0
کانفیگ DNS در اکتیودایرکتری
سلام دوستان
زمانی که کلاینت هام رو وارد دامین میکنم، توی بخش DNS Server فقط سیستم هایی که هم رنج خود سرور باشند ثبت میشن (منظورم خود ویلن سرورفارمه) ولی کلاینت هایی که توی رنج های دیگه باشند اونجا نمیان...
توی این شرایط بنظرتون باید سرور DNS رو چیکار کنم تا این مشکل حل بشه و بتونم از طریق آدرس DNSای به کلاینت هام دسترسی داشته باشم توی کل شبکه؟!
2 پاسخ
0
اگه DHCP server روی ویندوز سرور راه اندازی کردید میتونید از قابلیت Dynamic Update اش استفاده کنید و DHCP server رو مجبور کنید که رکورد کلاینت رو توی DNS Zone ثبت کنه.
0
آدرس DNS server رو چجوری ست کردید روی کلاینت ؟ لطفا دستور ipconfig /all رو روی سیستم کلاینت اجرا کنید و خروجی رو ارسال کنید.