50٪ تخفیف روی تمام دوره‌ها!
پایان تخفیف تا:
مشاهده دوره‌ها
0

تفاوت CMS و کد در طراحی وب سایت

سلام دوستان

من میخوام برنامه نویسی وب رو شروع کنم به یادگیری یکی از دوستان من که دانشجو کامپیوتر هست سوالی رو از من پرسیدند که برای من هم تبدیل به سوال شد و گفتم از شما دوستان حرفه ای در این زمینه بپرسم

در امر طراحی سایت با وجودCMS هایی مثل ووردپرس که با چند کلیک و در عرض چند دقیقه یک سایت حرفه ای بالا میاد چه مزیتی داره که برای طراحی همون سایت این همه وقت بذاریم و کد بزنیم؟

در واقع مزیت برنامه نویسی کردن به نسبت استفاده از CMS چیه؟

مرسی

پرسیده شده در 1396/04/26 توسط

11 پاسخ

1

طراحی سایت دیگه نه درآمد آنچنانی داره نسبت به وقت و انرژی که میگیره نه کارای خارق العاده ایی میشه روش کرد که با وردپرس و cms های دیگه نشه

به شدت با این جمله مخالفم. در آمد طراحی سایت میتونه خیلی زیاد باشه. بستگی به کارتون داره. همچنین، کارهایی میشه کرد با کد اختصاصی که عمرا نمیشه با وردپرس کرد!! با وردپرس میشه سایت راه انداخت. ولی نه کار شاخ.

پاسخ در 1396/04/31 توسط
1

برنامه نویسی از بیس که اینطوری نیست که هربار یه سایت بخواد طراحی بشه، از 0 شروع بشه!! به این صورته که چندماه (بسته به تجربه و سرعت برنامه نویس) وقت گذاشته میشه و یه CMS با امکانات پایه کامل طراحی میشه. و بعد از همون برای پروژه های آتی استفاده میشه.

خیلی وقت ها نیاز به کدنویسی جدید نیست. و فقط وقت هایی که به قول شما نیاز به کاستوم کردن هست باید وقت گذاشت.

من خودم طی این 8-9 سال کار، 4 نسخه CMS از پایه نوشتم فقط. و کارهام رو روی این پنل مدیریت ها می کردم.

پاسخ در 1396/04/31 توسط
2

جناب عادلی همه نکات رو گفتن.

به نظر من هم شما اگه یه سایت بخواید که کار اختصاصی بخواد انجام بده، باید کد بزنید. وردپرس پایه اولیه اش وبلاگ بوده. حالا اگه شما مثلا بخواید یه سایت راه اندازی مسابقات داشته باشید، اگه اختصاصی بنویسید خیلی بهتر توی چنگتونه.

ولی اگه سایت خبری یا شرکتی عادی بخواید، حتما از وردپرس یا مشابه.

پاسخ در 1396/04/27 توسط
0

متن دارای اشکال می باشد

همیشه اوپن سورس بود هم خوب نیست. نمونه بدیش همین که هر از چندگاهی یه خبر میدن که یه باگ مهلک توی وردپرس پیدا شده و همه وردپرس دارها لرزه به اندامشون میفته!!

سیستم اختصاصی ای که اصولی نوشته بشه و یه مدت باهاش کاربشه، تمام باگ هاش گرفته میشه. چون یه نفر یا یه گروه روش کار میکنند. وردپرس رو به قول شما همه دارن روش کار میکنند، یکی یه کد میزنه که باعث باگ جدید میشه!

بحث اینکه وردپرس خوبه یا نه نیست. وردپرس عالیه. ولی نه برای همه جور سایتی.

