مودم فیبر روی میکروتیک
با سلام
دوستان عزیز من یک مودم هواووی از مخابرات گرفتم و میخوام اون رو bridge کنم روی میکروتیکم
الان یک مودم tp link دارم و اینترنت شاتل رو همین کار کردم و مشکلی نیست !
ولی این مودم فیبر نوری رو وقتی bridge میکنم و کانکشن رو هم توی ppp میکروتیک میسازم استاتوس رو هم کانکت نشون میده اما پینگ ندارم !
در صورتی که کانکشنم رو کانکت نشون میده و حتی در همون قسمت ppp مقدار های trx rx و ... هم تغییر میکنند !
کسی تجربش رو داشته میدونه برای این مدل مودم و اینترنت فیبر باید چه تنظیماتی انجام داد ؟!
منظورم از پینگ فقط تو سرور و کلاینت ها نیست ! حتی تو خود winbox هم پینگ نمیده !
trace هم که میگیرم از روتر رد میشه و دو تا ای پی هم رد میکنه ولی بعدش تایم اوت میده !
3 پاسخ
سلام من این مشکل رو داشتم با مخابرات باید تماس بگیرید که مک آدرس شما را تغییر بده یعنی وقتی با روترتون اکانت pppoe میزنید مک آدرس روترتون ب ه مخابرات ارسال میشه و سر بحثهای امنیتی مخابرات اجاده کانکشن واقعی نمیده ممکنه کانکت شده باشید ولی پینگی نخواهید داشت با تماس با مخابرات و اعلام ند مشخصات صاحب خط این مشکلو رفع میکنند دومیش اینکه من به شدت با مودم فایبرهوم که بریج شده بود مشکل داشتم لینک بسیار ناپایدار پینگ بسیار غیر عادی انگار که مودمی که در حال بریج بود اورلود شده باشه هم پینگ بین روتر و مودم ناپایدار بود هم پینگ ۸۸ ناپایدار بود مابین ۴۰ میلی ثانیه تا ۱۰۰۰میلی ثانیه تغییر میکرد و این ارتباط بین روتر و مودم بریج شده هم تغییر میکرد ظاهرا مربوط به باگه خود مودم بود چند سایت خارجی گشتم ولی مشکلم حل نشد و ناچارم برگشتم به حالت روت جالبه بعد از روت پینگم روی ۴۰ تا ۵۰ میلی ثانیه اوکی بود بعضی فرمها از کیو اس غلط روتر هم حرف زده بودند ولی معقول نبود!!!
ممنون مشگل حل شد ، ایراد کار این بود که وقتی bridge میکردم گزینه VLAN رو فعال نکرده بودم و باید روی مقدار 800 قرار میگرفت
سلام
تیک default route رو در تنظیمات pppoe زدین؟
و این که چند چیز رو باید تست کنید
اول از همه این که روی مودم فیبر حالت route بذار ببین از خودش مستقیم اینترنت داری یا نه، و اگر نداری از تنظیمات wan مودم عکس بذار
اگر اوکی بود بعد بریجش کن و روی میکروتیک ست کن، تیک default route رو هم بذار باشه، dns حتما روی میکروتیک ست باشه و پینگ 8.8.8.8 و google.com رو بگیر