تخفیف های داغ در جشنواره تابستانه توسینسو تخفیف های داغ در جشنواره تابستانه توسینسو
مانده تا پایان تخفیف
مشاهده دوره ها
0

ارتباط دو شبکه با رنج آیپی مختلف با میکروتیک و Share اینترنت

سلام دوستان ، تو شبکه داخلی دو رنج ای پی دارم که میخوام با هم در ارتباط باشند، هم میشه از طریق تنظیم سابنت مسک(۲۵۵.۲۵۵.۰.۰ رو به جای۲۵۵.۲۵۵.۲۵۵.۰ استقاده کرد) و بهشون ارتباط داد ( در واقع یه رنجش کرد) و هم میسه از طریق متصل کردن جفت رنج ای پی ها به یک روتر بهشون ارتباط داد، کدوم کار درسته؟ ( چون تعداد هاست ها زیاده دو رنجش کردم، به تعدادی از هر دو رنج هم میخوام اینترنت بدم، سر پورت خروجی شبکه داخلی میخوام از هات اسپات میکروتیک استفاده کنم)

پرسیده شده در 1396/03/30 توسط

2 پاسخ

1

اگه تعداد node ها بیشتر از 200 تا هست کار خوبی کردید که از دو رنج استفاده کردید

کار درست اینه که بین این دو Broadcast domain از Router استفاده کنید

پاسخ در 1396/04/04 توسط
1

سلام

دوست عزیز در سئوال پیشتون هم عرض کردم که شما رنج شبکه رو یکی کنید

اگر تعداد دستگاهها زیاد است از کلاس b بزارین

مثلا ip کارت شبکه روتر میکروتیک رو بزارین

172.16.10.1/16

بعد رنج pool رو از 172.16.10.1 بزارین تا 172.16.12.255 اینجوری به حدود 760 دستگاه میتونی ip بدی و اینجوری یک شبکه داری و همه دستگاهها هم همدیگه رو می بینن و شبکه یکپارچه میشه...

پاسخ در 1396/03/30 توسط

پاسخ شما