درخواست اسکریپت برای میکروتیک
سلام به همه مهندسین ارجمند
من میخواستم روتر برد میکروتیکم در یه ساعت معین:
1- اسکریپت برای خاموش و روشن شدن وایرلس
2- اسکریپت برای connect و disconnect کردن روتر برد از اینترنت ( مودم adsl در حالت bridge کانفیگ شده)
1 پاسخ
دوست عزیز سلام
ساده ترین راه که نیازی به دانش برنامه نویسی و اسکریپت نویسی هم نداره اینه که برای هرکدوم از دو خط دستور زیر در قسمت System >scripts یه برنامه زمانی اجرای مشخص (سر ساعت مورد نظر) تعیین میکنی. فقط کافیه این دستورات رو بزاری توی قسمت script مسیر بالا که گفتم:
1- غیرفعال کردن وایرلس:
interface wireless disable wlan1
و برای فعال کردنش سر زمان مورد نظرت:
interface wireless enable wlan1
2- قطع اینترنت:
برای اینکار هم میتونی اینترفیسی رو که ازش اینرتنت میگیری غیرفعال کنی مثل بالا
اگه اینترفیست pppoe هستش بازم فرقی نداره:
interface ethernet disable ether1
و یا اگه PPPoE داری:
interface pppoe-client disable "pppoe-interface-name"
و نهایتا سر تایم مورد نظرت اونا رو فعال میکنی.
در نتیجه باید چهار تا برنامه زمان بندی ایجاد کنی:
-دو تا برای غیرفعال کردن وایرلس و اینترنت سر تایم مشخص
- دو تا هم برای فعال کردنشون سر تایم مورد نظرت
نکته: در دستوراتی که میزنی دقت کن اسم اینترفیس هاتو درست بزنی