چه تجهیزاتی برای این شبکه لازمه؟
سلام
برای موارد زیر چه تجهیزاتی لازمه؟
-نرم افزار مایکروسافت CRM
-یک دامین برای مدیریت 50 کلاینت
-یک روتر میکروتیک وایرلس هم داریم
-تمام کلاینت ها بصورت وایرلس سرویس میگیرند.
سوال من اینه چند تا سرور لازمه ؟
چه تجهیزاتی میخواهیم به عنوان مثال ؟
-رک چند یونیت؟
-سوئیچ؟
و هر چی که لازمه خریداری بشه.ممنون میشم از دوستانی که جواب میدن.
5 پاسخ
اگه پول دارید یه سرور DL380 G8 بخرید و کل سرور هاتو روی این سرور به صورت مجازی سازی بالا بیارید.
اگه میخوایدمجازی سازی کار نکنید سرور های سری MLهست ولی خیلی جالب نیست و رو مجازی سازی کار کنید بهتره
پیشنهاد بنده هم سوپرمیکرو هستش و حتماً مجازی سازی کنید ترجیحاً vmware
بودجه مهمترین عامله البته که میتونید از ذخیره سازهای sas و یا ssd و پاورهایی با قابلیت fail over و رم بیشتر و یا کیس بهتر و ... استفاده کنید به نظر من این حداقله سرور پایست که بعدها میتونید ارتقائش بدید(قیمتها حدودیه بازار تهرانه)
cpu: E5 2620 V3 x2 28000000IRI
M.B: X10DRL-it 17000000IRI
Ram: Crucial 8GB DDR4 cl15 2033Mhz x4 17000000IRI
CPU Fan: Supermicro AP50 x2 6000000IRI
H.D.D WD SE 2TB x3 16000000IRI
PSU CoolerMaster SPM2 7000000IRI
Case + ODD 5000000IRI
Raid Controller AOC-usas2 lp-H8ir 17000000IRI
یه سرور اکتیو دایرمتوری
یه سرور CRM
برای 50 تا کلاینت 2 یا 3 تا اکسس پوینت لازم دارید بستگی به پراکندگی کلاینت ها داره
چون کلاینت ها همه وایرلس هستن یه سوییچ 2960کافیه
میتونی رک 20 یونیت هم بخری یا بزرکتر
سرورهاتم حتما HPبخر
از دوستان گلم بابت پاسخ ممنونم.
سرور های hp یا سوپرمیکرو چه مدلی خریداری کنیم؟
اگه ممکنه ریز مدلشو جهت راهنمایی بهم بگید.
یکی از مهم ترین سرورها سرور بک آپ فراموشش نکنید خیلی خیلی حیاتیه . تعداد سویچ ها هم بستگی داره چقدر کابل کشی داشته باشید چون دارید وایرلس کار میکنید فکر نکنم از یکی دوتا تجاوز کنه
درخصوص خرید نوع سرور ها فرمایش آقای همایون کاملا متین اما سرور های HP در عین عالی بودن یه سری قلق های خاص دارن که من پیشنهاد میکنم سوپرمیکرو بخرید باز هم میگم بستگی به حجم کاری داره که میخواید از سرورتون بکشید .
حتما یه یوپی اس هم احتیاجه که برقتون رو تامین کنه که زمان قطعی ناگهانی برق یه مقدار بک آپ باطری داشته باشه در حد یه ساعت کافیه
اگه محل سروراتون جایی باشه که بتونید دما و رطوبت رو هم کنترل کنید خیلی عالی میشه
اتاق سرور یه سری استانداردها داره که یه سرچ کنید متوجه میشید چی احتیاج داره
روی سرور ها یه مانیتور و کیبرد و موس هم بزارید یا یه pc معمولی که بتونید بهشون ریموت بزنید .
چیز دیگه ای به ذهنم نمیرسه .
موفق باشید