بهار آموزش با تخفیف های شگفت انگیز توسینسو بهار آموزش با تخفیف های شگفت انگیز توسینسو
مانده تا پایان تخفیف
مشاهده دوره ها
0

مشکل قطع ناگهانی سیستم تحت شبکه

دوستان من هنوز مشکلم حل نشده :(((((((

آی پی ها بصورت دستی

فایروال خاموش

آنتی ویروس Avira

...

دیگه نمیدونم چیکار کنم که درست بشه

یه بار دیگه مشکلم رو میگم براتون

یکی از سیستم ها یهو اینترنتش قطع میشه و در پنجره network and sharing center در بین ایکن network و internet ضربدر میخوره و عملا اون سیستم نه اینترنت داره و نه میشه به فایلهای اشتراک گذاشته شدش دسترسی داشته باشیم.

وقتی از سیستم خودم پنجره network رو باز میکنم اون سیستمه تو شبکه هست اما باز نمیشه و به فایلهاش دسترسی ندارم.

لینک مطلب قبلیم

پرسیده شده در 1393/09/20 توسط

27 پاسخ

1

سلام

با این اطلاعاتی که شما دادید من فکر میکنم مشکل فیزیکیه

اگر شبکه کابلی هست :

1- کابل چک شود

2- key stone ای که کابل به ان وصل شده چک شود و در صورت امکان عوض شود

3- در صورت امکان پورتی که از سوئیچ به keystone امده عوض شود

4- کارت شبکه تعویض شود

من یک دفعه با این مشکل روبرو شده بودم که مشکل از کی استون بود:)

بله داوود جان درسته

استفاده دیگه ای که میشه کرد اینه که شما میتونید تشخیص بدید که از کدام hope مسیر به مشکل خورده و راحت تر بتونید ایراد رو رفع کنید

پاسخ در 1393/10/06 توسط
1

سلام

میشه تنظیمات IP که روی کارت شبکه Set میکنید رو بزارید ما ببینیم؟؟

و همچنین موقعی که قطع شد این 3 تا دستور رو بزنید و عکس خروجیش رو برای ما بزارید. شاید اونجوری بشه بهتر تشخیص داد مشکل رو.

ping 127.0.0.1

ping 8.8.8.8

tracert 8.8.8.8

ممنون

پاسخ در 1393/09/23 توسط
0

ببین تیک های مربوط به ارتباط های شبکه روی کارت شبکه برداشته نشده باشد ؟؟؟؟ کجا اینو باید چک کنم؟؟؟؟

خیلی کم پیش میاد که ضربدر قرمز باشه که با یه ریستارت درست میشه. اما بیشتر علامت زرد میشه که اونم با ریست و trubelshoot درست میشه

نه سیستم کارت شبکه نداره. با مادربرد میگیره

آقای mehdi_dsgn بله همونجایی که دایره گذاشتید ضربدر میخوره و منم تو همین مساله موندم که چرا وقتی ارتباط بین شبکه برقراره و سیستم اینترنت نداره اما سیستم مورد نظر تحت شبکه نیست و به فایلهاش نمیشه دسترسی داشته باشم . البته مثلا از سیستم خودم چک میکنم، اون سیستمه تو لیست سیستم های تحت شبکه هست اما نمیتونم به فایلهای اشتراک گذاشته شده اش دسترسی داشته باشم.

پاسخ در 1393/09/24 توسط
0

کارت شبکه دیگه ای نداری امتحان کنی؟ الان از خود مادربرد داری شبکه میگیری یا کارت گذاشتی؟اگه میتونی این رو هم امتحان کن.

پاسخ در 1393/09/20 توسط
1

سلام، میگم مهدی آقا و سایر دوستان دیگه؛

امکان نداره این مشکل از mac address مشابه باشه؟ آخه من هم گاها دیدم که یک کامپیوتر از شبکه خارج شده ولی وقتی یه کارت دیگه میخرم و وصل میکنم این مشکل حل میشه. میگم شاید به این خاطر باشه که مثلا مادربرد گیگابایت که خودش کارت شبکه داخلی داره ممکنه تو این هم تولید، چندتایی مشابه همدیگه در بیان. اگه مشابه باشن ممکن نیست مشکل دوستمون پیش بیاد؟؟

