خاموش شدن یکی از vm های من در esxi
با سلام به همه دوستان عزیز
من در سرور esxi تعدادی ماشین مجازی دارم
یکی از این ماشینها که در شبکه من بسیار حیاتی می باشد همان سرور اکتیو دایروکتوری من هستش
نمی دونم چرا بدون هیچ دلیلی خاموش می شه و متعاقب اون همه امکانات شبکه از جمله اینترنت و دسترسی به فایل سرور رو کلاینتها از دست می دهند.
رم ماشین فوق 20 گیگابایت هستش
و می خواستم بدونم که چجوری می تونم trubleshutting کنم این مساله رو و بتونم مشکل رو پیدا کنم.
با تشکر از همه دو.ستان
ضمنا یک additional domain cvontroller هم نصب کردم بر روی یک ماشین دیگه. ولی وقتی که ماشین دامین اصلی خاموش می شه ماشین دامین ثانویه خدمات نمی ده و همچنان همه چیز قطع هستش
با تشکر از همه دوستان عزیزم
7 پاسخ
سلام
من یک ماشین داشتم وقتی که کرک ویندوزش از بین رفت و ویندوزش ارور جنیون میداد ، ماشینش خاموش میشد و باید دوباره روشن میکردم و دوباره خاموش میشد
آپدیت رو غیر فعال کردم.
فکر کنم بهتره انتقال بدم دامین سرور رو به ماشین جدید.
البته امروز یه additional domain controller نصب کردم کنار دامین سرور فعلی.
به نظر شما انقال برای انتقال دامین سرور از لینک زیر استفاده کنم ؟ یه آموزش دقیق و تست شده می خوام اگه سراغ دارین. ممنون
https://tosinso.com/networkarticles496/fsmo-%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%88%D8%B2-%D8%B3%D8%B1%D9%88%D8%B1-%D9%82%D8%B3%D9%85%D8%AA-%D8%A7%D9%88%D9%84-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%87%D8%AF%D9%87-%D9%85%D8%AD%D9%84-%D8%B1%D9%88%D9%84-%D9%87%D8%A7
سلام آقا رسول . ممنون
منم فکر می کنم که باید همین باشه دلیل اش.
درست می گین شما.
ولی مساله بعدی اینجاست که تقریبا همه کرک های موجود رو امتحان کردم متاسفانه اصلا کرک نمی شه و ارور می ده
احتمالا به این دلیل که مهلت استفاده از مدت trial گدشته است. حالا نمی دونم باید چه کار کنم خسابی گرفتار شدم.
دامین سرور
فایل سرور
سرور مالی. همه و همه این اتفاق براشون افتاده و کرک نمی شن .
هر کی می تونه خواهشا کمک کنه.
با سپاس از لطف همه دوستان عزیز
از لینک زیر استفاده کنید
اما اگر دوتا ویندوز سرور یکی هستند اون فرمانهای اولیه رو نزنید و فقط انتقال رو انجام بدین...
احتمالا آپدیتی نصب کردین که این مشکل رو بوجود آورده
ببینید میتونید آپدیت مورد نظر رو پیدا کنید
اگر من بودم بلافاصله اقدام میکردم و سرور دومین جدید نصب میکردم و دومین رو روی سرور جدید انتقال میدادم
سرورهای دیگه رو هم کم کم انتقال میدادم
متاسفانه از منابع نیست .
ضمنا تعریف و یا پالیسی هم وجود نداره برای خاموش کردن اتوماتیک.
ولی ممنون می شم راهنمایی کنین چجوری می تونم لاگ های مربوط به این مشکل رو از کجا ببینم . منظورم در کنسول esxi هستش
بهش تایم خاموشی ندادی ؟؟؟؟ هم داخل ESXI هم داخل خود سرور !!! همچنین خطا رخ داده رو ببینید و اینکه ممکنه منابع داره کم میاره برای همین خاموش میشه