ارتباط دو شبکه با رنج آیپی مختلف با میکروتیک و Share اینترنت
سلام دوستان ، تو شبکه داخلی دو رنج ای پی دارم که میخوام با هم در ارتباط باشند، هم میشه از طریق تنظیم سابنت مسک(۲۵۵.۲۵۵.۰.۰ رو به جای۲۵۵.۲۵۵.۲۵۵.۰ استقاده کرد) و بهشون ارتباط داد ( در واقع یه رنجش کرد) و هم میسه از طریق متصل کردن جفت رنج ای پی ها به یک روتر بهشون ارتباط داد، کدوم کار درسته؟ ( چون تعداد هاست ها زیاده دو رنجش کردم، به تعدادی از هر دو رنج هم میخوام اینترنت بدم، سر پورت خروجی شبکه داخلی میخوام از هات اسپات میکروتیک استفاده کنم)
2 پاسخ
اگه تعداد node ها بیشتر از 200 تا هست کار خوبی کردید که از دو رنج استفاده کردید
کار درست اینه که بین این دو Broadcast domain از Router استفاده کنید
سلام
دوست عزیز در سئوال پیشتون هم عرض کردم که شما رنج شبکه رو یکی کنید
اگر تعداد دستگاهها زیاد است از کلاس b بزارین
مثلا ip کارت شبکه روتر میکروتیک رو بزارین
172.16.10.1/16
بعد رنج pool رو از 172.16.10.1 بزارین تا 172.16.12.255 اینجوری به حدود 760 دستگاه میتونی ip بدی و اینجوری یک شبکه داری و همه دستگاهها هم همدیگه رو می بینن و شبکه یکپارچه میشه...