50٪ تخفیف روی تمام دوره‌ها!
پایان تخفیف تا:
مشاهده دوره‌ها
0

آنتی ویروس و فایروال سرور و تنظیمات امنیتی آن

با سلام. بنده تازگی ها یه شبکه نصب کردم به صورت دومین. و بنا به گفته اساتید از ویندوز سرور 2008 کرک شده استفاده کردم همه چیز هم خوب پیشرفته. فقط یه چیزی هنوز باقی مونده و اون هم امنیت سرور و کلاینت هاست. می خوام بدونم در این جور موارد برای امنیت بهتره از چه آنتی ویروس ها یا فایر وال هایی استفاده کرد؟؟ هزینش هم پایین باشه

پرسیده شده در 1391/02/13 توسط

19 پاسخ

0

اگر صرفا امنیت رو در نصب آنتی ویروس و فایروال می بینید به نظر من درست فکر نمی کنید چون امنیت خیلی فراتر از این حرفهاست ، اما در سطح آنتی ویروس و فایروال هم بخواهین صحبت کنین اول باید ملاک های انتخاب یک آنتی ویروس خوب رو خوب متوجه بشید تا بر اساس اون تصمیم گیری کنید . در این مقاله میتونین اطلاعات خوبی در خصوص نوع آنتی ویروسی که میخاین استفاده کنین بدست بیارین . بعد از اینکه ملاک هاتون رو دونستین در ادامه بهتون میگم که چه محصولی مناسب کار شما هست . در مورد فایروال هم توضیحاتی تو همین مقاله ارائه دادم. در مورد امنیت کلاینت ها هم بحثش فراتر از آنتی ویروس هست و میتونی در یک تاپیک جداگونه بهش بپردازین، یک چک کنید و در صورتیکه موضوعی بود مطرح کنید .

پاسخ در 1391/02/13 توسط
1

اولین نکته اینه که ... خیر قرار نیست از خارج از کشور کارشناس بفرسته ، کارشناس بومی داره که معمولا بصورت زمانبندی شده یا بر اساس در خواست ما میان و به نرم افزار آنتی ویروس سرکشی می کنند ، از طرفی اگر رفتار ناشناخته ای تشخیص داده بشه همینکه Log های آنتی ویروس رو براشون بفرستید و اونها تحلیل کنند کفایت می کنه...

پاسخ در 1393/10/20 توسط
1

5- در صورتیکه مشکلی مثل یک ویروس جدید ایجاد بشه و شبکه آلوده بشه ، در صورتیکه رفتارهای عجیب و غریب در شبکه مشاهده شد ، در صورتیکه شرکت به مشکلات شما به خوبی گوش داد و بازدیدهای مرتب از نرم افزار انجام داد و لاگهای اون رو بررسی کرد ، این میشه پشتیبانی ...

6- نصب آنتی ویروس ، بروز رسانی آنتی ویروس ، گزارش گیری از همه چیز در خصوص استفاده از انتی ویروس ها و وضعیت آلودگی و سلامت کلاینت ها از مواردی هست که در گزارش های کنسول مدیریتی نمایش داده می شن.

پاسخ در 1393/10/18 توسط
0

خوب آنتی ویروس برای همه کامپیوتر می خوان ولی اورجینالش رو نمی خوان با اینکه من توضیح دادم ممکنه مشکل پیش بیاد .

پاسخ در 1391/02/13 توسط
0

خب منم در واقع همينو مي خوام . يعني چون مي دونم شما كارايي هر كدوم رو مي دونيد و ديديد از نزديك و بهتر مي تونيد مقايسه كنيد ، ازتون راهنمايي مي خوام . من هم خودم بايد دلايل منطقي و كافي ارائه بدم جهت پيشنهاد دادن هر كدوم از اينا .

ولي مگه الان اين دو تا كه نام برديد ايران رو تحريم نكردن ؟

پاسخ در 1393/10/20 توسط
0

سلام آقاي نصيري

شركت ما مدتيه تصميم گرفته به توصيه يكي از مميزان امنيت اطلاعات ،‌براي امنيت بيشتر سرور و اطلاعاتش ،‌يه سري تغييرات كلي تو روند كار بده . الان در حال حاضر تصميم داريم آنتي ويروس اورجينال بخريم و در حال بررسي اين هستيم كه ببينيم براي يك سرور ، كدومشون بهتر هستند .

