بهار آموزش با تخفیف های شگفت انگیز توسینسو بهار آموزش با تخفیف های شگفت انگیز توسینسو
مانده تا پایان تخفیف
مشاهده دوره ها
0

ساخت فرم در جاوا

عرض سلام و خسته نباشید

من با استفاده از Jframe یک فرم ساختم و خواستم بدونم چطور میشه وختی مثلا کاربر بر روی یک دکمه کلیک کرد یه پنجره دیگه باز بشه ولی تا زمانی پنجره فعلی بسته نشه پنجره قبلی در سایه باشه (غیر فعال باشه؟)

با تشکر

پرسیده شده در 1395/11/10 توسط

1 پاسخ

1

سلام

برای این کار شما باید یک jdialog بساید

برای مثال کد آن به شکل زیر باشد

public class F1 extends JDialog {
    private JCheckBox checkBox1;
    private JPanel panel1;

    public F1() {
        setModal(true);
    }
}

دقت داشته باشید که setmodal را باید در داخل constructor به شکل نوشته شده بنویسید.

حال برای فراخوانی این دیالوگ از یک جای دیگر باید یک شئ از آن ساخته و visible آن را True کنید مانند کد زیر

 button1.addActionListener(new ActionListener() {
            @Override
            public void actionPerformed(ActionEvent e) {
                F1 f=new F1();
                f.setVisible(true);

            }
        });
پاسخ در 1395/11/10 توسط

پاسخ شما