کاملترین آموزش JavaFX | جاوا اف ایکس قسمت 1 : معرفی دوره

شما در حال مشاهده نسخه دموی ویدیو هستید، برای دسترسی کامل همین الان خرید کنید

اولین و جامعترین دوره آموزش JavaFX | جاو اف ایکس ( طراحی رابط کاربری ) مهندس رسولیان بصورت مقدماتی تا پیشرفته ، گام به گام و کارگاهی به شما طراحی رابط کاربری یا UI را آموزش می دهد. با استفاده از این دوره JavaFX شما می توانید از صفر تا صد یک رابط کاربری برای برنامه خود را طراحی کنید ، این دوره ویژه برنامه نویس های جاوا می باشد و به صورت اختصاصی برای برنامه نویس های جاوایی طراحی شده است که می خواهند برای نرم افزارهای خودشان UI طراحی کنند. شما بعد از یادگیری این دوره آموزشی می توانید یک رابط گرافیکی دسکتاپ برای برنامه نوشته شده به زبان Java خود طراحی کنید.

در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین رابط کاربری را برای نرم افزارهای خود طراحی کنید. اگر برنامه نویس جاوا هستید و قصد دارید مهارت های برنامه نویسی خود را به شکل گرافیکی نمایش دهید و نرم افزارهای کاربردی برای دسکتاپ طراحی کنید JavaFX بهترین گزینه برای این کار می باشد که میتوانید از آن استفاده کنید.این دوره در 26 ویدیو که مجموعا شامل بیش از 8 ساعت محتوای آموزشی می باشد در کمترین زمان باعث تسلط شما به JavaFX می شود.با انجام سه پروژه عملی در کاملترین دوره آموزش جاوا اف ایکس | JavaFX دیگر نیازی به سایر فریمورک ها و آموزش های مختلف برای ساخت برنامه های گرافیکی ندارید.با کمترین کدنویسی لازم زیباترین رابط های کاربری برای اپلیکیشن های خود طراحی کنید و برنامه خود را منتشر کنید.

چرا باید JavaFX | جاوا اف ایکس را یاد بگیریم؟

اگر با برنامه نویسی جاوا آشنا هستید و قصد دارید نرم افزارهای تحت دسکتاپ طراحی کنید نیاز به یک بستر برای ایجاد محیط گرافیکی برنامه خود دارید تا برنامه های خود را به مرحله ای فراتر از کار با ترمینال و CMD ببرید.برای انجام اینکار میتوانید از تکنولوژی JavaFX برای طراحی رابط گرافیکی برنامه های جاوایی خود استفاده کنید.کتابخانه JavaFX | جاوا اف ایکس یک بستر بسیار عالی برای ساخت رابط کاربری های زیبا برای اپلیکیشن های شما می باشد که از آن حتی در مرورگر هم میتوانید استفاده کنید.یکی از قابلیت های دوست داشتنی JavaFX  استفاده از فایل FXML می باشد که در واقع فایلی بر پایه xml می باشد و به شما امکان طراحی رابط کاربری به شکل صفحات وب را میدهد.

پلتفرم JavaFX | جاوا اف ایکس چیست؟ معرفی دوره آموزش JavaFX | جاوا اف ایکس

JavaFX نسل سوم از پلتفرم طراحی رابط کاربری برای برنامه های جاوا می باشد که امکانات بسیار وسیع تری نسبت به پلتفرم های قدیمی تر از خود مثل Swing دارد.رابط های کاربری طراحی شده در JavaFX  قابلیت اجرا بروی تمام ورژن های ویندوز و مک را دارند که مزیت خیلی خوبی به حساب می آید.در این دوره من از نرم افزار نت بینز به همراه ابزار Scene Builder برای توسعه محیط گرافیکی استفاده می کنم. بنابراین برای طراحی رابط کاربری نیازی به کدنویسی پیچیده ندارید و کار بصورت پنل گرافیکی انجام می شود.برای استایل دهی به عناصر رابط کاربری در JavaFX از CSS استفاده میکنیم که قابلیت های بسیار متنوعی در اختیار ما قرار میدهد.


تفاوت دوره JavaFX | جاوا اف ایکس با سایر دوره های برنامه نویسی چیست؟

این دوره اولین مجموعه آموزشی به زبان فارسی می باشد که فقط بروی آموزش کتابخانه JavaFX و طراحی رابط کاربری تمرکز دارد. اگر با زبان جاوا به خوبی آشنا هستید برای اینکه بتوانید از مهارت خود برای ساخت نرم افزارهای واقعی استفاده کنید نیاز به یادگیری JavaFX دارید.