وب سرور چیست و چه کاربردی دارد ؟
سلام دوستان و اساتید ، میخواستم یکم برام درباره webserver در ویندوز سرور توضیح بدین و میخوام بدونم چرا ما از web server استفاده میکنیم
7 پاسخ
دوستان ماشاالله خوب توضیح دادند من فقط در تکمیل صحبت ها باید بگم که شما فرض کنید اگر Web Server نبود شما باید فایل های HTML یا همون فایل هایی که طراحان وب تولید می کنن رو مثل یه فایل عادی باید به اشتراک می گذاشتیم توی شبکه و مثل فایل هم باز می کردیم !!! این وب سرور هست که این قابلیت رو میده که صفحات یا فایل هایی که با قالب پروتکل HTTP یا HTML طراحی میشن رو شما بتونید با استفاده از نرم افزارهایی مثل IE یا Firefox باز کنید ، در واقع اینکه شما می تونید الان داخل این وب سایت بشید از طریق مرورگرتون و نیاز نیست نرم افزار برای استفاده از وب سایت نصب کنید وظیفه ای هست که وب سرور داره انجام میده یعنی خدمات میزبانی پروتکل Web ... اگر جایی ابهام هست حتما بپرس که ابهام برطرف بشه. ITPRO باشید
آره شما درست میگفتید من با مراجعه به مطلابی که دوستان گفتن به جواب رسیدم با تشکر از راهنماییتون
خب من الان فهمیدم نقش وب سرور چیه حالا اگه میشه اساتید و دوستان عزیز بهم بگن این وب سرور چه نقشی در ویندوز سرور داره چه موقع بکار میاد ؟؟
با تشکر از همه شما
با سلام به شما Itpro ای عزیز.
به صورت کلی اگر بخواهیم بگوییم از وب سرور ها به این دلیل استفاده می شود که برنامه های تحت وب و وب سایت ها بر روی وب سرور ها قرار می گیرند و وب سرور ها وظیفه اجرا و مدیریت برنامه ها و وب سایت ها را بر عهده دارند. وب سروری که معمولا بر روی ویندوز های سرور نصب می شود IIS است که بیشتر برای سرویس دادن به وب سایت های با تکنولوژی ASP.Net به کار می رود.
سلام
تمامی صفحاتی که در اینترنت میبینید صفحات web هستند و این صفحات برای دیده شدن روی یک سرور با تنظیمات خاص قرار می گیرد که web server نامیده می شود
سلام دوست عزیز
می تونید به مقالات زیر از مهندس نصیری عزیز مراجعه کنید
آموزش وب سرور IIS قسمت اول - معماری و ابزارها و تکنیک ها
آموزش قدم به قدم نصب و راه اندازی IIS 7 و ایجاد یک وب سایت استاتیک در سرور 2008
دوست عزیز سوالتون یک مقدار نا مفهومه
فکرکنم اگه لینک هایی که در بالا براتون قرار دادم کامل بخونید ابهامتون در این زمینه هم بر طرف شه