جامعترین دوره آموزش یونیتی (Unity) | آموزش ساخت بازی | بازی سازی | نسخه 2022 | مقدماتی تا پیشرفته | 36 ساعت فیلم آموزش یونیتی با محوریت ساخت بازی برای دنیای واقعی توسط مهندس اردلان ، طراحی و تدریس شده است.
بدون شک دوره آموزش Unity مهندس اردلان را می توان برترین آموزش بازی سازی ( آموزش یونیتی ) به زبان فارسی دانست ، شما با خرید یک دوره آموزشی عملا 3 دوره آموزشی مرتبط را خرید می کنید . سه ساعت آموزش نرم افزار های مرتبط و 33 ساعت آموزش خاص یونیتی ! در این 33 ساعت، تمام ابزار های مختلف را یاد میگیرید و مباحث ، تکراری و بیهوده نیستند.
دوره آموزش یونیتی شامل دوره آموزشی فتوشاپ ، دوره آموزشی تری دی مکس و دوره آموزشی طراحی گرافیک برای بازی سازی نیز می شود. شما پس از یادگیری این دوره آموزش بازی سازی ، دیگر به هیچ منبعی برای ساخت بازی با Unity نخواهید داشت و تبدیل به یک بازی ساز حرفه ای می شوید و می توانید پس از پایان دوره ، پروژه های بازی سازی دریافت و انجام دهید.
این دوره آموزش Unity بصورت کاملا صفر تا صدی طراحی شده است و نیاز به هیچ پیش زمینه خاصی برای یادگیری بازی سازی نخواهد داشت. کلیه نرم افزارهای مرتبط با موضوع بازی سازی در این دوره بصورت کامل با توجه به نیاز بازار کار بازی سازی تدریس شده اند و به همین دلیل شما آموزش فتوشاپ ، آموزش تری دی مکس ، آموزش طراحی گرافیک و آموزش Adobe Substance را بصورت مکمل یاد می گیرید. مکانیزم آموزشی دوره آموزش بازی سازی با Unity بصورت کاملا سناریو محور و کارگاهی است.
درآمد دقیقی را نمی توان بیان کرد . بستگی به تلاش و تجربه شما دارد . البته اینکه برای استودیو بازی بسازید یا برای خودتان یا برای کشور ها خارجی ، در درآمد کار با یونیتی تاثیر دارد . حدودا می توانیم بگوییم در ایران درآمد یونیتی کار از 5 میلیون شروع می شود . البته کسانی را داریم در ایران که ماهی 200 میلیون تومان ، درآمد دلاری و ریالی از یونیتی دارند که در ادامه درباره آن نیز بحث شده . آیا پس از یادگیری بازی سازی با یونیتی در جایی استخدام می شویم؟ یکی از سوالات درباره یونیتی این است که آیا استخدام می شویم یا نه ؟ تقریبا می توان گفت که به چند ویژگی مربوط می شود .
توجه : درآمد همه یونیتی کار ها مطلوب نیست ! اگر می خواهید در ماه بر درآمد کار های گرافیکی تکیه کنید ، بهتره تری دی مکس و ادوبی سابستنس و فتوشاپ هم بلد باشید که آموزش آنها در این دوره و به طور مجزا قرار دارد .
نرم افزار یونیتی یا همان موتور بازی سازی یونیتی ، یک نرم افزار است که در آن به راحتی می توان بازی ساخت ! هم بازی های دو بعدی و هم بازی های سه بعدی . این نرم افزار محدودیت سنی خاصی ندارد و افراد از سنین 12 سال می توانند شروع به یادگیری این نرم افزار بکنند . با یونیتی می توان انواع بازی ها را ساخت . از بازی های اندرویدو ای او اس ویندوز و پلی استیشن 5 تا بازی های وی ار (واقعیت مجازی یا VR ) و ای ار ( واقعیت افزوده یا AR ) و ایکس باکس . در ادامه مطلب با تمامی نکات پیش از یادگیری و سوالات ابتدایی همراه شما هستیم . پس خواهشا این مطلب را تا انتها بخوانید تا بدانید یونیتی چیست و چه کار هایی می توان با آن انجام داد و سعی شده به تمامی سوال های شما درباره این دوره آموزشی و یونیتی پاسخ دهیم . یکی از سوال ها ، این است که آموزش رایگان بهتر است یا پولی ؟ آموزش ما ، دارای 5 ساعت تدریس کاملا رایگان است که می توانید هم اکنون تماشا کنید .
