50٪ تخفیف روی تمام دوره‌ها!
پایان تخفیف تا:
مشاهده دوره‌ها
0

دوره MCSE بهتر است یا LPIC لینوکس ؟

سلام دوستان.رشته تحصیلی و شغل من ربطی به کامپیوتر نداره ، ولی به تازگی تصمیم گرفتم وارد عرصه شبکه بشم.در حال حاضر در حال گذروندن دوره Network+ هستم و مصمم بودم که دوره MCSE رو بگدرونم تا اینکه دوستی پیشنهاد گذروندن دوره های LPIC رو داد.الان مردد شدم که اول کدومو شروع کنم. البته علاقه به یادگیری هر دو دارم ولی خوب زمانبره.حالا از دوستان میخوام که راهنماییم کنید که اگه سراغ لینوکس برم بازار کارش تو ایران چطوره؟ چه مسیری رو دنبال کنم بهتره؟

پرسیده شده در 1395/07/18 توسط

8 پاسخ

1

من شخصا به لینوکس علاقمندم.مایکروسافت رو چه بخواهیم چه نخواهیم باید یاد بگیریم.چون بهش وابسته ایم.لینوکس بخاطر اپن سورس بودنش دهن ویندوز رو بسته و کلی علاقه مند به خودش جذب کرده.من که ثانیه شماری میکنم تا رسما لینوکس رو استارت بزنمD: والا ما هر چقدر داریم ویندوز رو زیر و رو میکنیم چیزی تهش نمیبینیم این بخاطر اینه که ویندوز دید سیستم عاملی بهمون نداده اما در عوض کار کردن باهاش بخاطر محیط گرافیکی خیلی آسونه ولی تو لینوکس ابتدا باید با زیرساختش آشنا بشی و کمی دید سیستم عاملی پیدا کنی تا باهاش کار کنی. همین هارو که اوکی کردی تازه میفهمی لینوکس چه اعجوبه ایه.

پاسخ در 1395/07/18 توسط
3

با سلام رشته تحصیلی شما چی هست؟ می خواستم یک واقعیت رو بگم اونم اینه که شما اگه به رشته تحصیلی خودتون علاقه دارید اصلا تاکید می کنم اصلا سراغ شبکه و کلا آی تی نیاین اگه تو ایران می خواین بمونین و زندگی کنید به طور کل آی تی رو فراموش کنید چون فقط به غیر از این که دارین وقت و عمر خود رو هدر می کنید چیزی به غیر از این دست گیرتون نمیشه ولی اگر قصد مهاجرت دارید اتفاقا پیشنهاد من اینه که برید سراغ این گرایش چون در دنیا آی تی جزو برترین شغل ها و با در آمد بالا هست من با چند سال سابقه کار در آی تی به این نتیجه رسیدم که اگه می خواین در آی تی در ایران موفق باشید باید و باید جزو برترین های این حوزه باشید جوری که رو دست شما وجود نداشته باشه و روحیه کسب و کار داشته باشین ولی اگه از روی علاقه می خواین یه چیز هایی رو یاد بگیرین به امید این که کاری مناسب رو پیدا کنید اینجورا هم که فکر می کنید نیست چون دیگه الان بازار فعلی مثل سابق نیست که با گذروندن چند دوره بشه شغل مناسب با در آمدهای بیشتر رو انتظار داشت الان دیگه مایکروسافت و سیسکو و لینوکس قبلا تخصص بودند ولی الان جزو مباحث پایه هستند و باید یاد بگیرین برای این که تخصص خودتون رو انتخاب کنید اگه فقط به این مباحث اکتفا کنید نمی تونید درآمد و شغل خوبی داشته باشین چون دیگه همه این مطالب رو بلد هستن و دست زیاد شده. به هر حال بایستی قبل ورود به دنیای آی تی باید تحقیق کنید و تصمیمتون رو بگیرید که آیا می تونید به اون مرحله برسید که بتونید کار مناسب رو پیدا کنید و در این زمینه موفق باشین اونوقت شروع کنید. پاینده باشید.

پاسخ در 1395/07/18 توسط
1

پیشنهاد بنده اینه که اگه رفتید سراغ مایکروسافت در کنارش خودتون لینوکس رو مطالعه کنید و بالعکس

نظر دوستون mtpa رو هم با کمال احترام زیاد قبول ندارم به نظر اگه تخصص و دانش داشته باشید میتونید به همه جه برسید و در این راه تنها چیزی که بهش نیاز دارید علاقه و پشتکار هست

پاسخ در 1395/07/18 توسط
3

سلام.خوش اومدید به دنیای شبکهD:

بعد از اینکه نت+ رو تموم کردید ویندوز 8 رو شروع کنید(حدود ۳ ماه طول میکشه).بعد برید سراغ MCSE2012(پیشنهاد میشه تا MCSAبخوانید).حالا میتونید با خیال تخت دوره های لینوکس(LPIC1,2,3) رو شروع کنید.ضمنا تو همه سازمان ها بخصوص در ایران اکثرا زیرساخت های شبکه مبتنی بر مایکروسافت هست بنابراین باید دوره شبکه های مایکروسافتی تا MCSA رو حداقل باید بگذرونید.

