سرویس load balancing در میکروتیک
سلام دوستان
من دوتا خط تلفن دارم که از روی هر دو اینترنت دارم:
حالا طبق کانفیگ ECMP من اومدم و توی بخش routing table میکروتیکم اون route مخصوصش رو نوشتم...
ولی سوال من اینجاست...
من روی دوتا خط تلفن سرویس گرفتم که زمان قطعی یا مشکل از طرف سرویس دهنده اینترنت شبکه من قطع نباشه ( یعنی به فرض اینکه مثلا ارتباط خط تلفن مودم شماره 1 ام خراب بشه خود میکروتیک از روی مودم شماره 2 به اینترنت وصل باشه و شبکه قطع نشه {منظورم زمانی هستش که اون پورت میکروتیکی که به سمت مودم 1 میره up باشه ولی خود مودم به خط تلفن وصل نباشه که بتونه سرویس بده }) حالا با این حال هرچی فکر میکنم میبینم که توی این شرایط میکروتیک فقط پکت ها رو داره ارسال میکنه بدون اینکه از اتصال اینترنت با خبر باشه و اینجوری بنطرم درست نیست...
میشه راهنمایی کنید؟!
تشکر
1 پاسخ
شما باید کانکشن pppoe رو روی میکروتیک بسازید و نکته مهم روش ecmp هم همین هست که معمولا گفته نمیشه
این روش بر اساس fail شدن کانکشن ها کار میکنه