هماطور که می دانید درآمد دلاری غیر از کار با شرکت های خارجی ، از طریق فروش مدل های سه بعدی و اسپرایت های دو بعدی و . . . نیز انجام می شود که در ادامه نیز بررسی می گردد ! در این دوره ، شما را خود کفا کرده ایم که اگر خواستید به تنهایی بازی دو بعدی یا سه بعدی بسازید ، نیازی به تهیه دیگر دوره ها نباشد ! تازه نرم افزار کریزی بامپ و ساخت انیمیشن دو بعدی و آشنایی با ریگ بندی دو بعدی و سه بعدی و اشنایی با مباحث انیمیشن و دیگر نرم افزار ها و مباحث گرافیک و کد های آن از جمله ویژگی هایی است که تنها در این آموزش یافت می شود . می توانید دیگر آموزش ها را نیز خریداری کنید و نگاه کنید اما تفاوت کاملا اشکار است که این آموزش در سطوح بالاتری قرار دراد .
مباحث گرافیک و متغیر های آنها و مفهوم واقعی پیکسل و دو بعد و سه بعد و برنامه نویسی و کدنویسی هرکدام نیز به صورت کامل برای اولین بار در ایران تدریس گشته است . به همراه نرم افزار های مربوطه هرکدام .
در این دوره ، مفهومات تکسچر و متریال نیز مورد بررسی قرار می گیرد . این که تکسچر چیست ، در دوره و در ادامه گفته شده است . یکی از راه های فروش دلاری یا ساخت بازی شخصی یا کار در استودیو ها ، ساخت تکسچر های اختصاصی است . برای این کار نرم افزار های متعددی وجود دارد اما ما از نرم افزار ادوبی سابستنس نقاش سه بعدی Adobe Substance 3D Painter استفاده می کنیم .
برای کاراکتر و محدوده و اشکال محیط در بازی های سه بعدی ، باید تکسچر اختصاصی بسازیم . یکی از درد های ما در ایران ، بلد نبودن نرم افزار های نقاشی سه بعدی برای ساخت تکسچر است که در دوره ، با این کلمات و مفهومات آن ، آشنا می شویم . اگر حرفه ای باشید یا از یک حرفه ای بپرسید ، می فهمید که بلد بودن این نرم افزار ، بسیار بسیار مهم است ! هم برای بازی سازی و هم برای ساخت انیمیشن ! مانند انیمیشن پاندای کنگ فو کار و بازی آن . پاندا ، یک شکل کاملا سفید است ! اما آن رنگ مشکی که بر روی آن به عنوان رنگ و تکسچر قرار گرفته است را ، باید با نرم افزاری تهیه کرد . اگر این مطالب را متوجه نشدید ، هیچ اشکالی ندارد . ما این دوره را تهیه کرده ایم که شما با این مفهومات آشنا شوید !
ساخت جوی استیک تماما کد ، ساخت بازی های بروز دنیا ، توابع موس ، متغیر هایی که اصلا گفته نشده و مفهومات آن مانند پیکسل و بایت 0-255 ، کد های جدید و بروز رسانی آموزش با انها ، معرفی سایت هایی برای درآمد درلاری و یورویی و ارز دیجیتالی ! آموزش پخش ویدیو و ساخت بازی برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس ، کار با مراحل و ذخیره و پشتیبانی از انواع داده ها ، کار با افکت ها در کد نویسی و کار با انیمیشن در کد نویسی ، مبتدی بودن آموزش ! اینها ویژگی های این دوره خوب و جامع است . حتی استادان نیز از ما خرید می کندد تا با ابزار های جدید آشنا شوند .
اول باید ببینیم که یونیتی و بازی سازی در کدام کشور ها بسیار گسترده است . رتبه یک فرانسه است و سپس کانادا و امریکا و المان و استرایا و ژاپن و چین و بعد هم ایران . مثلا شما بازی سفیر عشق یا بازی مزرعه نانو را ببینید متوجه می شوید که محل ایران بین کشور های بزرگ دنیا بدرستی ثبت شده است . بهترین آموزش یونیتی در فرانسه هست . دوره آموزشی ما با سطح آموزشی دانشگاه های بازی سازی افلاین فرانسه برابری می کند البته یک بازی انلاین ساده نیز در دوره می سازیم . قیمت دوره ما با آموزش بازی سازی فرانسه نیز قابل رقابت است ! حداقل 15 برابر باید پول دهید تا یونیتی را به این روش یاد بگیرید و تازه آن هم به زبان فرانسوی . می توانید دوره را تهیه کنید و به تجربه ببینید !