پاسخ در 1395/07/18 توسط
1

دوست عزیز yaser.amini67 دقت کنید مثلا سیسکو نزدیک به 7، 8 تا گرایش داره که هر کدوم از گرایش ها از CCNA شروع میشه تا CCIE حتی Architect هم ادامه داره ولی چیزی که عرف هست اینه که آموزش سیسکو از CCNA R&S شروع میشه به یاد گرفتن و درستش هم این هست که پیش نیاز ها رو بایستی خوند تا به تخصص های بالا دست یافت و با توجه به آمارهای خود سیسکو نسبت به ارائه Certificateها می ده هر چه قدر سطح پایین باشه مدارکی که ارائه می شه بیشتر هست و هر چه قدر سطح بالا باشه مدارکی که ارائه می شه به مراتب کمتر هست و از این می تونیم نتیجه بگیریم که CCNA رو افراد زیادی خوندند و افرادی که در این سطح هستند بیشتر هست و این یعنی رقبای زیادی وجود داره بنابراین چون رقبا بیشتر هست رقابت بر سر گرفتن پروژه و کار نیز بیشتر هست! در سایر دوره ها هم به همین صورت هست مثلا تو لینوکس مثل LPIC1,2,3 یا دوره های مربوط به RedHat و یا دوره های مایکروسافت مثل MCSA , MCSE هم به همین صورتی که تو مثال سیسکو گفتم هست. جام کلام این هست که نبایستی تو پایین دست ها موند چون نمی توان با دانش اندک با توجه تخصصی شده علم ها رقابت کرد. در ضمن مهارت و تخصص و فنی بودن 30 درصد کل کار رو تشکیل می ده و 70 درصد مربوط می شه به روحیه کسب وکار فرد یعنی این که با دانشی که هست چگونه بتونیم مهارت و فن رو تبدیل کنیم به سرمایه و درآمد و از اون کسب و کار کنیم که این خودش خیلی مهمه. امیدوارم حرف هایی که گفتم توجیه کننده باشه.

پاسخ در 1395/07/18 توسط
1

دوست عزیز من راجبه مدرک صحبت کردن فقط برای این آگاه بشیم از این که آمار افرادی که مثلا CCNA رو یاد می گیرن بیشتر از CCNP و همچنین آمار افراد که CCNP رو فرا می گیرند بیشتر از CCIE و به همین ترتیب پس رقابت در سطوح بالاتر بسیار کم هست و افرادی که در این مراحل هستند افراد کمی رو پوشش می ده و خیلی ساده بگم هر ننه قمری نمی تونه بیاد تو مراحل بالاتر چون کسی که CCIE می خونه واقعا پشت کار و تلاشی که داره به مراتب بالا رسیده ولی خیلی از افراد در سطوح پایین شبکه رو ول می کنن. فرمایش شما رو قبول دارم تو بعضی از Test centerهایی که در کشورهای همسایه ایران هست به شخص که حتی نمیدونه IP چی هست به سادگی آب خوردن بدون این که شخص خودش حضور داشته باشه مدارک بین المللی می ده! ولی من با افرادی رو می شناسم که رفته تو امتحان Lab، CCIE همون امتحان عملی سیسکو که امتحان کتبی هم جدا هست، اول یک رک دربه داغون باید Tshoot بشه اگه نشد همون مرحله fail می شی و اگه درست شد امتحان شروع می شه و تا 8 ساعت ادامه داره که به سوالات پاسخ بدی (از کنکور هم زمانش بیشتره)! تازه بعد گذراندن این مراحل صاحب مدرک می شی حالا خودتون مورد اول و دوم رو مقایسه کنید! کسی که 8 ساعت امتحان عملی رو پشت سر گذاشته بدیهی هست که تو عمق مطلب رفته و درک کاملی از اون داره و این شخصی هست که موفق می شه و بازار آی تی رو در دستش می گیره چون واقعا برای رسیدن به مراتب بالا زحمت و همت زیادی رو می طلبه.

پاسخ در 1395/07/19 توسط
2

به کدوم بیشتر علاقه داری!؟

کار مابکروسافتی بیشتر هست اما در کنارش معمولا چیزهای دیگه هم میخوان مثلا سیسکو و یا میکروتیک

اما معمولا استفاده از لینوکس در شبکه های بزرگ تخصصی تر هست

پاسخ در 1395/07/18 توسط
0

فرمایشات شما متینه دوست من اما اونی که مهمه درک کردن عمقی و دانش قوی توی اون حوزه و گرایش هست حالا چه CCNA باشه چه CCIE و چه سایر گرایش های سیسکو،اگه مدرک مهم بود خوب با پول هم میشه مدرک گرفت و اصلا چیز زیاد مهمی نیست.گرفتن مدرک تنها در صورتی لذت بخشه که واقعا به اون گرایش از حوزه مثلا MCSA تسلط کافی رو داشته باشی.این حرفتون رو کاملا قبول دارم که برای رسیدن به تخصص در یک حوزه باید ابتدا Optional هارو گذروند و بعد رفت سراغ تخصص اصلی حالا یا مایکروسافت،سیسکو،میکروتیک و ...

پاسخ در 1395/07/19 توسط

پاسخ شما