تخفیف های داغ در جشنواره تابستانه توسینسو تخفیف های داغ در جشنواره تابستانه توسینسو
مانده تا پایان تخفیف
مشاهده دوره ها
0

تفاوت win 2008 و win 2008r2

سلام به دوستان.

تفاوت win server 2008 و نوع R2 اون چی هست؟ و آیا win 2008 پیش نیاز win 2008R2 هست؟ از لحاظ پیکربندی و سرویس ها؟ و اگر win 2008 رو بلد نباشیم میشه از win 2008R2 شروع کرد؟

پرسیده شده در 1393/03/31 توسط

2 پاسخ

2

سلام دوست عزیز، بارزترین تفاوت این دو ویندوز در Kernel یا هسته آنهاست مثلاً سرور 2008 در دو پلتفرم32 و 64 بیت وجود دارد در صورتی که 2008 R2 صرفاً در پلتفرم 64 بیت عرضه گردیده است. و همین موضوع باعث افزایش features و نیز تفاوتهائی در GUI یا همان Graphical user interface و امنیت آن گردید. خوب طبیعتاً اکثر شرکت ها بالاخص مایکروسافت روبه افزایش نرم افزارهای 64 بیتی آورده به گونه ای که جدیداً سرور TMG و یا Exchange را در این نسخه به بازار عرضه نمود.

امّا در خصوص اینکه آیا win 2008 پیش نیاز win 2008R2 هست؟ باید بگویم خیر، زیرا شما با استفاده از سرور 2008R2 تقریباً تمامی مباحث مربوط به سرور 2008 را نیز فرا میگیرد. پس بهتر است کار خود و یا راه اندازی سرویسها و یا سایر موارد را با سرور 2008R2 و یا حتی در سرورهای پیشرفته تر مثل سرور 2012 و آن هم بصورت مجازی راه اندازی نمائید.

پاسخ در 1393/03/31 توسط
2

زیاد تفاوتی ندارند فقط بعضی از قابلیت هایی که در سرور2008 بود در ویندوز سرور 2008r2 بهبود پیدا کرد مثل IIS که درسرور2008 نسخه 7 بود ولی در 2008R2 نسخه 7.5 ارایه شد یا مثلا درسرور2008R2 نسخه POWER SHELLبه نسخه 2ارتقا پیدا کرد .در ویندوز2008R2قابلیتNAPاضافه شد..پس زیاد فرقی ندارن ولی بنظرمن از نسخه R2شروع کن چون کاملتره...واین هم یه توضیح کلی درمورد ویندوز سرور2008:

ویندوز سرور 2008 در سال 2008ارایه شد و همچنین ماکروسافت شکل ظاهری ویندوزسرور2008 را براساس ویندوز ویستا طراحی کرده است. ویندوز2008همانند ویندوز2003دارای نسخه R2است به همین خاطر ویندوز سرور2008R2همزمان با ارایه ویندوز سون به بازار امد.و یکی از نکاتی که جالبه اینه که درویندوزسرور2008R2نسخع 32 بیتی وجودندارد وفقط وفقط نسخه 64بیتی موجود است.

باتشکر

پاسخ در 1393/03/31 توسط

پاسخ شما