مشکل داشتن اینترنت در ماشین های مجازی در Vsphere 5.5
با سلام و خسته نباشید خدمت استاتید
خدمتتون عرض کنم من روی یکی از سرورهای هتزنر Esxi رو راه اندازی کردم
و بروی سیستم Vsphere 5.5 را نصب و تنظیمات اولیه را انجام دادم
یه ویندوز 2012 سرور رو به صورت مجازی نصب کردم
1- چطور می تونم داخل ویندوز 2012 اینترنت داشته باشم
2- برای هر ماشین مجازی باید یه ای پی جداگانه سفارش بدم تا بتونم به صورت ریموت وصل بشم
3- من یه ای پی جدا سفارش دادم و داخل ویندوز , Subnet Mask , Gateway, ip , Gatway های مختص همین IP رو وارد کردم ولی باز هم اینترنت نداد
تنظیمات خاصی رو باید در Vsphere در قسمت شبکه وارد میکردم و این ای پی دوم را وارد نموده و به ماشین مجازی میشناختم یا خیر؟
ممنون میشم دقیق راهنمایی بفرمایید که چطور میتوان ای پی اضافه و ماشین های مجازی ساخته شده به اینترنت متصل و بتوان به صورت ریموت استفاده کرا
با تشکر
2 پاسخ
ریموتزدن کاری به IP نداره شما کافیه ماشین Vspher رو ببینید همین .. مگه تمامی هاست هاتون داخل Vspher نیستن که تک تک IP گرفتین ؟
بله من میبینم ولی میشه بفرمایید که یه ماشین مجازی ویندوز 2012 که نصب کردم رو چطور تنظیمات شبکه و اینترنتش رو با همون ای پی که برای vsphere دارم بتونم اینترنت داخل 2012 هم داشته باشم و ریموت هم بگیرم
و ایا اگه بخوام داخل vsphere یه centos نیز نصب کنم و برای وب سایتهام کنترل پنل دایرکت ادمین نصب کنم باید ای پی ولید دیگه بگیرم یا همون یکی کافیست و ریموت به centos نیز احتیاج به ای پی دیگه ای نداره
ممنون میشم کامل راهنمایی بفرمایید
با تشکر