مهدی عادلی فر
بنیانگذار توسینسو و برنامه نویس

آموزش بهینه سازی استفاده از RAM در جاوا : جلوگیری از اشغال RAM

اگر دو رشته یا String در زبان جاوا با استفاده از اپراتور + در یک حلقه for به همدیگر متصل یا الحاق شدند ، هر بار که این حلقه اجرا شود یک شی String جدید ایجاد می شود. اینکار باعث می شود که حافظه RAM و البته کارایی سیستم برای اجرای کد مربوطه کاهش پیدا کند و زمان نیز هدر برود ، همچنین زمانیکه یک شی String را معرفی می کنید سازنده ها یا constructor ها باید صرفنظر شوند و فرآیند معرفی یا instantiate بایستی بصورت مستقیم انجام شود ، به مثلا زیر که دو قطعه کد string کند و سریع را نمایش داده است توجه کنید :

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
//تعریف متغیر کند
String bad = new String("Yet another string object");
//تعریف متغیر سریع
String good = "Yet another string object"

یادگیری برنامه نویسی برای متخصصین حوزه کامپیوتر این روزها یک الزام به حساب می آید. از جمله محبوب ترین زبان های برنامه نویسی دنیا می توانیم به زبان برنامه نویسی سی شارپ ، زبان برنامه نویسی جاوا ، زبان برنامه نویسی پایتون ، زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس و زبان برنامه نویسی SQL ( لازمه هر زبان دیگری ) و زبان برنامه نویسی PHP اشاره کنیم.

برای آموزش برنامه نویسی می توانید با خیال راحت در قالب دوره های آموزش برنامه نویسی سایت توسینسو ، آموزش سی شارپ ، آموزش جاوا ، آموزش پایتون ، آموزش جنگو ، آموزش PHP ،  آموزش جاوا اسکریپت ، آموزش برنامه نویسی اندروید ، آموزش SQL و آموزش MySQL را بصورت جامع و حرفه ای آموزش ببینید.

 


مهدی عادلی فر
مهدی عادلی فر

بنیانگذار توسینسو و برنامه نویس

مهدی عادلی، بنیان گذار TOSINSO. کارشناس ارشد نرم افزار کامپیوتر از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و #C و جاوا و اندروید کار می کنم. در زمینه های موبایل و وب و ویندوز فعالیت دارم و به طراحی نرم افزار و اصول مهندسی نرم افزار علاقه مندم.

نظرات