کارشناس شبکه- بخش انفورماتیک اداره دولتی
سلام دوستان
خواهش میکنم بهم پاسخ بدید. من توی یه اداره دولتی توی بخش انفورماتیکش قراره مشغول بشم. دوره network+ و configuring windows 7 رو یاد گرفتم . میشه بهم بگید چی دیگه باید یاد بگیرم تا توی اون اداره به مشکل برنخورم. خیلی استرس دارم. و به نظر شما کتابهای آموزشی انتشارات دیباگران خوبه بخرمشون و یاد بگیرم. میخوام بدونم کسایی که توی ادارات دولتی کار میکنند معمولا کارهاشون چیه؟ خیلی سخته؟ تو رو خدا کمکم کنید؟؟؟؟
9 پاسخ
(اگر سازمانی ویندوزی بود )شما ویندوز کلاینت رو مسلط باش چون بیشتر طرف حسابت کاربران
و طبق حرف اقا احسان سرویسای ضروری رو تا حد نیاز بدون
واقعا ممنونم از همه تون که وقت گذاشتید و جواب دادید، دستتون درد نکنه خیلی مفید بود
خیلی ممنونم از همه تون
فقط میشه لطفا اینو هم پاسخ بدید که به نظرتون ویندوز سرور یاد بگیرم یا اصلا توی ادارات دولتی خودشون پشتیبان دارند و ما فقط کافیه به ویندوز کلاینت مسلط باشیم؟
سلام شما باید اول ببینید شرایط کاریش به چه صورت هست فرض میان به عنوان کارشناس شبکه و یا هر عنوان دیگه نیرو میگیرن ولی باید همه کار انجام بدید از سخت افزار گرفته ( تعمیرات و اسمبل کردن )، نرم افزار، شبکه ( پسیو کاری و اکتیو ) و ووووو یعنی یه جور آچار فرانسه میخوان و مهمتر هیچ استرسی هم نگیرید اول با این دیدگاه که رزق و روزی دست خداست و دوم اینکه همه که از بدو تولد متخصص نبودن خیلیا بودن و هستن که شاید در حد پایه هم وارد نبودن اما توی همون محل کار تونستن به خیلی چیزا دیگه برسن...
موفق باشید.
با سلام خب همونطور که شنیدم و دیدم نت+ کافیه اگر مسلط باشید، و تجهیزات پسیو مثل کابل کشی رو خوب بلد باشید
ویندوز رو سعی کنید بهش مسلط شید چون نیاز زیادی دارید، از نصب و گذاشتن پسورد گرفته تا شبکه کردن و اشتراک گذاری و تعیین سطح دسترسی
یه جورایی ویندوز رو خوب بلد باشید حله اگر خواستید به عنوان help desk برید و مشغول کار شید (اچار فرانسه خودمون) باید یکم a+ یا سخت افزار هم بلد باشید !!!
بعدشم شما فقط کافیه ارامش داشته باشید و یه سرچ ساده توی اینترنت مشکل رو حل میکنه
اگر ویندوز و شبکه و سخت افزار خوب بدونید 70 درصد مشکلات حله چون واقعا اینطوری که طرف میاد میگ اینترنت کامپیوترم قطعه شما میگی خب یعنی چی که قطعه؟ یه پینگ به گوگل ، یه پینگ لوپ بک میبینی مشکل داره واقعا نت ، بعد میبینی بقیه کامپیوترام مشکل دارن یا ن ؟ ؟ بعد میبینی کابل قطع شده همین
به همین راحتی
منم مشکل شما رو داشتم الان 7 ماهه سر کارم، حتی با دانش خیلی کم هم مشکلی پیش نمیاد، درواقع اوضاع جوری پیش میره شما همه چیزای مورد نیاز رو بصورت عملی یاد میگیری و چون میری دنبالش خیلی عمقی هم یاد میگری.
سوا دومتون: باز هم بستگی داره به نوع شبکه اونجا که مایکروسافتی هست یا لینوکسی یا اصلا ورک گروپ کار میکنه! در کل داشتن یه اطلاعات اولیه در مورد سروریس های مهم ویندوز سرور مثل اکتیو دایرکتوری و dhcp و ... نه وقتی میگیره نه ضرری داره!
یک تجربه : اگر کلا هیچی بلد نیستین و شبکه لینوکس بود شما بگین مایکروسافت کار کردین و وارد حوزه لینوکس نشدین تا به حال و یا برعکس!
نرم افزارها و سرویس های دیگه مثل اتوماسیون و نرم افزارهای مالی و حسابداری و بعضی فایروال ها پشتیبانی دارن ولی تا یه حد معقولی باید حداقل مسلط به خود اون نرم افزار و سرویسها باشید.
کلا هم نگران نباشین این خیلی طبیعیه هر کارمند جدیدی تا یه مدت کوتاه گیج میزنه :D مثل خودم
واسه اداره دولتی +network کافیه زیادم هست.
خب خیلی بستگی داره به سرویس هایی که اونجا هست ! ولی بهتون پیشنهاد می کنم کلا از کار این کتاب های ایرانی بیاید بیرون ، حداقل چند سال از ماجرا عقب هستند تازه اگه درست باشند.
همین سایت رو مرجعتون قرار بدید ، کلی از کار جلو میفتید. ضمنا متاسفانه یا خوشبختانه اداره دولتی هیچ مشکلی نداره ! کلا وقت برای آموزش زیاد دارید ، نگران نباشید.
حقوقش چقدره؟