پاسخ در 1393/09/23 توسط
2

آره دقیقا چون اگه دامین باشه DNS ش باید سرورش باشه دیگه IP ش تو رنج خود شبکش هست که اینجا نیست

DNS ها رو میتونی ping کنی و زمانشون رو چک کنی البته درستر اینه که با nslookup ازشون سوال کنی و ببینی کدوم سریع تره ولی با توجه به بعد مسافت قاعدتا DNS نزدیکتر زودتر جواب میده یه نرم افزارم بچه ها معرفی کردن اینم لینکش ببین جالبه

پاسخ در 1393/10/01 توسط
0

سه تا دستور اقای فرزاد رو بزن و عکسشو بزار

پاسخ در 1393/09/24 توسط
1

لطف میکنید

یه زحمت دیگه هم اگه میشه بکشید

شما گفتید با سیستم های دیگه این سیستم رو پینگ میکنید چه پیغامی میده؟؟

یه زحمت بکشید از سیستمی که میگید مشکل داره هم یک سیستم شبکه رو پینگ کنید ببینید از اونور هم پینگ ندارید؟

فایروال سیستم رو هم off کنید، خیلی وقت ها فایروال اگه درست تنظیم نشده باشه بازی در میاره.

منم با اقا مهدی موافقم تو این شرایط فقط یک DNS با ip:8.8.8.8 کافیه

ما منتظر پیغام شما هستیم :)

پاسخ در 1393/09/24 توسط
1

دوست عزیز من قبلا هم سعی کردم راهنمایی کنم شما رو ولی باید مرحله مرحله یکی یکی پیش بریم تا نتیجه بگیری

مواردی که jeffar عزیز ذکر کردن خیلی شایع هست ولی اول از همه یه نکته رو مشخص کن

یه تناقضی هست این وسط ، کجا ؟

بین ایکن network و internet ضربدر میخوره و عملا اون سیستم نه اینترنت داره و نه میشه به فایلهای اشتراک گذاشته شدش دسترسی داشته باشیم

اگه اشتباه نکنم منظورتون اینجاست که با دایره قرمز مشخص کردم

دوست عزیز من قبلا هم سعی کردم راهنمایی کنم شما رو ولی باید مرحله مرحله یکی یکی پیش بریم تا نتیجه بگیری
مواردی که jeffar عزیز ذکر کردن خیلی شایع هست ولی اول از همه یه نکته رو مشخص کن
یه تناقضی هست این وسط ، کجا ؟
بین ایکن network و internet ضربدر میخوره و عملا اون سیستم نه اینترنت داره و نه میشه به فایلهای اشتراک گذاشته شدش دسترسی داشته باشیم
اگه اشتباه نکنم منظورتون اینجاست که با دایره قرمز مشخص کردم
||http://network.tosinso.com/files/get/9ecfd6b6-ee47-44a9-94a3-66c259270444||
اگه اینطور هست اشکال میتونه در ارتباط با اینترنت و تنظیمات و در واقع نرم افزاری هست البته اگه ارتباط مودمت درست باشه و این اشکال برای بقیه سیستم ها پیش نیومده باشه و در این صورت ارتباط با شبکه داخلیت باید برقرار باشه و فایلهای به اشتراک گذاشته شده باید در دسترس باشن مگر اینکه اون ضربدر سمت راست network خورده باشه
در ضمن چک کنید در قسمت Taskbar روی ایکن network چه علامتی هست ضربدر قرمز یا مثلث زرد
با دقت جزئیات رو چک کنید و پاسخ بدید من و بقیه دوستان در کنار شما هستیم تا مشکلتون حل بشه
برای اولین حالت هم در حالت کلی حتما کابل رو چک کنید به تازگی اتفاقات جالبی برای من افتاده کیفیت کابلها و سوکت ها به طرز عجیبی پائین اومده تو موردی 10 بار سوکت زدم با تستر چک کردم روی سیستمی که هیچ قطعی رو نشون نمیداد ولی توی شبکه درست کار نمیکرد ، کابل رو عوض کردم درست شد پس اول همیشه کابل رو چک کن در حالت کلی

اگه اینطور هست اشکال میتونه در ارتباط با اینترنت و تنظیمات و در واقع نرم افزاری هست البته اگه ارتباط مودمت درست باشه و این اشکال برای بقیه سیستم ها پیش نیومده باشه و در این صورت ارتباط با شبکه داخلیت باید برقرار باشه و فایلهای به اشتراک گذاشته شده باید در دسترس باشن مگر اینکه اون ضربدر سمت راست network خورده باشه

