اتصال میکروتیک به l مودم adsl
سلام دوستان
یه مودم adsl داخل یه ساختمون اداری هست با چندین نقط دسترسی بی سیم مختلف. قصد دارم ترافیک رو مدیریت کنم و واسه همین یه روتر سطح چهار میکرتی گرفتم تا روش بتونم هات اسپات رو راه اندازی کنم.
1- نیاز دارم بعضی کارکنان (ریاست و مهموناشون ...) مستقیم به مودم adsl وصل بشن و بدون نیاز به احرز هویت دسترسی داشته باشن. و بقیه نفرات واسشون یوزر تعریف شه و محدودیت روشون اعمال بشه. چه سناریو واسه این کار مناسبه؟ (به ذهنم میاد مودم adsl نقش روتر بازی کنه و ریاست و .. مستقیم یه مودم وصل شن و روتر میکروتیک از یکی از پورت های مودم نت بگیره و با هات اسپات پخش کنه)
2- واسه سناریو که مناسبتر اگه لینک آموزشی چیزی که بتونه کمکم کنه؟ ( واسه سناریو که بالا نوشتم هر کار کردم یه سری خطا میداد و اجرا نمیشد. در صورت که روی یه روتر دیگه میکروتیک که خودش خروجی هست قبلا هات اسپات رو بدون مشکل راه اندازی کردم و بدون مشکل کار میکنه ولی رو سناریو بالا همش خطا میده نمیدونم روی پورت وای فای نمیشه هات اسپات راه انداخت یا مشکل کجاست)
10 پاسخ
سلام
دوست عزیز بهترین سناریو اینه که بگذارین همه به میکروتیک وصل بشن و کاربران ریاست رو پیدا کنید و ip اونها رو رزرو کنید و اون ip ها رو توی هات اسپات در ip بیندینگ یوزر رو bypasکنید
مودم رو بریج گذاشتم و کانکشن رو روی میکروتیک ساختم. میکروتیک اینترنت دار شدش ولی گوشی ها و لپ تاپم اینترنت نداره. nat و آی پی ها، dhcp سرور هم چک کردم ظاهرا درسته آی پی هم میگیرن ولی اینترنت ندارن غیر این سه تا گفتم مورد دیگه ای هم هست که باید چیک بشه یا هرچی هست همیناست؟
توی src.address باید رنج شبکه رو بزنید و out.inf رو خالی بگذارین
باید یک روت amsquerade هم برای اون رنج شبکه بنویسین
بله مشکل مشخص نکردن رنج شبکه بود. با تغییر srcnat پیش فرض مشکل برطرف شد.
زدم جواب نداد
نوشته شده یعنی دیفالت داشت
مهندس رنج شبکه رو درست وارد نکردین
192.168.88.0/24
بله ای پی میگیره و اینترنت نداره. از داخل روتر پینگ دارم
میشه عکس بگذارین
یعنی الان ip میگیرین و اینترنت ندارن؟ عکس بگذارین لطفا