عموما بازی های سبک بقا ، مانند پابجی و کالاف دیوتی ، همان شوتر اول یا سوم شخص هستند که انلاین می باشند . همانطور که می دانید بازی های سبک بقا نیز با یونیتی ساخته می شوند ! ایا می توانیم این مطلب را اثبات کنیم ؟ افراد تازه کار نمی توانند و معمولا شرکت بازی ساز نیز نمی خواهد مردم بفهمند که بازی اش را با کدام نرم افزار شاخته است . اما بازی شرکت گارنا که یک میلیارد دانلود شده است به نام فری فایر ، با یونیتی ساخته شده است . اثبات این مطلب : اگر بازی فری فایر را نصب کرده اید ، مدیریت فایل گوشی خود را باز کنید و به مسیر زیر بروید :
Android<Data<freefire<cache<Unity
در اموزش بازی سازی با نرم افزار یونیتی ، ساخت این مطالب نیز جای گرفت . از ساخت کاراکتر در تری دی مکس ، ساخت انیمیشن های آن و ساخت جوی استیک یا همان دایره ای که سمت چپ صفحه است و کاراکتر را عقب و جلو و چپ و راست می برد و ساخت تنظیمات هدشات بازی ها (اگر پرو پلیر باشید می فهمید که چه تنظیمات مهمی است :) و ساخت مپ یا همان نقشه بالا سمت چپ که مشاهده می کنید ، بیشتر این تنظیبمات در آموزش نیز به صورت اموزش و مفهومی و به صورت پروژه محور قرار دارد .
خیر ! حتی مفصل گذاری یا همان ریگ بندی دو بعدی و سه بعدی و کار با یونیتی از مقدماتی ترین حالت ممکن قرار دارد که حتی بعضی کلمات انگلیسی را ترجمه می کنیم که نیازی به آموزش دیگری یا مطلب دیگری نباشید ! شما حتی اگر یک کلمه از کار با یونیتی بلد نباشید نیازی به نگرانی نیست چرا که پیشرفت خواهید کرد و مشکلی در این باره نیست . البته تمرین هم مهم است . حتما پس از مشاهده هر قسمت ، چیزی که یاد گرفته اید را ، تمرین کنید .
آنچه در کشور های اروپایی مد شده و البته در دورکاری با متخصصین ایران هست که درآمد ارز دیجیتالی بیت کوین خوبی هم دارد ، ساخت بازی های انیمه ای هست ! بازی های انیمه ای یا به اصطلاح بازی هایی که به سبک ژاپن ساخته شده اند ، مانند دیگر بازی ها ساخته می شوند . پس می توان آنها را با یونیتی ساخت و اصلا راه بهتری غیر از یونیتی ، برای ساخت این نوع بازی ها وجود ندارد !
بهترین حالت برای درآمد های دلاری چند حالت است . 1 : فروش اسپرایت ها و اشکال دو بعدی 2- کد نویسی قسمتی از بازی که به شما واگذار می کنند . یعنی تکمیل قسمتی از بازی که در سایت های مختلف فریلنسر و فریلنس ها می توانید انواع آنرا پیدا کنید . 3- فروش اشکال سه بعدی ریگ بندی شده .
البته شما می توانید چند ساعت با افکت ها کار کنید و با خلاقیت خود ، یک پکیج مثلا 3 یا 4 دلاری قرار دهید که بارها قابلیت خریداری شدن دارد ! شما می توانید کد ، مدل های سه بعدی و دو بعدی ، پکیج ها ، صدا های بازی و . . . را در سایت های خارجی و داخلی بفروشید . خود سایت یونیتی که بازار کار خوبی هم دارد در تصویر زیر برای شما قرار دارد . اگر کسی بخواهد بازی بسازد ، بجای استخدام یک گروه تری دی مکس کار ، یک پک مدل سه بعدی می خرد و بدین صورت هم شما سود می کنید و هم فرد خریدار . سایت است استور یونیتی :
البته انتظار نداشته باشید حتما موفق شوید ! اگر بخواهیم راستش را بگوییم ، خیلی از گروه ها هم بوده اند که ورشکست کرده اند ! و حقوق خوبی نمیگیرند . پس نمی توانیم دقیق بگوییم که بعد از 5 سال کار ، شما 20 میلیون یا بیشتر را در هر ماه دریافت خواهید کرد .