شما در سومين ارسالي كه براي جواب به سوال اين كاربر داده شده 6 سوال رو مطرح كرديد و گفتيد بعد از پاسخ دادن به اون سوالها مي تونيد راهنمايي كنيد كه چه انتي ويروسي رو بخرن .

حالا من جواب اين سوالا را به شما ميدم :

1 – آنتي ويروس قراره روي سرور مركزي ، سرور اينترنت ، سرور دوربين هاي آنالوگ و ديجيتال نصب بشه و كلاينت ها فعلا در حال حاضر از آنتي ويروس نود 32 ور‍ژن 7 كرك شده استفاده مي كنند كه به صورت آفلاين آپديت مي شن و فعلا قصد عوض كردن اونا رو نداريم .

2 – شركت تصميم داره آنتي ويروس اورجينال براي سرور ها خريداري كنه . هزينه اش هم مهم نيست فقط چيزي باشه كه قابل اطمينان و اعتماد باشه و ارزشه هزينه اي كه براش مي كنيم رو داشته باشه .

3 – چون اطلاعات روي سرور ها مهم هستند ريسك استفاده از آنتي ويروسهاي كرك شده را نمي پذيريم .

4 – حتي الامكان آنتي ويروس خريداري شده توسط سازنده اش براي ايران تحريم نشده باشه ولي خب از آينده كه خبر نداريم . حالا اگه در آينده تحريم شد ، يه فكري براي بعد مي كنيم .

5 – اين پشتيباني كه مي گيد دقيقا شامل چه چيزايي مي شه ؟

6 – كنسول مديريتي چه كارهايي رو انجام ميده ؟

اگه در مورد سوالات 5 و 6 يه كم منو راهنمايي كنيد ، جواب اونا رو هم بهتون مي دم .

ممنون

پاسخ در 1393/10/17 توسط
1

پویان جان حرفت کاملا متینه و قبولش دارم ، در بالا هم گفتم که دوست عزیزمون مقاله ویژگیهای آنتی ویروس خوب رو بخونه و برامون ملاک بگه که بر حسب اون براش آنتی ویروس معرفی کنیم ، اما توجه نکردی که ایشون میخان روی سرور آنتی ویروسشونو نصب کنن که سرور 2008 هست و آنتی ویروس هایی که از شرکت Avast ما سراغ داریم روی سرور نصب نمیشن و فقط برای کلاینت ها هستند. ترکیبی که گفتی فوق العاده هست کما اینکه خودم هم بسیار قبولش دارم . در مورد مک آفی باید بگم که به آنتی ویروس آرام مشهور هست و خیلی آروم روی سیستم فعالیت میکنه به طوری که فکر می کنی کار نمیکنه ولی خوب آنتی ویروس واقعا بی رحمی هست و بلافاصله پس از تشخیص تروجان یا اینجور فایل ها اونها رو پاک میکنه و اجازه کار بهشون نمیده ، من خودم در سطح شبکه از مک آفی و سرورش که Epolicy Orchestrator هست استفاده کردم و واقعا لذت بردم از دقت و شیوه فعالیتش که خیلی برای سیستم های کند شبکه مناسب هست. در مورد Node یا همون ESET خودمون هم ضمن اینکه میگم این مضوع باز هم سلیقه ای هست با نظرت موافق هستم چون هم نصب و هم بروز رسانیش و هم حذفش بند و بساط داره اما یادمون هم نره که ما ITMAN هستیم و کارمون درگیری با اینجور کارهای سخته و البته لذتشو می بریم . ممن خودم همین چند روزه پیش یک پروسه آنتی ویروس تحت شبکه با مک آفی داشتم و همین ESET خودش رو قبلا رو سیستم نصب کرده بود و پاک هم نمیشد و به عنوان سرویس هم به سیستم معرفی کرده بود ، با کلی بدبختی موفق شدم حذفش کنم چون سرویس مک آفی رو غیر فعال می کرد . باز هم ممنونم از پست دقیقت.

