سرویس dhcp و سایر سرویس ها برروی سرور ادیشینال
سلام. وقت بخیر
با توجه به راه اندازی سرویس ادیشینال برای مواقع ضروری
چه سرویس هایی باید روی ادیشنال سرور نصب و راه اندازی شود؟؟
عینا تمای سرویس ها ( DNS DHCP AD ) باید روی ادیشینال نصب و تنظیم و راه اندازی شود؟
علی الخصوص سرویس DHCP که طبق اطلاعات من نمیشه همزمان دوتا در شبکه فعال باشد . اگر روی ادیشینال نصب و راه اندازی کنیم شبکه دچار مشکل نمیشود؟ اگر هم در ادیشینال نصب و راه اندازی نکنیم وقتی DC به مشکل خورد با چه راهکاری کلاینت ها ای پی میگیرند؟؟
3 پاسخ
سلام ، DNS که بله، باید باشه ولی DHCP تون میتونه یکی باشه حالا یا روی Additional DC یا روی DC اولی.
سلام دوست عزیز
برای اکثر سرویسها شما میتونی failover راه اندازی کنید .DNS زمانی که ADC راه اندازی میکنید اتومات فعال میشود.برای DHCP هم شما باید Failover راه انداز کنید.
بک آپ بگیر ... خودتو راحت کن انقدر نگران سرویس های مایکروسافتی نباش ....