اینترنت هتل
با سلام و خسته نباشید...
من میخوام برای یه هتل که 2تا ساختمان 6طبقه با فاصله 20متر از هم داره و یه محیط بیرونی حدود 60متر اینترنت به صورت وایرلس بذارم برای 40تا یوزر ...چنتا سوال دارم
1) برای اینکه محیط کامل 2تا ساختمان اینترنت داشته باشه و افت سرعت نداشته باشه از چه مدل اکسس پوینت استفاذه کنم؟indoor ya outdor? قدرت بالا که دور تا دور ساختمان وضعیت اوکی باشه و چنتا اکسس پوینت لازمه تقریبی...
2) چون هتله و طبیعتا یوزر ثابت نداره چجوری باید از usermanager microtik استفاذه کنم تا اتوماتیک اکانت بسازه و یه حجم با سرعت خاص بده و مجبور نباشیم هرروز کلی اکانت بساریم...چون فقط قصد نصب رو دارم و نمیخوام مدیریت it داشته باشم..
3)یه موذم برا اینترنت..اکسس پوینت و میکروتیک کافیه یا احتیاج به چیز دیگه ای هم هست؟؟
خواهشا یه توضیح جامع و کاملی باشه که زیاد مزاحمتون نشم مرسی مرسی مرسی
6 پاسخ
سلام ببخشید من در گیر پروژه بودم نرسیدم زودتر ج بدم
قابلیت CAP در میکروتیک ابن امکان رو میده که وابرلس ها رو از یک نقطه تنظیم کنید و اینکه تغریبا یا روتر اصلی یکی می شه
کسی جواب نمیده؟؟
منظور از cap رو متوجه نشدم..روی میکروتیک cap راه اندازی میشه و اونجا اعتبارسنجی میشه؟
چون هدف اینه که احتیاج به این نباشه که به صورت دستی یوزر و پسورد برای مشتری ساخته بشه.. مدیریت نشه و اتوماتیک یوزر از dhcp pool خارج بشه و هر سری یوزر جدیدی که میاد پسورد بزنه و وصل بشه...
من با توجه به اینکه همچسن پروژه ای رو به تازگی پیاده سازی کردم
پیشنهاد می دم یک روتر برد RB2011Ui-2HnD تهیه بکنید برای راه اندازی هات اسپات و usermanager و سپس چند تا SXT2 تهیه بکنید برای ارائه وایرلس یا همون access point همه SXT هارو CAP بکنید و روی 2011 هم CAP Manager راه اندازی کنید
در این حالت اینترنت از مودم به روتر 2011 می ره اونجا سرویس هات اسپات دارید . کاربرانی که به SXT2 ها وصل هستن میان به 2011 اعتبار سنجی می شن و اینترنت می گیرند
مرسی که جواب میدین...مشکل من تنطپظیم وایرلس نیس...
مشکل من ساخت اتوماتیک برای هر کسیه که میخواد یه مدت تو هتل باشه و بعد رفتن اتوماتیک اکانتش پاک بشه و نفر دیگه ای که میاد هتل یه اکانت جدید بگیره...متوجه شدین؟؟؟ یعنی وقتی شخص گفت میخوام از اینترنت هتل استفاده کنم با ssid هتل و پسوورد وصل بشه و فقط برای گوشی یا لپ تاپش اکانت ساخته بشه...با ای پی نباشه که هرسری دیسکانکت کرد محدودیت قبلیش از بین بره...حاا من تاحالا با هتل کار نکردم شاید برنامه خاصی باشه مخصوص هتل ها
خوب سخته اما شدنیه اما به دردسرش نمی ارزه بخاطر این که باید یک اکانتیگ خوب بخرید مثل سیب بعد بعد نرم افزار هتل داری رو هم بگید یک افزونه براتون بنویسن که با ورود مهمان اکانت بسازه و بارفتنش اون رو حذف کنه