پاسخ در 1391/02/14 توسط
2

من فکر می کنم بتونین از ESET NOD32 Enterprise استفاده کنین. نصبتا سبک هستش، Console مدیریتی خوبی داره، Crackش هم خوب کار می کنه و البته Update کردنش هم سخت نیست. برای Client ها، یک Antivirus داره، برای Server ، File Server و Mail Server هم Antivirus داره. لازم به ذکر است که امکانات Firewalling هم داره. اگر شرکت شما می تونه تا حدود 400 هزار تومان هزینه کنه، پیش نهاد می کنم برای Routing و Firewalling از Mikrotik (Router Board استفاده کنین. Stable هستش و نسبت به قیمتش، امکانات خیلی خوبی داره. البته به شرطی که بتونین Configure کنین.

امیدوارم این اطلاعات مفید باشه براتون

پاسخ در 1391/02/13 توسط
0

سعید جان همونطوری که قبلا هم گفتم و با نظرت هم کاملا موافق هستم ایشون یک راهکار آنتی ویروس برای سرورهاش میخاد که اونها رو ایمن کنه و شرکتشون هیچ هزینه ای هم حاضر نیست انجام بده و صرفا سئوال با بحث هزینه شروع شده و هزینه ای در کار نیست ، توی بحث آنتی ویروس ها هر کس سلیقه ای داره و با توجه به همون مقاله ای که ذکر کردم با توجه به نیاز این مورد تعیین میشه ESET رو بسیار قبول دارم اما به نظرم برای یک تک سرور چندان راهکار مناسبی نیست ،البته که خودم هم ازش استفاده می کنم و گفتم سلیقه ها متفاوت هست ، از اونجایی که راهکار آنتی ویروس رو اینقدر ساده فرض می کنن مسئولای این سازمان یا شرکت به نظرم اصلا حاضر نیستن هزیه ای بابت فایروال بدن ، اگر نه که میکروتیک هم راهکار مناسبی هست اما در اینجور موارد مثلا میتونن از یک راهکار UTM مثل Cyberoam استفاده کنن که هم آنتی ایکس باشه و هم فایروال .

پاسخ در 1391/02/13 توسط
0

سلام به عزیزان

مطالب رو خوندم مطالب جامعی بود مخصوصا صحبتهای جناب نصیری که واقعا بی طرفانه صحبت میکنن

محل کار بنده سروری رو خریده که فقط برای 10 تا کاربر استفاده میشه و این سرور به هیچ عنوان به شبکه های داخلی و جاهای دیگه دسترسی نداره

البته بحث نداشتن هزینه فراگیر شده!به نظر شما برای این سرور نیازی به خرید انتی ویروس یا... هست یا میتوان با توجه به اینکه به هیچ شبکه خارجی متصل نیست از آنتی ویروس و فایروال کرک شده استفاده کرد؟

بحث هزینه با صرف زمان و توضیحات تا مبلغ 200-300 قابلیت خریداری شدن داره ولی آیا ضروری هست با توجه به صحبتهای جناب نصیری "اگر صرفا امنیت رو در نصب آنتی ویروس و فایروال می بینید به نظر من درست فکر نمی کنید چون امنیت خیلی فراتر از این حرفهاست ، ..." ؟؟؟

سپاس

پاسخ در 1394/06/30 توسط
1

خوب این یک طبیعت توی ایران هست که هزینه حرف اول رو میزنه و تو شرکت شما هم قاعدتا همینطوریه ، اگر هزینه اینقدر برای این سازمان مهم هست که می تونین هر آنتی ویروسی رو انتخاب کنید اگر دوست داشتین و از نسخه کرک شدش استفاده کنید که اصلا هزینه نداشته باشه ، ولی هر آنتی ویروسی یک سری ویژگیها داره ، اگر مدیران شما میخان هزینه کنن باید بهشون ملاک ها رو بدین و مقایسه انجام بدین ، همیشه بر اساس نیاز هزینه میشه ، من خودم بر روی سرورهای 2008 از آنتی ویروس کسپرسکی استفاده می کنم اما در خیلی از سازمان ها هم از مک آفی استفاده کردم که بصورت شبکه ای کار کنه ، موارد زیر رو در نظر بگیرید :

  1. آیا فقط یک سرور آنتی ویروس میخاد یا همه کلاینت ها هم آنتی ویروس میخان ؟
  2. آیا قصد خرید آنتی ویروس ارجینال دارند یا نه فقط میخان آنتی ویروس داشته باشن ؟
  3. آیا ریسک استفاده از آنتی ویروس های کرک شده رو می پذیرند ؟
  4. آیا ریسک تحریم شدن توسط کشورهای دیگر برای محصولشون رو میپذیرند ؟
  5. پشتیبانی نیاز دارند یا همه کارها میافته روی سرو مدیر شبکه بدبخت ؟
  6. کنسول مدیریتی آنتی ویروس رو میخان یا نه ؟

...