پاسخ در 1396/04/31 توسط
1

سلام...خانم رومینا ..من 25 سالمه دیپلم ریاضی هستم و پیش دانشگاهی امو نتونستم پاس کنم ...هفت هشت سال بود که بدون هدف زندگی میکردم...تا اینکه با ووردپرس و طراحی سایت اشنا شدم ..تو جمله اتون که گفتین طراحی سایت دیگه نه درآمد آنچنانی داره نسبت به وقت و انرژی که میگیره نه کارای خارق العاده ایی میشه روش کرد که با وردپرس و cms های دیگه نشه ///من با این جمله اتون نا امید شدم خیلی ..یعنی من راه ام رو اشتباه انتخاب کردم ؟؟؟ خواهش میکنم جواب بدین..

پاسخ در 1396/04/31 توسط
2

سلام به شما دوست عزیز

خیلی از انسان های معمولی و تعدادی از برنامه نویسان به این فکر می کنند که برنامه نویسی در حال از بین رفتن است. چرا؟ چون که این همه cms آماده داریم. این همه نرم افزار تولید نرم افزار داریم دیگه برنامه نویسی کم کم داره کم میشه. ولی از نظر بنده این یه نظر کاملا اشتباه هست. اگر بخواهم یک مثال بزنم همین سایت ITPRO.ir یک وب سایت است که از صفر نوشته شده و سعی شده است و حتی برخی قسمت ها مانند modal ها هم در آن از صفر نوشته شده اند. خب شاید بگید این چه کاریه کتاب خانه هایی مانند bootstrap که modal دارن دیگه اینا چیه؟ یا این همه cms حالا چرا از صفر بشینیم و کد بزنیم تا یه سایت بالا بیاد؟ cms ها قابلیت های بسیار زیادی دارن. با این پلاگین ها و تم ها و امکاناتی که به اونا اضافه شده می تونن خیلی از نیاز های کاربران و شرکت ها و موسسات رو تامین کنند. ولی شما در نظر بگیرید که می خواهید یک وب سایت داشته باشید که همه چیز آن دست خودتان باشد. نحوه پیاده سازی مکانیزم های متفاوت دست خودتان باشد. همه کنترل ها دست خود شما باشد. وب سایت شما قابلیت این را داشته باشد که هر امکانی رو که بخواهید بتوانید به آن اضافه کنید. بتوانید خودتان بخش های مختلف را به آن اضافه یا بخش هایی را از آن کم کنید. امنیت سایت شما دست خودتان باشد. برای به دست آوردن این امکانات شما باید خودتان از ابتدا برنامه نویسی کنید. با وجود این که سیستمی مانند وردپرس توابع زیادی را به کاربران می دهد که بتوانند با استفاده از آنها وب سایت خود را تغییر دهند ولی حالتی را در نظر بگیرید که می خواهید روی سایت خود API راه اندازی کنید. آن وقت است که آرزو می کردید که کاش خودم از صفر آن را می نوشتم. البته نوشتن وب سایت از صفر کار راحتی هم نیست و نیاز به دانش و زمان زیاد دارد ولی چیزی به دست می آید که خودتان می خواستید. همچنین در نظر بگیرید که یک باگ در وردپرس پیدا شود. با این که تیم پشتیبان وردپرس سریع آن را برطرف می کنند ولی ممکن است در همان زمان کوتاه سیستم شما نیز از کار بیفتد و متحمل ضرر شوید.

پاسخ در 1396/04/26 توسط
0

سلام دوستان من تو این سایت سوال میپرسم ..میگه باید در قالب موضوع جدید سوال ام رو بپرسم...الان من مثلا میخوام در مورد سی ام اس توضیح مفید بدین ....ممنون

پاسخ در 1396/04/27 توسط
2

معین جان رقابت بسیار زیاده و الان کسایی هستند با 350 تومن سایت طراحی میکنن .

طراحی سایت یاد بگیر ولی به نظر من فکوستو بزار روی سئو یعنی اینکه اول طراحی سایت با وردپرس یاد بگیر و بعد برو سراغ سئو،

سئو یا همون بهینه سازیه سایت برای موتور های جستجو دانشیه که هر کسی نداره ، نیاز به جستجو داره جایی تمامو کمال نوشته نشده و موضوعی جالب و هیجان انگیزه مدام در حال به روز رسانیه و درآمد بسیار بالایی داره ولی بیسش علم طراحی سایته وقتی یاد بگیری و یک سایت طراحی کنی با هر روشی ، اولین دقدقت بعدش میشه سئو کردنش . اگر هدفت رو اون انتخاب کنی به نظر من بهتره ،از تجربیات بقیه هم استفاده کن . مطمئنا موفق خواهی بود.

