خطای Unable to connect to the remote server در اتصال به VSphere
باسلام خدمت دوستان عزیز ، زمانی که می خوام به سرور esxi از طریق vsphere وصل شوم با پیغام خطای زیر مواجه می شوم در صورتی که به ماشین های esxi میشه وصل شد و ping هم می شوند .
متن پیغام خطا:
vsphere client could not connect to .... an unknown connection error occurred. the request failed because of a connection failure .(unable to connect to the remote server)
6 پاسخ
سلام
دوست عزیز اول از همه ورژن vsphere رو با esxi چک کن ببین یکی هستن؟ (ورژن vsphere باید مساوی یا بزرگتر از esxi باشه)
مورد بعدی که باید چک کنی از طریق کنسوله خود esxi هستش که ببینی Management network آیا ست شده و IP و Gateway اون درسته؟
در نهایت یه بار Management Network رو دوباره ست کن.
موفق باشید.
با تشکر از دوستان
ولی سیستم مذکر تا 2 روز پیش به خوبی کار می کرد
ITPRO ی عزیز این مشکل زمانی ممکنه پیش بیاد که شما Address Conflict تو شبکه دارید ، با توجه به اینکه معلوم نیست چه سیستمی آدرس IP اش با آدرس Host شما یکی شده و ESXi هم روش و مکانیزمی برای ارتباط با شبکه نداره این اتفاق ممکنه رخ بده ، طبیعتا همونطور که خودتون هم اشاره کردید با عوض کردن آدرس IP قبلی و تعویض اون مشکل حل میشه اما در سطح کلان شما باید اون آدرسی که به اشتباه به سرور یا کلاینت دیگه داده شده رو پیدا کنید و اصولی مشکل رو برطرف کنید. ITPRO باشید
دوستان
با عوض کردن ای پی استاتیک موضوع حل شد .
با سلام
دقیقا همین مشکل رو یکی دوهفته پیش داشتم و به زماین و زمان میزدم تا بتونم وصل شم و همین ارور رو هم میگرفتم ، با اتصال مستقیم کابل به سرور دیدم بدون مشکل وصل میشه ، پس گفتم هر چ یهست تو سوییچ ها و شبکه ست ، و البته 6-7 تا سوییچ در شبکه بود و یه رنج آی پی دیگه هم اومده بود قاطی اش و آشوبی بود تو شبکه و با جدا کردن سرور از شبکه اصلی شرکت دیدم بدون مشکل بالا اومد و لاگین شد.
سلام
ببیند با این لینک مشکلتون برطرف میشه