اینارو تحلیل کن ، همیشه عالمانه تصمیم بگیر ، عجولانه عمل نکن ، این آنتی ویروس خوبه اون بده ... این درست نیست.

پاسخ در 1391/02/13 توسط
1

خوب من که پیشنهاد نداده بودم از این آنتی ویروس ها استفاده کنن ، خود سازمان قبلا خریداری کرده بود .. من ترجیح میدم مقایسه نکنم چون خیلی جاها دیدم کسپر بهتر عمل کرده و خیلی جاها McAfee و بعضا برخی اوقات کارهایی از Avast دیدم که هیچکدوم از اینها نتونستن انجام بدن ... بستگی کاملا به شرایط داره من به هیچ عنوان محصولی رو صد در صد تایید نمی کنم

پاسخ در 1393/10/20 توسط
0

با توجه به توضيحاتي كه در ارتباط با كنسول مديريتي و پشتيباني فرموديد ، من مي خوام دو تا گزينه رو به شركتمون پيشنهاد بدم . 1- همه موارد قبلي كه گفتم به اضافه ي مورد 5 و 6

2 - همه موارد قبلي بدون مورد 5 و 6

كه در واقع هم از نظر بحث كامل بودن امكانات آنتي ويروس و هم از نظر بحث هزينه ايش كاملا مديرانمون توجيه بشن .

يه سوال ديگه در مورد پشتيباني ، اگه يه ويروس ناشناخته اي وارد شبكه شركت ما بشه ، واقعا اون شركت متخصصانشو مي فرسته واسه ما ؟ يعني حتي از خارج از كشور ؟ بعد بحث هزينه ايش چطور ميشه ؟

پاسخ در 1393/10/20 توسط
0

خب پس با اين حساب با درنظر گرفتن دو تا گزينه اي كه من مي خوام به مديران شركت پيشنهاد بدم ،‌ توصيه شما چيه ؟

اكثر آنتي ويروساي مطرح كه الان ايران رو تحريم كردن . چه بايد كرد ؟

پاسخ در 1393/10/20 توسط
2

خوب پس هزینه واسشون مطرح بوده که هیچ پولی نمیدن !!!!!! بسیار خوب اگر قراره مشکل پیش بیاد و کنسول مرکزی مدیریتی هم نمیخان من آنتی ویروس کسپرسکی توتال ( Kaspersky Total Security ) رو پیشنهاد میکنم ، هر چند چون شرایطت اضطراری هست.

پاسخ در 1391/02/13 توسط
0

راستي براي توضيح بيشتر بايد بگم كه يكي از سرور ها مون ويندوز سرور 2008 و يكي اش ويندوز سرور 2003 و دو تاي ديگه هم ويندوز معمولي Xp‌ هستند .

پاسخ در 1393/10/17 توسط
4

آنتی ویروسی نیست که پاشنه ی اشیل نداشته باشه . هر آنتی ویروسی نقاط قوت و ضعف خودش رو داره اگر نه همه میرفتن سراغ یک محصول خاص . تازه باید درنظر گرفت که گفته میشه این شرکتها برای کم کردن روی همدیگه ویروسهایی ابدا می کنند که فقط محصول خودشون حریفش بشه و ...

