اکتیو و پسیو کار
فردی ک توی شبکه اکتیو کار هست به چع کسی میگن
و به چ کسی پسیو کار میگن
ممنون میشم اگه کسی حتی ی راهنمایی بکنع
8 پاسخ
بعد ی سوال دیگه هم دارم مثلا بخایم کابل بزنیم به سیستم ها باید اصولم کابلکشی ک نوع b و a رو رعایت کنیم هنوز یا اینکه فرقی نمیکنه؟
لطفا سوالتون رو در قابل پست سوال جدید مطرح کنید که نظم سایت به هم نخوره و دیگر دوستان هم بتونن استفاده کنن
تو کابلکشی شبکه در ایران، معمولا از کلاس B استفاده میشه
شما اگه در لینکی از کلاس A هم استفاده کنید ارتباط شما اوکی هستش
چون شنیدم ک ی قابلیتی هست تو کارت شبکه ها ب اسم Auto-MDI/MDIX ک سیستم به صورت خوکار شناسایی میکنه ب چی وصل هست و باید چیکار بکنه
سوال اصلیم اینه ک ایا فرقی میکنه ک کابل رو مثلا از بیرون اماده تهیه کنیم و استفاده کنیم توی شبکهمون و اونی ک خودمون میسازیم برای شبکمون یا ن
و اینکه اگه فرق میکنه توی سری کابل های Straight فرقی داره کدوم سر کابل ی سرش تو سیستم بره و اون یکیش تو سویچ بره یا ن؟
درست کردم
ببخشید ی سوال دیگه هست یادم رفت بپرسم
استاندارد A و B کارایشون فرقی هم دارن یا ن؟
درسته ولی دلیل نمیشه شما استاندارد کانکتور رو رعایت نکنید
کار باید استاندارد و اصولی باشه
نه فرقی بین کابلهای پچکورد و کابلهایی که دستی آماده میشن وجود نداره
خیر فرقی بین دو سمت کابل وجود نداره
سلام
دوست عزیز معمولا در طراحی شبکه های متوسط به بالا از تیمهای مختلفی استفاده میشه
خیلی ساده بخوایم مثال بزنیم:
پس از طراحی شبکه یک تیم میاد کابلکشی میکنه دکل و رادیو نصب میکنه، کیستون سر کابلها میزنه ،رک نصب میکنه آرایش میده و .... که به این تیم پسیوکار گفته میشه
یک تیم هم میاد سوئیچها، روترها و سرورهارو پیکربندی، کانفیگ و آماده سرویسدهی میکنه که به این تیم اکتیوکار گفته میشه