نیامدن نام دامین در شبکه بعد از بالا امدن سرور
سلام بعد از ایجاد سرویس adds و dc روی اداپتور شبکه اسم دامین ظاهر می شد ولی بعد از تغییر dns ها و برگشت dns ها به حالت اولیه خود دیگه نام دامین در اداپتور شبکه سرور ظاهر نمی شود. این مورد رو چگونه برطرف کنیم ؟
9 پاسخ
الان دقیقا DNS روی کارت شبکه چیه ؟
چی بود ؟ به چی تغیبرش دادید و دوباره برگردوندید ؟!
سلام ، تجربه به من میگه زمانیکه سرویس Network List Service به مشکل میخوره این مشکل بوجود میاد. چک کنید ببینید این سرویس در حالت Running قرار داره و Startup type اش روی Auto Delayed هست ؟
روی همون NIC مد نظر برید و DNS رو از Loopback در بیارید و آدرس DNS سرور قرار بدید بعدش یکبار Disbale و Enable کنید
یا توی DNS Server تون، Reverse LookUp Zone درست کنید برای آیپی DNS سرورتون.
1- نام یه کارت شبکه هرگز نمی تونه چیزی رو درست یا خراب کنه ! یه اسمه دیگه.
2-اون نام کارت شبکه تون نیست ! توی یک سیستمی که داره درست نشون میده برید توی network & sharing قسمت change adaptor options ، می بینید که مثلا اسم کارت شبکه شده ethernet 8 و زیرش یه توضیح داره که اسم دامین اومده.
3- بهتره روی DC آدرس DNS به صورت 127.0.0.1 داده بشه.
dns اول کارت شبکم ایپی ایستاتیک خود کارت شبکم بود یعنی ایپی استاتیک هرچی دادم همونم دی ان اس اول دادم
یه ایپی برای اپدیت ورداشتن اپدیت Eset بود بعد تغیرش دادم به ایپی استاتیک خود کارت شبکم
حذف اسم دامنه از روی اداپتور کرات شبکه رو من خودم این احتمال رو میدم که از تغییر ایپی دی ان اس باشه شاید از یه علت دیگه ایی باشه ولی بطور کلی اسم دامین از روی اداپتور کارت شبکه حذف شده و اسم Network2 اومده جاش
ایا کلا این مورد باعث خراب شدن مدیریت دامین میشه و چجوری درستش کنم ؟ متاسفانه اون موارد بالایی که شما فرمودید رو انجام دادم ریستارت زدم ولی اسم دامین تغییر نکرد
الان DNS روی کارت شبکه اگر همون IP DNS باشه و DNS Server هم اوکی باشه با یه فعال غیرفعالی بعد از Identifying اسم دامین میاره.
در مورد reverse lookup zone درست کردن همون ابتدای ایجاد دامین، برای ایپی dns ، reverse lookup zone ایجاد کردم و از همون اول هم نام دامین رو روی کارت شبکه NIC مد نظر می اورد. بعد از تغییراتی که گفتم یا به هردلیلی دیگه نام دامین روی کارت شبکه نمی افته ،
در مورد در اوردن dns از روی loopback هم ، همون ابتدا این کار رو کردم .
سلام
بسیار ممنونم از پاسخ شما کاملا درست بود
قبل دیدن پاسخ شما dns رو روی لوپبک ادرس 127.0.0.1 گذاشتم و اسم دامین رو انداخت روی اداپتور شبکه وقتی تنها خالی فقط یه dns میذارم اسم رو نشون میده ولی در ادرس دی ان اس دوم یه ادرس دیگه وارد میکنم باز اسمش تغییر میکنه
با یه خطای دیگه مواجه هستم اگر در این مورد هم اطلاعاتی داشتید ممنونم میشم راهنماییم بفرمائید بازم ازتون ممنونم
https://tosinso.com/questions/229220/%D8%AE%D8%B7%D8%A7%DB%8C-dfs-replication-1202-dfsr
"تغییر dns ها و برگشت dns ها به حالت اولیه" : یعنی چی ؟
اینکه روی کارت شبکه اسم DNS بیاد یا نه ، چه مزایا یا معایبی داره که از نظر شما الان خطایی رخ داده ؟