تفاوت روت نوشتن استاتیک با اینترفیس وIP
با سلام...موقع استاتیک روت چه فرقی میکنه که ما از اینترفیس استفاده کنیم یا از IP....مانند روت زیر
ip route 192.168.100.0 255.255.255.0 fa0/1
ip route 192.168.100.0 255.255.255.0 192.168.30.3
این دو ایا فرقی هم میکنند؟ چون من یه بار با اینترفیس نوشتم و یکی در میون پینگ میداد ولی موقعی که همون روت رو نوشتم کامل پینگ میده
3 پاسخ
بله زمانی که چندین device به روتر شما وصل باشه.
مرسی از شما..قانع شدم....یعنی با اینترفیس طول میکشه تا مک ادرس رو پیدا کنه؟درسته
سلام دوست عزیز
جواب شما به سناریو شبکتون هم بستگی داره،اما در این روتهای که شما نوشتید:
شما وقتی route رو با interface مینویسید روتر ip رو نمیدونه پس mac مقصد رو هم نمیدونه پس روتر روی تمامی interface هاش به تمامی ip های 192.168.100.0 اعلام میکنه آدرس mac اونها چیه، تا مقصد رو پیدا کنه.
ولی وقتی از route با ip استفاده میکنید براش تعیین میکنید مقصد 192.168.30.3 هست پس روتر فقط نیاز به یک arp داره تا آدرس mac مقصد رو بدنه و بتونه روی رسانه انتقال packet رو انجام بده.
در کل وقتی ارتباط شما point-to-point هست خیلی فرقی نداره از کدوم روش استفاده کنید. اما در ارتباط multi point یعنی زمانی که روتر شما به چندین device دیگر متصل هست بهتره از ip استفاده کنید.