آموزش جامع FreeNAS | OpenE | Synology و OwnCloud صفر تا صد

شما در حال مشاهده نسخه دموی ویدیو هستید، برای دسترسی کامل همین الان خرید کنید

جامعترین دوره آموزش NAS Storage های مختلف ( FreeNAS ، Synology ، PLEX ، EMBY ، OpenFiler ، NextCloud و ... ) از مهندس سیروس زاد در قالب 12 فیلم آموزشی بصورت کامل و جامع نصب ، راه اندای و مدیریت کردن تجهیزات ذخیره سازی NAS را به شما آموزش می دهد. شما بعد از گذراندن این دوره آموزشی NAS می توانید با انواع NAS و البته Emulator های NAS کار کنید و به تجهیزات NAS Storage تسلط خوبی پیدا کنید.

NAS Storage چیست؟

NAS Storage منبع ذخیره ی متصل به شبکه محلی برای ذخیره فایل ها است که برای سهولت ارائه سرویس به کلاینت ها به شبکه متصل شده است، یا به زبان ساده تر NAS در واقع یک سرور است که تنها وظیفه ی ذخیره اطلاعات و به اشتراک گذاشتن آنها را بر عهده دارد.

چرا به NAS احتیاج داریم؟

سازمانی را در نظر بگیرید که بیش از یک کارمند دارد و مقدار قابل ملاحظه ای نیز اطلاعات نیز در سرور خود دارد، اگر این سازمان تصمیم به تغییر مکان بگیرد باید تمام اطلاعات را با خود جابجا کند. این راه حل خوبی است اما نه برای یک سازمان کوچک که با توجه به قیمت File Server، هزینه ی یک نسخه از Windows Server یا جایگزین آن Linux با پشتیبانی، باید هزینه گزافی را پرداخت کند. این جایی است که NAS وارد میدان می شود، تا امکان ذخیره اطلاعات با هزینه کم و قابلیت اطمینان بالا را ارائه دهد. NAS ها اغلب دارای امکاناتی نظیر اعتبارسنجی، امکان ارسال ایمیل در صورت بروز اشکال و مدیریت فضای ذخیره سازی تحت Cloud را دارند و انواع سرویس های جالب و حتی پلاگین های مختلف را میتوان در بعضی از این سیستم ها راه اندازی کرد .

Private Cloud Storage چیست؟

مخزن زخیره سازی ابری مدلی از ارایه سرویس برای سیستم های ذخیره سازی می باشد که میتوان آن را در سطح وسیع و Enterprise به کار برد.Private cloud Storage توسط یک زیرساخت اختصاصی درون دیتا سنتر ها راه اندازی میشودکه میتواند تمامی سرویس هایی را که یک Public Cloud مثل Google drive یه DropBox یا ...ارایه میکند را در سطح ایمن تر و قابل دسترس تر گسترش پذیر تر و ارزان تر ارایه کند تا دیگر سازمان ها نگران هزینه های اضافی برای مخازن ذخیره سازیشان برای کارمندان و برقراری امنیت آن نباشند.


دوره کاربردی Private Storage Cloud  با NAS  قسمت اول معرفی

در این دوره آموزشی ما به بررسی معروف ترین emulator های NAS خواهیم پرداخت و سپس توسط پلاگین های قدرتمندی که دارند یک سیستم متمرکز Private storage Cloud را راه اندازی میکنیم