارد زیر به شما در این راستا کمک بسیار اساسی می‌کنند.

1.آموزش کار با اکسل و فروش دوره

یکی از روش های درآمد زایی با اکسل، آموزش دوره‌های کار با اکسل برای افراد مبتدی در این حوزه است. درصورتی که در حوزه کار با اکسل از تجربه نسبتا بالایی برخوردار هستید، می‌توانید از نحوه کار با اکسل ویدئو تهیه کرده و آن‌ها را به عنوان پیکج‌های آموزشی در اختیار افراد قرار دهید.

تدریس خصوصی نرم افزار اکسل می‌تواند مفید باشد؛ اما ایجاد دوره‌های آنلاین و قرار دادن آن در وبسایت می‌تواند منجر به شناخته شدن شما توسط افراد دیگر شود.

2.انتشار محتوای آموزشی کار با اکسل

از دیگر روش‌ های درآمد زایی با اکسل می‌توان به انتشار محتوای آموزشی کار با اکسل اشاره کرد. برای این کار شما می‌توانید یک سایت آنلاین ساده تهیه کرده و مطالب مفید آموزشی کار با نرم افزار اکسل را به‌صورت محتوای آموزشی در وبسایت خود منتشر کنید.

در نهایت با افزایش مخاطبان خود، می‌توانید از طریق تبلیغات و بازاریابی مناسب، به کسب درآمد از طریق نحوه استفاده از نرم افزار اکسب بپزدارید.

اهمیت استفاده از اکسل در کسب و کارها

3.طراحی و تولید قالب‌ها و افزونه‌های نرم افزار اکسل

طراحی، تولید و فروس انواع قالب‌ها و افزونه‌های اکسل می‌تواند نیازهای یک کسب و کار را از بین ببرد. شما می‌توانید با بررسی نیازهای هر کسب و کار و یافتن بهترین روش جهت از بین بردن آن نیاز در قالب یک افزونه برای اکسل، از خدماتی که ارائه می‌دهید به آسانی کسب درآمد کنید.

بیشتر بدانید : اکسل چیست؟

4.ارائه خدمات اکسل

برای افرادی که به دنبال کسب درآمد از اکسل هستند، ارائه خدمات این نرم افزار و پشتیبانی از آن از دیگر روش های درآمد زایی با اکسل است. شما می‌توانید طیف گسترده از خدماتی نظیر، طراحی صفحات اکسل، پشتیبانی، رفع خطاها و ارائه مشاوره‌هایی جهت بهبود روند کاری، به افراد در هنگام استفاده از نرم افزار اکسل کمک کنید.

5.ایجاد صفحات گسترده برای کسب و کارهای کوچک و نوپا

کسب و کارهای کوچک اغلب فاقد منابع لازم جهت توسعه سیستم‌های کامپیوتری پیچیده عملیات خود هستند. به عنوان یک متخصص اکسل، می‌توانید خدمات خود را برای ایجاد صفحات گسترده سفارشی که فرآیندهای کاری آنها را ساده می‌کند، ارائه دهید.

این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید فرصتی برای ایجاد و بهبود رابطه بلند مدت خود با کسب و کارهای کوچک ایجاد کنید. علاوبرآن این روش یک بستر مناسب برای کسب درآمدهای مکرر از طریق بروزرسانی و نگهداری از صفحات اکسل مربوطه است.

بهترین روش کسب درآمد از اکسل

6.ایجاد و رسم انواع نمودارهای مورد نیاز شرکت ها

پس از فرمول‌ها و آمارها، نمودارها مهم‌ترین و کاربردی‌ترین المان‌هایی هستند که در نرم افزار اکسل مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید با رسم نمودارها و اضافه کردن قابلیت‌های دیگر به آن‌ها به راحتی از این نرم افزار کسب درآمد کنید.

7.کد نویسی نرم افزار اکسل

از دیگر روش های درآمد زایی با اکسل می‌توان به کدنویسی اختصاصی در این نرم افزار اشاره کرد. امروزه بسیاری از کسب و کارها با توجه به فعالیت‌های خود احتیاج به یک نرم افزار محاسباتی اختصاصی دارند. در چنین شرایطی شما می‌توانید با طراحی و تولید نرم افزار اختصاصی برای آن کسب و کار به ‌راحتی کسب درآمد کنید.

بهترین روش کسب درآمد از اکسل

سخن پایانی

نرم افزار اکسل، با توجه به طیف گسترده‌ای از کاربردها که در اختیار افراد قرار می‌دهد، به یک نرم افزار موق و ضروری در هر کسب و کار تبدیل شده است. با توجه به تقاضای بسیار بالای کمپانی‌ها مبنی بر حضور یک فرد با تجربه جهت استفاده از این نرم افزار، می‌توان گفت که کسب درآمد به کمک این نرم افزار امکان پذیر است. روش های درآمد از اکسل با توجه به قابلیت‌های بسیار زیاد این نرم افزار به‌راحتی امکان پذیر است و شما می‌توانید با شخصی سازی این محیط برای کسب و کار، آموزش به افراد مبتدی، طراحی و ساخت انواع افزونه‌های ضروری، کدنویسی اکسل و ارائه خدمات پشتیبانی از نرم افزار اکسل کسب درآمد کنید.


علیرضا فاضلی
علیرضا فاضلی

طراح وب و گرافیست

من علیرضا هستم ، سالهاست که در حوزه طراحی سایت بصورت تخصصی فعالیت می کنم . تخصص های اصلی من در حوزه آموزش وردپرس ، آموزش نرم افزارهای گرافیکی ، مبانی کامپیوتر و بصورت کلی هر چیزی در حوزه وب هست ... عاشق آموزش و یادگیری هستم.

نظرات