با این مقدمه میخواستم بگم در انتخاب آنتی ویروس بنظر من اولین مطلبی که مهمه اینه که بلد باشید بیشترین استفاده رو ازش بکنید اگرنه اگر بهترین آنتی ویروس دنیا رو هم داشته باشید ولی بلد نباشید با اون کار کنید کارایی اون آنتی ویروس برای شما به اندازه یک حشره کش هم نیست . مثلا دوستم محمد به نود32 اشاره کردند که من ازش متنفرم هروقت باهاش کار می کنم سرگیجه می گیرم پاک کردنش هم مصیبه و حتما باید Uninstaller خاص خودش رو از سایتش بگیرید اگر نه بعد از پاک شدن هم مزاحم نصب سایر آنتی ویروسها مثلا کاسپر میشه ( حتما هم باید توی Safe mod انجام بشه ) . کاسپر رو دوست دارم چون تقریبا همه کار بلدم باهاش انجام بدم ولی نقطه ضعف بزرگش آپدیتهای سنگینش هست و تازه اگر تنظیم کنید رجیستری رو هم در استارت چک کنه که واویلا میشه و چنان سرعت بالا اومدن سیستم رو میگیره که نگو و نپرس ! مکافی رایگان رو که اصلا قبول ندارم خیلی آبکی هست و نسخه خریداری شده اش رو تاحالا تست نکردم . اویرا که از هر نظر نمره متوسط میدم هم باز به آواست و کاسپر نمیرسه اما نظر من :

در طی 7 سال کار آی تی فقط یک نسخه میتونم برای این مورد بنویسم که هنوز هیچ ورم و ویروسی نتونسته مغلوبش که : استفاده همزمان از آنتی ویروس مجانی Avast همراه با فایروال Zone Alarm هست . من در سازمانی کار میکنم که بالای 400 دستگاه در ساختمانهای اصلیش داره و برای همه کاسپر خریده و ادمین کیتش هم روی سرور خاص خودش نصبه ولی چندین بار دیدم که در قیاس با ترکیبی که من گفتم کم آورده نمونه اش ورم کیدو بود که مکافی ، کاسپر ، نود هوز نتونسته بودن رفعش کنن ولی دستگاهی که آواست و زون آلارم داشت حتی نگرفته بود .

در حال حاضر هم 7 سال هست که همین ترکیب رو روی دستگاه خونگی خودم دارم و یکبار هم به مشکل ویروسی شدن یا ورم و غیره دچار نشدم .

قابل ذکر هست برای تجربه شروع کار حرفه ای با فایروال ها زون آلارم بسیار عالیه : کاربر پسند بودن و دسترسی راحت برای بستن ارتباط یک برنامه با سرور یا شبکه ، تراست دادن و امثال اینها خیلی ساده هست . درخصوص آواست هم باید بگم نسبت به سایر آنتی ویروسها آواست آپدیت سبکی داره ، تنظیماتش راحته ، مودبتر از بقیه آنتی ویروسهاست ( اجازه میگیره بعد فایلتونو غیب مینه و اگر بخواهید فایل ویروسی پاک نیشه گوش میکنه ولی نمیذاره روی دستگاه تحت نظارتش ران بشه ! ) کار کردن باهاش آسونه ، سیستم رو چه در استارت چه در کار کند نمیکنه . قابلیت اسکن قبل از بوتش هم یکی از موارد منحصر بفردش هست . فقط نکته اینه که تا الان نسخه تحت سرورش رو ندیدم .

پاسخ در 1391/02/14 توسط
0

به نظر من هم امنیت بحث گسترده ای هست ولی جایی که من کار می کنم به هزینه ها بیشتر از امنیت توجه می کنند به خاطر همین پرسیدم چه آنتی ویروسی در این شرایط کاری من می تونه جوابگو باشه . به هر حال تجربه برای من مهمتر از بحث های تئوری هست. و من می خوام بدونم طبق تجربه شما کدوم آنتی ویروس یا فایروال می تونه نیاز سازمان رو بر طرف کنه

پاسخ در 1391/02/13 توسط
1

من اینجا فقط تحلیل می کنم دوست من ، نمی تونم برند یا شرکت خاصی رو در این زمینه به شما معرفی کنم ما فقط بحث فنی رو در اینجا داریم اما اکثر سازمان ها و شرکت های بزرگی که کار کردم باهاشون از آنتی ویروس های Kaspersky و McAfee برای ساختار شبکه ایشون استفاده کرده بودن ، شما هر کدوم رو که دوست داشتید انتخاب کنید من به شخصه توصیه ای ندارم به انتخاب یک راهکار قطعی ...

پاسخ در 1393/10/20 توسط

پاسخ شما