در ضمن چک کنید در قسمت Taskbar روی ایکن network چه علامتی هست ضربدر قرمز یا مثلث زرد

با دقت جزئیات رو چک کنید و پاسخ بدید من و بقیه دوستان در کنار شما هستیم تا مشکلتون حل بشه

برای اولین حالت هم در حالت کلی حتما کابل رو چک کنید به تازگی اتفاقات جالبی برای من افتاده کیفیت کابلها و سوکت ها به طرز عجیبی پائین اومده تو موردی 10 بار سوکت زدم با تستر چک کردم روی سیستمی که هیچ قطعی رو نشون نمیداد ولی توی شبکه درست کار نمیکرد ، کابل رو عوض کردم درست شد پس اول همیشه کابل رو چک کن در حالت کلی

پاسخ در 1393/09/21 توسط
0

ممنونم چشم امتحان می کنم انشالا که مشکلم حل میشه

ممنونم خیلی لطف دارید شما در حق من :)

پاسخ در 1393/10/04 توسط
4

روی خود کانکشن کارت شبکه اگه علامت ضربدر قرمز ظاهر میشه قطعی به صورت فیزیکی هست

خود کابل رو چک کن خیلی مواقع مربوط به کابل میشه

سوئیچ رو بررسی کن کابل سیستم رو به یک پورت دیگه وصل

سوئیچ رو خاموش روشن کن

از صحت کارت شبکه مطمئن شو

پاسخ در 1393/09/20 توسط
1

یه توضیح مختصر میدم که متوجه بشید

کلا توی شبکه دو حالت داریم یه ورک گروپ و یه دامین که این دومی مبتنی بر DNS هست

DNS هم کارش تبدیل اسم به IP هست که برای همین اینترنت که بر اساس دامین هست لازمه پس شما واسه رفتن توی اینترنت علاوه بر اون Default Gateway که ست کردی باید DNS هم ست کنی توی تنظیمات کارت شبکت

حالا از DNS هایی که ست کردی معلومه شبکه داخلیت دامین نیست پس واسه اینترنت هست

و اما شما چندتا انتخاب داری واسه DNS یکی مودمت هست که میتونه نقش DNS رو بازی کنه یه DNS Proxy هست

دومی DNS اون ISP هست که ازش اینترنت گرفتی مثلا مال شاتل اگه اشتباه نکنم 85.15.1.10 هست

سومی هم DNS هایی مثل 8.8.8.8 یا 4.2.2.4 و... هستند که یسری DNS هستند تو اینترنت که میشه ازشون استفاده کرد که مثلا همین 8.8.8.8 مال کمپانی معظم گوگل هست

حالا چنتا نکته تو استفاده از اینها :

اول اینکه خوب معلومه که DNS نزدیکتر زودتر جواب میده البته اگه بدونه که بحثش مفصل هست و مسئله کش هم هست

دوم اینکه DNS هایی از قبیل 8.8.8.8 حتی کسری از ثانیه هم دان نمیشن پس بیمعنیه دوتا DNS از این نوع ست کنی

اون قسمتی هم که واست سوال بود داشتم در مورد این قسمت میگفتم

یه توضیح مختصر میدم که متوجه بشید
کلا توی شبکه دو حالت داریم یه ورک گروپ و یه دامین که این دومی مبتنی بر DNS هست
DNS هم کارش تبدیل اسم به IP هست که برای همین اینترنت که بر اساس دامین هست لازمه پس شما واسه رفتن توی اینترنت علاوه بر اون Default Gateway که ست کردی باید DNS هم ست کنی توی تنظیمات کارت شبکت
حالا از DNS هایی که ست کردی معلومه شبکه داخلیت دامین نیست پس واسه اینترنت هست
و اما شما چندتا انتخاب داری واسه DNS یکی مودمت هست که میتونه نقش DNS رو بازی کنه یه DNS Proxy هست
دومی DNS اون ISP هست که ازش اینترنت گرفتی مثلا مال شاتل اگه اشتباه نکنم 85.15.1.10 هست
سومی هم DNS هایی مثل 8.8.8.8 یا 4.2.2.4 و... هستند که یسری DNS هستند تو اینترنت که  میشه ازشون استفاده کرد که مثلا همین 8.8.8.8 مال کمپانی معظم گوگل هست
حالا چنتا نکته تو استفاده از اینها :
اول اینکه خوب معلومه که DNS نزدیکتر زودتر جواب میده البته اگه بدونه که بحثش مفصل هست و مسئله کش هم هست
دوم اینکه DNS هایی از قبیل 8.8.8.8 حتی کسری از ثانیه هم دان نمیشن پس بیمعنیه دوتا DNS از این نوع ست کنی
اون قسمتی هم که واست سوال بود داشتم در مورد این قسمت میگفتم

