جوین به دامین کردن سرور sql server
با سلام و خسته نباشید خدمت همه دوستان عزیز
شما فرض کنید که یک شرکتی هست با 20 کارمند و یک نرم افزاری بر روی هر کامپیوتر هر کاربر وجود دارد و ویندوز هر کاربر جوین به دامین هست یعنی ما یک سرور active directory داریم و یک سرور دیگری داریم که بر روی آن sql server 2016 نصب هست و کلاینتها با آن نرم افزار به sql server کانکت هستند حالا آیا بهتر نیست که سرور sql server جوین به دامین شود و اگر جوین به دامین شود چه مزیتی دارد و کلا شما چه موردی را صلاح می دانید.
ممنونم که راهنمایی می کنید.
2 پاسخ
با سلام
ممنونم مهندس جان
خیلی تفاوتی در ماهیت کار دیتابیس نداره ، الا اینکه شما می تونید یک دسترسی هم به Domain Admin در SQL بدین که اگر خدای نکرده کاربر SQL به هردلیلی تغییر رمز داشت، شما به عنوان Admin باز هم به دیتابیس دسترسی داشته باشید.
اما به صورت کلی برای مدیرت سرور ( مثل هر سرور دیگه ای) اتصال به دامین می تونه کمک های زیادی از نظر مدیرت شبکه بکنه.