Vhd boot the first
آیا میشود vhd ای بسازیم و روش ویندوز نصب کنیم و آن vhd را در یک فلش یا هارد اکسترنال بریزیم و در یک کامپیوتر دیگ ای ک ویندوز ندارد و خام است به صورت boot اول اون سیستم ویندوز روی vhd را بالا اورد یعنی ویندوز اولیه نصب نکنیم
1 پاسخ
درود. بله میشه. اتفاقا ایده جالبی هم هست.
مراحلش رو مختصر مینویسم(ترجیحا قبل از اقدام، این کار رو داخل محیط مجازی یک بار امتحان کنید)
شما برای انجام این کار به یک فایل vhd یا vhdx، یک فلش بوتیبل ویندوز(اگر از فایل vhdx استفاده میکنید، ویندوز 8 به بالا باشه) و کار با دستور Diskpart دارید:
1- یک فایل vhd یا vhdx بسازید.
2-مثل روال عادی، یک فلش بوتیبل ویندوزی که قصد نصب کردنش را دارید آماده کرده و از روی آن بوت کنید.
3-در راحل نصب، وقتی به مرحله انتخاب پیسک و پارتیشن ها رسیدید، کلید ترکیبی Shift + F10 را بفشارید تا پنجره cmd برایتان باز شود
4-تایپ کنید Diskpart
5-اکنون باید دیسک مجازی که ساختید را به سیستم معرفی کنید، برای این کار از دستور select vdisk استفاده کنید:
select vdisk file="c:\myVHDx.vhdx"
6-اکنون با استفاده از دستور Attach vdisk، دیسک مجازی به لیست دیسک ها اضافه خواهد شد
با انتخاب آن، طبق روال عادی مراحل نصب را ادامه داده و ویندوز را بر روی دیسک مجازی نصب کنید