||http://network.tosinso.com/files/get/fab2cc1c-0c77-4370-85a9-ee054815e456||

در قسمت دوم  جایی که مربوط هست به تنظیمات DNS بهتره به این شکل عمل کنی
Preferred DNS Server = ( ای پی مودمت ) 192.168.1.1 مثلا چون منکه نمیدونم از اونجایی که Default Gateway گزاشتیش گفتم و اینکه معمولا IP مودمها این هست بصورت Defult
Alternate DNS Server = ( ای پی DNS ISP خودت که ازش اینترنت گرفتی ) مثلا 85.15.1.10 
از گزینه Advanced تو شاخه DNS  میتونی بازم  DNS اضافه کنی واسه محکم کاری اینجا خاصتی یه 8.8.8.8 هم ست کن
امیدوارم سوالت برطرف شده باشه در ضمن angell جان سوالات رو هم لطفا دقیقتر مشخص کن مثلا بجای ؟؟؟ جلوی یه جمله بزرگ بگو کدوم قسمتش رو دقیقا متوجه نمیشی تا ما هم بهتر بتونیم کمکت کنیم
موفق باشی

در قسمت دوم جایی که مربوط هست به تنظیمات DNS بهتره به این شکل عمل کنی

Preferred DNS Server = ( ای پی مودمت ) 192.168.1.1 مثلا چون منکه نمیدونم از اونجایی که Default Gateway گزاشتیش گفتم و اینکه معمولا IP مودمها این هست بصورت Defult

Alternate DNS Server = ( ای پی DNS ISP خودت که ازش اینترنت گرفتی ) مثلا 85.15.1.10

از گزینه Advanced تو شاخه DNS میتونی بازم DNS اضافه کنی واسه محکم کاری اینجا خاصتی یه 8.8.8.8 هم ست کن

امیدوارم سوالت برطرف شده باشه در ضمن angell جان سوالات رو هم لطفا دقیقتر مشخص کن مثلا بجای ؟؟؟ جلوی یه جمله بزرگ بگو کدوم قسمتش رو دقیقا متوجه نمیشی تا ما هم بهتر بتونیم کمکت کنیم

موفق باشی

پاسخ در 1393/09/27 توسط
1

اون تیکهایی که گفتند رو داری، توی عکس مشخصه مربوط به همون صفحه Properties هست که پشت قرار گرفته

حالا اول تیک مربوط به IPv6 رو بردار از همون صفحه پشتی

DNS رو هم احتیاجی نیست IP هایی مثل 8.8.8.8 و 4.2.2.4 رو با هم بزاری یکیش کافیه میتونی IP مودم یا DC رو با همین 8.8.8.8 بزاری کافیه شبکت رو هم بگو دامین هست یا ورک گروپ

اگه Default Gateway که ست کردی مودم هست DNS اصلیت رو بزار 192.168.1.1 و دومی رو 8.8.8.8

گفتی کامپیوتر رو میبینی ولی دسترسی نداری به منابع شاید پرمیشن نداری ببین یوزرت چیه منابع رو میبینی و بگو چه اروری میده اگه میبینی و دسترسی نداری

در ضمن کارهای زیادی پیشنهاد شد که قرار شد یکی یکی تست کنی و نتیجه رو بگی اگه امتحان کردی بگو

پاسخ در 1393/09/24 توسط
0

دوستان عزیز بله مشکل هم نرم افزاری بود و هم سخت افزاری. چون گاهی ارتباط بین شبکه و اینترنت قطع میشد . گاهی بین سیستک و شبکه...

