سوالاتی در مورد Scale Out File Server در فایل سرور ویندوز سرور

بپرسید

0

{{ digitTrunc(content.likes) }}

با سلام و خسته نباشید خدمت همه دوستان ، چند سئوال داشتم ممنون می شوم پاسخ دهید لطف می کنید. من failover cluster و file server را راه اندازی کرده ام و یک شبکه دامین دارم. البته همه این موارد را بر روی vmware 14 انجام داده ام.

1-من scale out file server را راه اندازی کردم و بدون هیچ مشکلی کار می کند و ماهیت آن این هست که disk های ما به صورت همزمان در نودهای ما قرار دارند حالا سئوال من این هست اگر یک کلاینتی به شبکه از طریق scale out file server کانکت بشود مثلا مثل \\hassan کانکت بشود به کدام نود وصل می شود شما تصور کنید که من دو تا node دارم چون دقت کرده باشید disk های ما در هر نود قرار دارد حالا می خواستم اطلاع پیدا کنم که اگر کلاینتی درخواستی داد به کدام نود وصل می شود آیا نودی که بار کمتری دارد وصل می شود نظر شما چیست؟

2-من در حقیقت scale out file server را راه اندازی کرده ام و سئوال من این هست که اگر ما دو نود داشته باشیم به نامهای Node1 و Node2 و اگر role ما که scale out file server را بر روی آن راه اندازی کرده ایم اگر بر روی node1 ست بود و اگر چند کاربر فایلهای حجیمی را بر روی server کپی کنند آیا cpu و ram و کلا فضای Node1 درگیر یا مصرف می شود و آیا فضای cpu و ram نود2 هم درگیر یا مصرف می شود اگر هر دو node فضای cpu و ram آن درگیر و مصرف بشود کدام نود فضای بیشتری مصرف می کند؟

3-البته این موضوعی که می گم فکر می کنم 2 بار پیش آمده است من دو disk برای role تعریف کرده ام و بر روی node2 ست کردم یعنی دو disk بر روی node2 ست شده اند بعد از چند دقیقه دیدم یکی از disk ها بر روی Node1 به صورت خودکار رفته است دلیل این کار چیست و یکبار هم role بر روی node1 ست شده بود دیدم بعد از مدتی بر روی Node2 به صورت خودکار رفت ممنون می شوم این را هم توضیح دهید؟

با تشکر از شما

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

پاسخ ها به این سوال

پاسخ ها به این سوال

{{ digitTrunc(post.likes) }}

این پست در تاریخ {{ dateString(new Date(post.deleteDate)) }} توسط {{ post.deletedByUser }} حذف شده است.

دلیل حذف: {{ post.deleteReason ?? 'نامشخص' }}

{{ err }}
{{ post.userAchivements.rhodiumAchievements }}
{{ post.userAchivements.platinumAchievements }}
{{ post.userAchivements.goldAchievements }}
{{ post.userAchivements.silverAchievements }}
{{ post.userAchivements.bronzeAchievements }}
{{ timeSince(new Date(post.date)) }} قبل

برای ثبت پاسخ خود در وب سایت وارد حساب کاربری خود شوید
قابلیت ارسال مطلب توسط مدیریت سایت غیر فعال شده است