تخفیف های داغ در جشنواره تابستانه توسینسو تخفیف های داغ در جشنواره تابستانه توسینسو
مانده تا پایان تخفیف
مشاهده دوره ها
1

استاندارد بک آپ دیتا سرور

باسلام ، وقت بخیر ، استاندارد بک آپ دیتا در چه بازه زمانی می باشد ، مثلا سرور sql که دیتای زیادی در روز تغییر پیدا می کنه و حجم زیادی هم داره در چه بازه ایی بک آپ گیری باید انجام میشه؟ سرور دیتای شرکت روزانه بر روی هارد همان سرور و ماهانه روی Blu Ray بک آپ میگیره حالا اگه روز 29 ام دیتا مشکل بخوره ؟ چکار می توان کرد ؟

پرسیده شده در 1395/06/21 توسط

3 پاسخ

1

ITPRO ی عزیز دقت کنید که وقتی داده ها خیلی زیاده هست و دائما در حال تغییر ، میتونم اطمینان بدم هیچ مکانیزم Backup گیری نمیتونه همه داده های شما رو Backup بگیره چون Backup گرفتن پارامتر زمان رو داره ، شما نمی تونید دائما Backup بگیرید هم سرورها کند میشه و هم پایگاه داده ، به هر حال روشهای Backup گیری رو دوستان گفتند اما اگر هدف داشتن داده ها بصورت Realtime و کپی برابر اصل هست بهترین روش داشتن یک سرور Mirror هست برای پایگاه داده یعنی شما عین MSSQL سروری که دارید رو جای دیگه داشته باشید و اینها با هم Replication یا همسان سازی اطلاعات داشته باشن اینجوری اطلاعاتی هم از بین نمیره یا حداقل اطلاعات از بین میره ... Backup هم در جایگاه خودش باید در ساعتی که Peak کار نیست گرفته بشه ... طبیعتا Backup گیری اول هفته معمولا Full Backup و تا آخر هسته بصورت Differential هست البته بصورت عادی ، شما می تونید بعد از به مشکل خوردن در روز 29 ام مثلا Backup ای که بصورت Full ابتدای هفته بازگردانی کردید رو برگردونید و Differential آخر که 28 ام هست رو برگردونید و آخرین داده ای که دارید برای روز قبل خواهد بود ... این روالش هست .. ITPRO باشید

2

با سلام

دوست عزیز من 2 سال کارم این بودش که از کل دیتابیس ها مون back up می گرفتم

ببینید ما سه نو backup داریم

1) Full که کل دیتا بیس رو backup میگیره

2) deferential که معولا هر روز گرفته میشه و اختلاف دیتای بین امروز و دیروز رو فقط ذخیره میکنه

3) Log که میشه هر 15 دقیقه یکبار فقط از تغییرات دیتا بیس backup بگیری .

من اون زمان از script های شرکت استفاده میکردم ولی الان از نرم افزار backup exec Symantec استفاده می کنم . عالیه پیشنهاد میکنم استفاده کن .

پاسخ در 1395/06/21 توسط
1

دوست عزیز، برای تهیه پشتیبان از database شما باید Backup Plan داشته باشید، این موضوعات کاملاً بستگی به میزان ترافیک بر روی Database شما در بازه های زمانی مختلف داره و اینکه چه زمان هایی کمترین بار بر روی Database هست. علاوه بر اون بهتره عملیات Backup گیری بر روی Storage جداگانه از Database اصلی انجام بشه که سرعت دسترسی به اطلاعات کاهش پیدا نکنه. همچنین بهتره HA رو بر روی دیتابیس و روی دو تا سرور جداگانه پیاده سازی کنید تا در صورت ایجاد مشکل برای یکی از Database ها، سرور جایگزین داشته باشید.

پاسخ در 1395/06/21 توسط

پاسخ شما