تخفیف های داغ در جشنواره تابستانه توسینسو تخفیف های داغ در جشنواره تابستانه توسینسو
مانده تا پایان تخفیف
مشاهده دوره ها
0

درخواست اسکریپت برای میکروتیک

سلام به همه مهندسین ارجمند

من میخواستم روتر برد میکروتیکم در یه ساعت معین:

1- اسکریپت برای خاموش و روشن شدن وایرلس

2- اسکریپت برای connect و disconnect کردن روتر برد از اینترنت ( مودم adsl در حالت bridge کانفیگ شده)

پرسیده شده در 1395/02/12 توسط

1 پاسخ

2

دوست عزیز سلام

ساده ترین راه که نیازی به دانش برنامه نویسی و اسکریپت نویسی هم نداره اینه که برای هرکدوم از دو خط دستور زیر در قسمت System >scripts یه برنامه زمانی اجرای مشخص (سر ساعت مورد نظر) تعیین میکنی. فقط کافیه این دستورات رو بزاری توی قسمت script مسیر بالا که گفتم:

1- غیرفعال کردن وایرلس:

interface wireless disable wlan1

و برای فعال کردنش سر زمان مورد نظرت:

interface wireless enable wlan1

2- قطع اینترنت:

برای اینکار هم میتونی اینترفیسی رو که ازش اینرتنت میگیری غیرفعال کنی مثل بالا

اگه اینترفیست pppoe هستش بازم فرقی نداره:

interface ethernet disable ether1

و یا اگه PPPoE داری:

interface pppoe-client disable "pppoe-interface-name"

و نهایتا سر تایم مورد نظرت اونا رو فعال میکنی.

در نتیجه باید چهار تا برنامه زمان بندی ایجاد کنی:

-دو تا برای غیرفعال کردن وایرلس و اینترنت سر تایم مشخص

- دو تا هم برای فعال کردنشون سر تایم مورد نظرت

نکته: در دستوراتی که میزنی دقت کن اسم اینترفیس هاتو درست بزنی

پاسخ در 1395/02/12 توسط

پاسخ شما