شبکه کردن یک شرکت کوچک
سلام دوستان ، من میخواستم 3 تا کامپیوتر (2 تا کلاینت و 1 سرور)، یک پرینتر، یک سیستم دوربین مدار بسته (با dvr ) و یه دستگاه فکس و علاوه 3 تا سیستم ها اینترنت داشته باشند، با هم شبکه کنم. به نظرتون نقشه زیر میتونه مفید باشه؟ چه ابزاری نیازه به غیر از سوئیچ و مودم اینترنت؟ در ضمن قراره یه برنامه سفارش بدیم برای طراحی و ساخت، که اگر مواردی در برنامه های کلاینت ثبت شد، در برنامه سرور نمایش داده بشه (مثل نوبت دهی و بعضی چیزا که به برنامه نویس سفارش داده شده) چه راهی برای شبکه کردن پیشنهاد میکنید؟ باید از راه ipv4 شبکه بشه؟
6 پاسخ
فکر نکنم بیش از 8 تا سیستم کلا در شبکه باشه
فکر میکنم مدل D-Link DGS-108 Unmanaged Switch خوب باشه.
اگر فکر میکنید بعدا بیشتر میشه 16 پورت تهیه کنید
سلام
نقشه ای که کشیدین ok است و مشکلی نداره
فقط پیشنهاد میکنم یک روتر میکروتیک بین مودم و شبکه بزارین
اینجوری تا حدی امنیت شبکه برقرار میشه و مدیریت اینترنت رو هم می تونید داشته باشین و یک سری امکانات بهتون میده که ممکنه بعدا هم بدر شما بخوره...
ممنون از نظرتون. خب میکروتیک چه فرقی با مودم Adsl های معمولی میکنه؟
سلام
میکروتیک یک روتر است
دارای فایروال، سیستم اکانتینگ و محدودیت پهنای باند ، تعریف کردن یوزر برای اینترنت و .... است
شما برای vlan بندی و vpn سرور و dhcp سرور و .... ازش استفاده کنید
سلام
منم موافقم با آقا رسول نقشه خوبه ولی برای این سناریو زیاد کار خودتون رو پیچیده نکنید مودم ADSL رو به یک سویچ وصل کنید اینجوری اون چند تا سیستم به اینترنت متصل میشن.
برای نرم افزار هم باید نرم افزار شما باید حالت کلاینت سروی داشته باشه نسخه ی اصلی برنامه رو روی سرور نصب کنید و بعدش روی کلاینت Agent برنامه نصب میشه.بله از IPV4 باید استفاده کنید
ممنونم ازتون
چه مدلی برای سوئیچ پیشنهاد میکنید؟
بنا بر اینکه کار در حد شرکت کوچیک هستش