0
ساخت فرم در جاوا
عرض سلام و خسته نباشید
من با استفاده از Jframe یک فرم ساختم و خواستم بدونم چطور میشه وختی مثلا کاربر بر روی یک دکمه کلیک کرد یه پنجره دیگه باز بشه ولی تا زمانی پنجره فعلی بسته نشه پنجره قبلی در سایه باشه (غیر فعال باشه؟)
با تشکر
1 پاسخ
1
سلام
برای این کار شما باید یک jdialog بساید
برای مثال کد آن به شکل زیر باشد
public class F1 extends JDialog {
private JCheckBox checkBox1;
private JPanel panel1;
public F1() {
setModal(true);
}
}
دقت داشته باشید که setmodal را باید در داخل constructor به شکل نوشته شده بنویسید.
حال برای فراخوانی این دیالوگ از یک جای دیگر باید یک شئ از آن ساخته و visible آن را True کنید مانند کد زیر
button1.addActionListener(new ActionListener() {
@Override
public void actionPerformed(ActionEvent e) {
F1 f=new F1();
f.setVisible(true);
}
});