اجرای ویندوز نصب شده در VHD توسط DVD
باسلام
آیا این امکان وجود دارد که ویندوز نصب شده در VHD را جوری برروی DVD رایت کنیم که بشود با آن ویندوز را بوت کرد؟
اگر امکانش هست لطفا طریقه ساخت آن را آموزش یا راهنمایی کنید.
باتشکر
2 پاسخ
با سلام دوست عزیز چیزی که در ذهن شما نقش بسته امکان پذیر نیست!!!
شما می توانید از قابلیت NATIVE BOOT استفاده نمایید یعنی ایمیج مورد نظر خود را با استفاده از ADK و ابزار DISM که بر روی ویندوز 8 قابلیت اجرا دارد ، بر روی وی اچ دی Mount کنید سپس فایل VHD مورد نظر را با یک فلش یا هر وسیله دیگری به سیستم دلخواهتان انتقال دهید و پس از attach کردن آن و اجرای command زیر ، سیستم را ری استارت کرده و از روی ویندوز vhd بوت کنید ( در command زیر Drive letter وی اچ دی attach شده F می باشد)
bcdboot F:\Windows
نه! امکان چنین کاری وجود ندارد. چرا که اطلاعاتی که بر روی DVD رایت شوند به حالت Read-Only در آمده و دیگر قابل تغییر نمی باشند و از آنجا که ویندوز نصب شده بر روی VHD مدام در حال پردازش شدن و نوشتن اطلاعات بر روی فایل می باشد در نتیجه چنین امکانی وجود ندارد