همین الان خانوادگی یا گروهی و شرکتی ، با یونیتی بازی می سازند و پولدار می شوند . اما در ایران هنوز به صورت رسمی ، در دانشگاه های تخصصی ، بازی سازی را به صورت حرفه و یک شغل مستقل دنبال نمی کنند و این یک فرصت عالی است ! تاچند سال آینده به احتمال زیاد در دانشگاه های ایران نیز آموزش بازی سازی با یونیتی و نرم افزار های وابسته به بازی سازی یعنی تری دی مکس و فتوشاپ و زیبراش ، به صورت شغل مستقل دنبال خواهد شد و این یعنی آینده دار بودن نرم افزار در دنیا و مخصوصا در ایران . با یونیتی بازی های دو بعدی و سه بعدی می توان ساخت . از هر نوع و سبک و رنگ و صلیقه ای که فکرش را بکنید .
در این دوره از نسخه 2020 استفاده شده است . بعد از نسخه 5.4f تنها نسخه بدون باگ ، همین نسخه است . نسخه های 2021 و 2022 و جدیدتر ، چیز جدیدی ندارند و باگ های مختلف در کدنویسی و . . . را در انها می توانید مشاهده کنید . البته اگر نسخه 2021 خوب و بدون باگ بود ، برای آموزش حتما از همان نسخه استفاده می کردیم اما بسیار مشکل است زیرا باگ های زیادی دارد .
در جواب باید گفت که بله . بازی ها را می توان با یونیتی ساخت حال چه پیکسلی باشد یا هر چیز دیگری . نکته قابل تامل این است که معمولا برای ساخت بازی های پیکسلی نباید نرم افزار انیمه استودیو یا همان موهو را بلد باشید ! آموزش با کیفیت نرم افزار موهو به زبان فارسی 140 هزار تومان است ! برای این نیز راه حلی در آموزش قرار دارد . در خود یونیتی ابزاری برای ریگ بندی و ساخت انیمیشن های دو بعدی پیکسلی و غیر پیکسلی ایجاد شده است که به شما کمک شایانی می کند . آموزش کار با آن نیز در این آموزش قرار دارد . بازی های پیکسلی بازی هایی هستند که از پیکسل های کمتری برخوردار هستند . این مطلب در آموزش قرار دارد . بعد از دیدن دوره ، براحتی مانند آب خوردن می توانید باری هایی مانند این را بسازید .
حالات مختلف تون شیدر یا همان سایه های کارتونی و انیمه ای ، برای شبیه کردن اشکال سه بعدی به دو بعدی به کار می رود ! برای مثال . انیمه اتک ان تایتان یا انیمه قهرمان سپر و... همه چیز دو بعدی هست اما تایتان ها و هیولا ها سه بعدی طراحی شده اند ! در بعضی موارد اصلا متوجه تشخیص دو بعدی بودن یا سه بعدی بودن آنها نمی شویم . تون شیدر در یونیتی نیز وجود دارد اما حتی یک مقاله به زبان فارسی برای آن وجود ندارد ! به طور کلی فقط تا بحال در کشور های ژاپن ، فرانسه و امریکا استفاده شده است . حدود 4 سال است که تون شیدر در بازی ها استفاده می شود و علمی نوین در صنعت بازی هست . عکس هایی از سایه های کارتونی و انیمه ای در ادامه قرار دارد :
آموزش با زبان عامیانه ، ساده و طنز است . آموزش پر انرژی دنبال می شود تا یادگیری را بهتر کند . جزوه مقدماتی ( کتاب مینی آموزش یونیتی ) که در بخش ضمیمه این قسمت قرار دارد را دانلود کنید و شروع به دیدن قسمت های رایگان این دوره نمایید . . . در سمت راست صفحه ، قسمت های این دوره که خاص و بسیار خوب و کمیاب هست ، قرار دارد که شما می توانید با انتخاب هرکدام ، آنرا مشاهده کنید .