کارت شبکه آپدیت شد و مشکل فیزیکیش هم تشخیص داده شد. قرار شد اگر باز به مشکل برخورد کارت شبکه ای روی سیتم نصب بشه

از همه دوستان گلم تشکر میکنم که تو این مدت تنهام نذاشتید و خالصانه بهم کمک کردید :)

پاسخ در 1393/10/09 توسط
0

بله آقای مهدی قراره تست کنم اما خب هنوز دوباره این مشکل براش پیش نیومده طی این چند روز

اما مشکل دار شد همرو تست میکنم

یعنی فقط خط اول رو 8.8.8.8 باشه و خط دوم رو پاک کنم؟؟

اگه Default Gateway که ست کردی مودم هست DNS اصلیت رو بزار 192.168.1.1 و دومی رو 8.8.8.8 ؟؟؟؟؟

این یعنی چی؟ دقیق متوجه نشدم

پاسخ در 1393/09/27 توسط
2

سلام مک ها یکی نمی شوند مگر اینکه مک مورد نظر را روی کارت شبکه جعل کنیم

پاسخ در 1393/09/23 توسط
1

فرزاد جان من یک تصویر از tracert سیستم خودم گذاشتم.

این دستور برام از خیلی وقته که جالبه و اطلاعات خوبی بهم میده. فقط چند تا ابهام داشتم که ممنون میشم شما و یا سایر دوستان جوابمو رو بدین:

ببنید الان در این تصویر:

دستور tracert

خب خط اولش که معلوم هست چیه و اینکه بسته ها بعد از عبور از سیستم خودم رسیدن به (حالا در اینجا مثلا میگیم میکروتیک) و اون 192.168.100.200 IP دستگاه میکروتیک هستش.

خط بعدش Ip متعلق به مودمم هستش، یعنی این: 192.168.210.1

و خط بعدیش هم که IP مربوط به ISP که گرفتیم؛ سوال من از خط بعدش تا انتها هستش: ببنید خط بعدش یعنی 172.16.5.1 متعلق به کجاست که مجددا باز بعدش همون IP متعلق به ISP قرار گرفته؟ فکر کنم IP مربوط به روترهای ISP باشه، درست میگم. اونوقت خطوط بعدش رو هم که دقیقا نمیدونیم مال کجاهاست دیگه درسته؟ممکنه بسته از چندین جا رد بشه برای رسیدن به مقصد.

حالا از طریق این دستور و با خروجی که بهمون داده آیا این حرف من درسته:

الف) هم می فهمیم که به اینترنت وصل هستیم یا خیر

ب) از صحت عملکرد و کارکرد DNS هامون مطلع میشیم.

ممنونم ازتون

پاسخ در 1393/09/26 توسط
1

سلام

ببین تیک های مربوط به ارتباط های شبکه روی کارت شبکه برداشته نشده باشد

image نداری نورتون رو برای یه همچین روز هایی گذاشتن دیگه

راستی ویندوزت چیه ویندوز8 که نیست ؟

خیلی 8 تو شبکه های دامین گیر و گور داره

پاسخ در 1393/09/20 توسط
1

مهدی جان شما الان تو تصویری که گذاشتی از طرز IP دادن به DNS ها حدس زدی که ممکنه شبکه مورد نظر بر اساس workgroup باشه؟

در غیر اینصورت یعنی بهتره که ما DNS اولی رو مودم بذاریم و بعدی رو ISP ؟ فکر نمی کنید بهتره به جای دومی از همون 8.8.8.8 بعنوان مثال استفاده کنیم؟ شما منظورت اینه که DNS مورد نظر رو نزدیکتر انتخاب کنیم که پیدا کردن صفحه مورد نظر زودتر انجام بشه؟؟؟؟ چه جالب این رو نمی دونستم. اگه امکانش هست در این خصوص یه توضیح کوچولو بدی ممنون میشم.

