بهار آموزش با تخفیف های شگفت انگیز توسینسو بهار آموزش با تخفیف های شگفت انگیز توسینسو
مانده تا پایان تخفیف
مشاهده دوره ها
0

راه اندازی کریو روی Hyper-v ویندوز سرور 2016

با سلام

من برای شرکت یک ویندوز سرور 2016 نصب کردم که فعلا اینترنت رو فقط شیر کردم به همراه اکتیو دایرکتوری حالا میخواستم با hyper-v یک ماشین مجازی بسازم و روش کریو نصب کنم که بتونم کنترل کامل داشته باشم رو عملکرد کلاینتها .

سرور من دو کارت شبکه داره یکی lan(که از سرور به سویچهای فیزیکی و کلاینتها دیتا ارسال میکنه و یکی wan( که اینترنت رو به سرور میرسونه)

حالا Hyper-v رو ساختم ولی تو بخش اختصاص سوئیچ مجازی که باید براش دو تا سوئیچ اکسترنال مجازی تعریف کنم (اگر اشتباه نکرده باشم) وقتی اولین سوئیچ اکسترنال رو متصل میکنم به کارت شبکه فیزیکی lan و دومی رو وصل میکنم به کارت شبکه فیزیکی wan ارتباط سیستم و کلاینتها با اینترنت قطع میشه

سوال اینجاست آیا بعد از نصب کریو مشکل حل میشه ؟! یا من اشتباهی داشتم در تنظیمات و اتصالات ؟!

پرسیده شده در 1397/06/27 توسط

3 پاسخ

0

حالا اگر یک کارت شبکه داشته باشیم میتوانیم که هم به عنوان Uplink استفاده کنیم و هم خود Host بتواند ارتباطات Networking اش را ازدست ندهد؟ بله یک راه وجود دارد. بار دیگر به تصویر زیر توجه کنید. همانطور که قبلا گفته شد در VM مربوطه به صورت زیر مشخص میکنیم که کدام کارت شبکه به کدام سوییچ وصل باشد. حالا یک سوالی در زیر آن پرسیده شده است که میگوید اجازه دهید یک OS به صورت اشتراکی از این کارت شبکه استفاده کند. اتفاقی که می افتد به این صورت است کارت شبکه ی فیزیکی به زیر مدیریت Hyper-V میرود و Host اختیار آن را دیگر نخواهد داشت. اگر این تیک را بزنیم یک Virtual NIC روی Host ساخته میشود و این V-NIC به سوییچ External وصل میشود و هرکسی هم که به سوییچ External وصل باشد با دنیای واقعی ارتباط دارد. سپس Host تمامی ترافیک هایش را از طریق این V-NIC به Virtual switch میدهد و از طریق Uplink آن با دنیای فیزیکی ارتباط برقرار میکند.

حالا اگر یک کارت شبکه داشته باشیم میتوانیم که هم به عنوان Uplink استفاده کنیم و هم خود Host بتواند ارتباطات Networking اش را ازدست ندهد؟ بله یک راه وجود دارد. بار دیگر به تصویر زیر توجه کنید. همانطور که قبلا گفته شد در VM مربوطه به صورت زیر مشخص میکنیم که کدام کارت شبکه به کدام سوییچ وصل باشد. حالا یک سوالی در زیر آن پرسیده شده است که میگوید اجازه دهید یک OS به صورت اشتراکی از این کارت شبکه استفاده کند. اتفاقی که می افتد به این صورت است کارت شبکه ی فیزیکی به زیر مدیریت Hyper-V میرود و Host اختیار آن را دیگر نخواهد داشت. اگر این تیک را بزنیم یک Virtual NIC روی Host ساخته میشود و این V-NIC به سوییچ External وصل میشود و هرکسی هم که به سوییچ External وصل باشد با دنیای واقعی ارتباط دارد. سپس Host تمامی ترافیک هایش را از طریق این V-NIC به Virtual switch میدهد و از طریق Uplink آن با دنیای فیزیکی ارتباط برقرار میکند.

||https://tosinso.com/files/get/278ca0e9-7f8b-4553-8b75-1fdb80f72d14||
بعد از این کار مشاهده میکنید که یک کارت شبکه دیگر اضافه شده است:


قابل توجه است که کارت شبکه اصلی یعنی Physical1 دیگر IP ندارد زیرا مدیریت آن تحت HV است و IP ی آن روی vEthernet افتاده است. در حال حاضر Host میتواند از طریق این سوییچ با بیرون ارتباط داشته باشد و همچنین تمامی VM هایی که به این سوییچ وصل هستند. یعنی این Host به صورتی به بیرون دسترسی دارد که VM ها دسترسی دارند. این برای زمانی است که شما فقط یک کارت شبکه دارید. توجه داشته باشید که این Design پیشنهاد نمیشود چون تمامی ترافیک هایی که با خود Host میخواهید داشته باشید از طریق همان یک uplink وارد میشود و بیرون میرود. یعنی از طریق Uplink ای وارد و خارج میشود که VM ها ترافیکشان را میگیرند و بیرون میفرستند و این میتواند برای VM ها Overhead ایجاد کند و پهنای باند کم بیاورد. پیشنهاد میشود به جای این روش از Design زیر استفاده شود.

بعد از این کار مشاهده میکنید که یک کارت شبکه دیگر اضافه شده است:

قابل توجه است که کارت شبکه اصلی یعنی Physical1 دیگر IP ندارد زیرا مدیریت آن تحت HV است و IP ی آن روی vEthernet افتاده است. در حال حاضر Host میتواند از طریق این سوییچ با بیرون ارتباط داشته باشد و همچنین تمامی VM هایی که به این سوییچ وصل هستند. یعنی این Host به صورتی به بیرون دسترسی دارد که VM ها دسترسی دارند. این برای زمانی است که شما فقط یک کارت شبکه دارید. توجه داشته باشید که این Design پیشنهاد نمیشود چون تمامی ترافیک هایی که با خود Host میخواهید داشته باشید از طریق همان یک uplink وارد میشود و بیرون میرود. یعنی از طریق Uplink ای وارد و خارج میشود که VM ها ترافیکشان را میگیرند و بیرون میفرستند و این میتواند برای VM ها Overhead ایجاد کند و پهنای باند کم بیاورد. پیشنهاد میشود به جای این روش از Design زیر استفاده شود.

پاسخ در 1397/07/05 توسط
0

جواب سوال رو در

پست بالا پیدا کردیم میتونید استفاده بکنید

پاسخ در 1397/07/05 توسط
0

سلام

کار شما درست است و باید کریو نصب کنید تا مشکل حل بشه

پیشنهاد میکنم اول کریو رو نصب و تنظیماتش رو انجام میدادین و بعد این کارها رو انجام میدادین..

پاسخ در 1397/06/27 توسط

پاسخ شما