پاسخ در 1396/04/31 توسط
0

این مساله رایجه و همه دارن همین کارو انجام میدن ، مشکلی که هست اینه که cmsشما توسط یک نفر نهایت یک گروه نوشته شده و نمیتونه با cms که بالغ بر چند صد نفر دارن روش کار میکنن برابری داشته باشه ، ماهانه کلی باگهاش گرفته میشه و امکاناتش به روز میشه این یک ویژگی منحصر بفرده cms های opensource

البته در پست اول اشاره کردم که برای همه مدل سایتی مناسب نیستن cms ها و باید از بیس نوشته بشن یا بقول شما از پنلی که ز قبل خودمون نوشتیم استفاده کنیم.

پاسخ در 1396/04/31 توسط
3

نظر دوستان محترمه اما من قبول ندارم

ما در عصر تکنولوژی زندگی میکنیم و باید همه کارهارو بتونیم به بهترین و سریعترین حالت ممکن انجام بدیم.

تعصب دانش دیگه پاسخ گو نیست.طراحی سایت دیگه نه درآمد آنچنانی داره نسبت به وقت و انرژی که میگیره نه کارای خارق العاده ایی میشه روش کرد که با وردپرس و cms های دیگه نشه

معنی سایت دست خودمون باشه ،هم متوجه نمیشم به هر حال شما باید سایت تحویل مشتری بدین که دیگه دست شما نیست .

طراحی سایت دیگه به دست هر آماتوری بر میاد یکم به پیگیری نیاز داره و سرچ، مهم اینه ما سایتی طراحی کنیم که برای صاحبش درآمد زایی داشته باشه.و اینکه بکند سایت هر چی باشه کاربر خروجی میبینه که باید یوزر فرندی باشه و مربوط به بک اند نمیشه .

سایت asp.net که درآمدی ازش حاصل نشه همون cms باشه بهتره !!!!

وردپرس امنیت بسیار بالایی داره ، راجب بقیه cms ها مثل جوملا صحبتی نمیکنم چون به شخصه و در جهان همه به کارایی بالای وردپرس پی بردن و جای تعریف نیست .هر چند از امنیت بالای جوملا هم با اطلاع هستم و تا الان با هیچ کدوم از سایت های جوملایی که طراحی کردم به مشکل نخوردم با وجود بازدید های خیلی بالا.

وردپرس مثل همه سایت های دیگه نگهداری میخواد و پ زمانی که داره به طور جدی کار میکنه نباید دست هر کسی سپرده بشه مثل کارمندای آماتوری که ازش چیزی نمیدونن و معمولا باعث خرابی ها میشن.

من به شخصه تنها در حالی پیشنهاد کد نویسی از بیس میدم که سایتی مانند مدارس که دیتا بیس های بسیار سنگین دارند و یا بانک ها که باید امنیت خیلی بالاتری داشته باشند .

به غیر از این دو مورد تمام صفحات یک سایت ورد پرسو میشه کد زد به راحتی و کاستوم کرد.

وردپرس یک بستر آمادس که شما برای مراحل پیش پا افتاده یک سایت وقتتون تلف نکنید.و علم برنامه نویسی php در وردپرس خیلی به پیشرفتتون کمک میکنه .

موفق و پیروز باشید.

پاسخ در 1396/04/29 توسط
0

سلام به شما دوست عزیز

برای این کار شما بر روی دکمه سبز سوال بپرسید سوال خودتون رو مطرح کنید تا به سوال های شما پاسخ داده شود. با تشکر

پاسخ در 1396/04/27 توسط

پاسخ شما