پاسخ در 1393/10/01 توسط
0

جناب فرزاد چشم هرزمان دوباره سیصستم مشکل دار شد همه عملیاتی رو که فرمودید انجام میدم و پاسخ میدم

ممنون از لطف همه دوستان

پاسخ در 1393/09/27 توسط
2

داوود جان به نظر من تقریبا درست گفتی فقط اینکه الزامی به اینکه اون IP دومیه هم مال ISP باشه نیست هرچند که به احتمال بسیار قوی مال خودشه و اینکه هرچند رد پایی از DNS در اینجا هست چون DNS فقط اسم به IP تبدیل نمیکنه برعکسش هم هست ولی اگه میخوای نتیجه ای در باره DNS بگیری بهتره به جای IP اسمش رو Tracert کنی یعنی همون google-public-dns-a.google.com

در ضمن داوود جان لطفا سوالهات رو جداگانه بصورت یه سوال دیگه یا بحث جدید مطرح کن تا اینجا بشه درست به مشکلات دوستانی که سوالشون رو مطرح کردن جواب داده بشه و به درازا نکشه فکر نمیکنی بهتر باشه :)

پاسخ در 1393/09/26 توسط
1

angell شما میتونید با کلیک بر روی پسندیدم از کسایی که پست مفید قرار دادند تشکر کنید و با انتخاب یک یا چند پست به عنوان جواب به دیگر دوستان که مشکل مشابهی براشون پیش میاد در سریعتر یافتن جواب کمک کنید

با تشکر

پاسخ در 1393/10/09 توسط
1

اون رو باید زنگ بزنی بپرسی از جایی که اینترنت گرفتی

به این نکته هم توجه کن IP ISP رو نمیخواهیم چون ممکن هست چندین IP داشته باشن IP مربوط به DNS SERVER اونها رو گفتم

هیچ اشکالی نداره دومی رو ست کن 8.8.8.8 کافیه

اگه میخوای اینمشکلت حل شه بنظر من یه کارت شبکه استاندارد بگیر نصب کن روی کامپیوترت خلاص

اگه نشد من خودم میام واسط درست میکنم ( والا )

پاسخ در 1393/10/04 توسط
0

چشم جناب فرزاد این عملیاتیرو که فرمودین انجام میدم زمانی که از شبکه خارج شد و اطلاع میدم

پاسخ در 1393/09/24 توسط
0

ممنونم آقای مهدی

یه سوال. من آی پی مودم رو تو قسمت prefred dns گذاشتم. اما آی پی ISP ام رو نمیدونم. اینترنت ما مال مخابراته.

و اینکه امروز دوباره سیستم همونجوری خراب شد. البته این دفعه باز خطای کابل میداد.

چراغ کابل روشن بود ولی ارور میداد که کایلت شکسته . با چندین کابل هم امتحان کردم. موارد زیر رو هم رعایت کردم

ping 127.0.0.1

reply from 127.0.0.1 byte:32 time 2ms....

ping stacitices for 127.0.0.1

packets:send 4 receiver 4 bst: 0

tracert 8.8.8.8

tracing route to 8.8.8.8

over a maximum of 30 hopes

1 192.168.1.63

destination host unreachable

ping 8.8.8.8

در این حالت هم مقصد رو نامشخص اعلام کرد.

همینطوری داشتم ارور هارو چک میکردم که یهویی خودش درست شد و وصل شد.

اعصابمو دیگه خورد کرده. موندم چیکارش کنم

پاسخ در 1393/10/04 توسط
2

دوست عزیز مک آدرس ها سیستمی دارن که امکان یکی در اومدنوش منتفی هست به این صورت که اگه شما دقت کنید مک آدرس نیمه نخستش وربوط به یک شرکت میشه به اینصورت که شرکتها برای تولیداتشون یا یک خط تولید این ID رو از یک شرکت دیگه که استاندارد سازی مک رو بعهده داره میخرن و نیمه دوم آدرس مثل سریال اون محصول خاص توسط کارخونه بهش اختصاص داده میشه پس مک برابر نداریم چون اگه نیمه اولش یکی باشه یعنی تولید یه کارخونه هستند و قسمت دوم هم توسط همون کارخونه یونیک شده و اگه نیمه دومشون یکی باشه حتما نیمه اولشون فرق داره

مگر اینکه با نرم افزار مک فیک درست شه که اونم احتمال تداخل ضعیفه

این مشکلی هم که شما میگی میتونه مربوط به کانکتور روی کارت یا درایور اون باشه

مک ها رو هم میتونی با زدن ARP -a چک کنی

به اون نیمه نخست OUI (مخفف عبارت Organizationally Unique Identifier) میگن

شرکتی هم که این آدرسها رو میده IEEE هست

پاسخ در 1393/09/23 توسط

پاسخ شما