API چیست ؟ کجا استفاده میشه؟
با سلام ، میخواستم بدونم اصلا API چیه ... اگر کسی اطلاعاتی داره ممنون میشم توضیح بده...
8 پاسخ
سلام
همه این توضیحاتی که دوستان کاملا درسته ولی برای اشنایی بهتر شما من پیشنهاد میکنم از این برنامه هم استفاده کنید
API-Guide
این برنامه داخل خودش توابع api زیادی داره که توضیحات کافی برای هرکدوم هست و همچنین برای هر تابع چندید مثال 100٪ عملی به زبان های دات نت و ویبی داره که با برسی اونها میتونید به کار کرد بهتر این توابع پی ببرید
دوستان توجه داشته باشن که API فقط برای کارهای گرافیکی استفاده نمیشه و محدوده ی وسیعی از کاربردها رو پوشش میده.این توابع و کتابخانه ها معمولا توی فایل های .dll مربوط به ویندوز مثل kernel32.dll تعریف شده اند.اگه بخواهیم API رو به شکل ساده تر تعریف کنیم میشه یه سری توابع و کتابخانه های از قبل آماده شده که سیستم عامل در اختیار برنامه نویسان قرار می ده تا ازش استفاده کنن. حالا یه بخشی از آنها مربوط به کارهای گرافیکی میشه .از سایر کاربردهای آن ارتباط سطح پایین با ورودی و خروجی ها مثل ارتباط با سخت افزار ها و کارت شبکه و مودم و استفاده از سرویس هایی هستش که خود سیستم عامل مثل ویندوز در اختیار کاربران قرار داده.اگر قصد انجام هر کار سطح پایین چه نرم افزاری و چه سخت افزاری داشته باشید ناگزیر به استفاده از این کتابخانه ها خواهید شد.بسیاری از کتابخانه ها مثل خود دات نت هم خودشون برای انجام کارهاشون از API ها استفاده می کنند اما خود کاربر هم می تونه مستقیما از اونا استفاده کنه
بله البته کامل نیست چون حجم توابع API بسیار زیاذه ولی برای شروع خوبه برای همه توابع دات نت نداره برای چند تاییش مثال دات نت هست
API برای کار های گرافیکی استفاده میشه. مثلاً نمونه سادش تغییر شفافیت یه پنجره! در زبان های مختلف برنامه نویسی که بخش گرافیکی داشته باشه میشه ازش استفاده کرد.
در ویندوز مثلاً از winapi استفاده میشه!
api مخفف کلمه های application programming interface هست . به معنای رابط برنامهنویسی نرمافزار.
از دید ویکی پدیا : به صورت خلاصه رابط برنامه نویسی، رابط بین یک کتابخانه یا سیستمعامل و برنامههایی است که از آن تقاضای سرویس میکنند.
نمونه مثال ها : API IN WIKIPEDIA
یادم رفت بگم API مخفف Application Programming Interface هست
این برنامه برای دات نت نیست و برای فقط ویبی هست
یعنی قبلنا که من داشتم اینجوری بود که
کامل هم نیست اما برای افراد مبتدی خوبه
یک سری توابع توی خود ویندوز که کارهای گرافیکی و ... ویندوز رو انجام میده. همچنین توی برنامه نویسی هم میشه از اون استفاده کرد. اگه یه سرچ تو گوگل بزنی همه اونا به اضافه نحوه به کار بردنشون توی زبان های برنامه نویسی مختلف رو می تونی پیدا کنی.
API یه سری توابع داخلی ویندوز هست که معمولا از توی DLL ها بهره برداری میشه و برای مدیریت ویندوز فایل و ... کلا هر چیزی که به ویندور ربط داشته باشه
مثلا برای اینکه ببینیم چه کلیدی فشرده شده یا برای اینکه یک وقفه توی برنامه ایجاد کنیم از تابع sleepEx که توی کتابخانه kernel32.dll هست میتونیم استفاده کنیم به طور کلی برای گرافیک باید از کتابخانه GDI32.dll استفاده کنیم