علیرضا فاضلی
طراح وب و گرافیست

5 ترفند کاربردی در فتوشاپ

در این مطلب از مورد از ترفند های مهم و کارآمد در نرم افزار فتوشاپ را به شما آموزش میدهیم.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

برداشتن رنگ از هر جایی در سیستمتان در فتوشاپ

اگر قبلا برای استفاده از رنگی در سیستمتان از آن قسمت اسکیرین شات میگرفتید و در فتوشاپ باز میکردید تا بتوانید به رنگ آن دسترسی داشته باشید، دیگر نیازی به این کار ندارید.

تنها کافیست ابزار eye dropper را برداشته و سپس نرم افزار فتوشاپ را minimize کنید و حالا میتوانید هر رنگی را در سیستمتان به فتوشاپ منتقل کنید.

نصب کردن هر نوع براش در فتوشاپ

دیگر نیازی نیست خودتان را به تعداد محدود براش در فتوشاپ محدود کنید، شما میتوانید هر براشی که میخواهید را از اینترنت دانلود کرده و آن را وارد فتوشاپتان کنید.

برای این کار تنها کافیست براش مورد نظر را دانلود کرده و سپس وارد نرم افزار فتوشاپ شوید، ابزار براش را انتخاب کرده و به منوی براش بروید و روی چرخ دنده کلیک کنید و سسپس گزینه import brush را بزنید و فایل براش خود را انتخاب و باز کنید.

بیشتر بدانید : فتوشاپ چیست؟

البته در ورژن 2017 به صورت زیر می باشد. در ورژن های بالاتر ممکن است کمی تغییر داشته باشد که خیلی برای انجام اینکار پیچیدگی ندارد.

ترفند فتوشاپ

کپی کردن استایل لایه ها

دیگر نیازی به اعمال دوباره استایل روی هر لایه نخواهید داشت. تنها کافیست کلید Alt را نگه داشته و روی FX کنار لایه کلیک کنید و آن را درگ کرده و روی لایه مد نظر خود رها کنید.

آموزش فتوشاپ

شما میتوانید برای مشاهده ویدئویی دوره آموزش فتوشاپ کلیک کنید.

ایجاد استروک های چند گانه

برابی ایجاد استروک های چند گانه تنها کافیست بر روی لایه مد نظر خود کلیک راست کرده و گزینه blending option رو انتخاب کنید. سپس میتوانید از قسمت Stroke استروک مد نظر خود را اعمال کنید و برای استفاده از استروک چند گانه تنها کافیست به هر تعداد که میخواهید علامت + کنار گزینه stroke  را بزنید و تنظیمات را اعمال کنید.

ترفند فتوشاپ

ادغام شکل های متفاوت

با انتخاب لایه های shape که قبلا ایجاد کرده اید و حالا قصد دارید تا آن ها را ترکیب کنید، تنها کافیست لایه های شکل های خود را انتخاب و بر روی آن ها کلیک راست میکنید و سپس گزینه merge shapes  را میزنید. و حالا شکل های شما با یکدیگر ادغام می شوند.


علیرضا فاضلی
علیرضا فاضلی

طراح وب و گرافیست

من علیرضا هستم ، سالهاست که در حوزه طراحی سایت بصورت تخصصی فعالیت می کنم . تخصص های اصلی من در حوزه آموزش وردپرس ، آموزش نرم افزارهای گرافیکی ، مبانی کامپیوتر و بصورت کلی هر چیزی در حوزه وب هست ... عاشق آموزش و یادگیری هستم.

نظرات