تخفیف های داغ در جشنواره تابستانه توسینسو تخفیف های داغ در جشنواره تابستانه توسینسو
مانده تا پایان تخفیف
مشاهده دوره ها
0

اینترنت برای ساختمان های مجاور با لن و وایرلس

سلام و روز بخیر...من میخوام برای 2تا ساختمان مجاور که 40تا اتاق میشه اینترنت لن داشته باشم و محیط اطراف هم برای 40نفر اینترنت وایرلس داشته باشم تا شعاع حدود 70متر....فقط اینترنت میخوام و اینکه یه حجم محدودی استفاده کنن...میخاستم ببینم 1)چه تجهیزاتی میخواد 2) چه مودمی بگیرم هم لن بده هم وایرلس 3) هاب لازمه برای هر ساختمان؟ 4) هزینش حدودا چقدر میشه مرسی

پرسیده شده در 1394/08/30 توسط

4 پاسخ

0

سلام دوست من یک روزی این سوال خود من هم بود

فکر میکنیم که شما واحدهای هر طبقه به صورت بیسیم میخواهند از اینترنت استفاده کنند.

فرض میکنیم آپارتمان های شما 4 طبقه دارند شما درطبقه 4 یک عدد روتر وایرلس قوی قرار دهید و دست بهش نزنید و طبق معمول کانفیگش کنید سپس برای طبقه های 3 و 2 و 1 هر کدام یک ریپیتر وایرلس تهیه کنید در اونها باید یک کار رو انجام بدید اول اینکه DHCP رو غیرفعال کنید سپس مودمی رو که در طبقه چهار کانفیگ کردید بهش وصل کنید.

برای ساختمان دوم هم این کارو بکنید با این تفاوت که هر چهار طبقه اپارتمان دوم از ریپیتر یا تکرارکننده استفاده کنند نه از مودم یا همون روتر چون دو مودم نمیتوانند همزمان از یک اشتراک اینترنت استفاده کنند.

چون شما گفتید میخواهید از سرویس اکانتینگ یا همون هر کاربر یک اشتراک (سرعت خاص،حجم خاص و زمان خاص) استفاده کند باید یک سرور Mikrotik ایجاد کنید برای ایجاد کردن دو راه دارید

1)یک کامپیوتر شخصی خودتون رو تبدیل به سرور کنید مشکل اینجاست که یک کامپیوتر معمولی نمیتواند همیشه روشن باشد و سرویس بدهد

2)یا اینکه دست به جیب شوید و حدود دو میلیون (حداقل) هزینه کنید و یک سرور tower خریداری کنید که به نظر من به صرفه نیست!

اما یک راه دیگر هم هست اونم اینکه از یک روتر میکروتیک استفاده کنید مثل

Metal 2 shpn که قیمتش بین 315 تا 350 متغیره

شما میتوانید با اتصال یک انتن قوی مثل آنتن زیر استفاده کنید که قدرت خیلی خوبی داره و میتونه محوطه آپارتمان رو هم پوشش بده

http://goo.gl/HJuhyw

در یک جمع بندی شما با یک مودم، یک روتر میکروتیک (که اسمش رو گفتم) ، تعدادی تکرار کننده وایرلس (تعداد کل طبقات دو آپارتمان منهای یک چون در یکی از طبقات قرار مودم و روتر میکروتیک قرار بگیره) (نمیدونم ولی فکر کنم اون آنتن + روتر میکروتیک بتونن پوشش در حد متوسطی بدن البته به شرطی که از هیچ تکرارکننده ای استفاده نکنید.) و یک آنتن که گفتم مدلش رو + سیستم عامل میکروتیک که بر روی روترش نصب هست و با فعال کردن حساب اکانتینگش شما میتونید اینترنت ارایه بدید

خیلی طولانی شد نه؟!!

امیدوارم به دردت بخوره

موفق باشی

یا علی

پاسخ در 1394/09/02 توسط
0

نوع تجهیزات بستگی به محیط و شرایط و پهنای باند داره.

حداقل 6 یا 7 تا اکسس پوینت لازم دارید با یه سوییچ و یه سیستم اکانتین و یه روتر قوی.

پاسخ در 1394/09/01 توسط
0

سرور Blade دو میلیون تومن پولشه؟!!!!!!!

واسه اکانتینگ ملت از سرور Blade استفاده میکنن؟!!!!!!!

پاسخ در 1394/09/03 توسط
0

در پاسخ به دوست مون همایون باید بگم بله اشتباهی بود که من مرتکبش شدم منظور من سرور های ارزان قیمت tower بود که اشتباهی اونو با سرور های blade اشتباه گرفتم

http://www.mania-co.comhpProduct/HP-Server-ProLiant-ML10

عذر میخوام

پاسخ در 1394/09/03 توسط

پاسخ شما