مشکل در اتصال به روتر
سلام اساتید
مشکل من به این صورت هست که روتر دیلینک مدل dir 605l دارم و گوشی ایفون
از یه فاصله ای با ایفون نمیتونم به وایرلس وصل بشم و پیغام پسورد اشتباه است میده در صورتی که رمز صحیح هست این فاصله تقریبا ۱۵ و یا ۱۰متر هست و سیگنال فول هست
حالا وقتی به روتر نزدیک میشم براحتی وصل میشه
هم روتر و هم ایفون ریست فکتوری و ریستور کردم ولی مشکل باقی هست
اینم بگم که فقط با این روتر مشکل دارم و یک روتر دیگه که با فاصله خیلی بیشتر موجود هست براحتی وصل میشه
و زمانی هم که وصل میشه مشکلی ندارم و در فاصله های زیاد مشکلی نداره و قطعی نداره تا زمانی که به صورت دستی قطع کنم ارتباط رو و بعد تا نزدیک مودم مثلا ۲ ۳ متری نشم وصل نمیشه
دستگاه های دیگه هم براحتی از هر فاصله بهش وصل میشن
لطفا منو راهنمایی کنید
3 پاسخ
سلام
ظاهرا اطرافتون وایرلسهای زیادی است
کانال وایرلسها رو از حالت اتوماتیک در بیارین و عوض کنید یکی رو روی یک و یکی رو روی 6 و یکی رو روی 11 بزارین
سعی کنید این روتری که الان باهاش مشکل دارین روی 6 باشه ببینید مشکل حل میشه؟
خیلی ممنون از شما
تغییرات انجام دادم چنل وایرلس رو روی ۶ گذاشتم و از امنیت از wpa2 only به wpa mixed تغییر دادم
ظاهرا همه چیز خوبه
سپاس
دوست عزیز باید هر وایرلس رو روی کانال متفاوت بزارین
اینجوری با هم تداخل و هنگ میکنند
دوست عزیز وایرلسهایی که نزدیک هم هستند رو روی کانالهای یک و 6 و 11 بزارین
و اونی که باهاش مشکل داشتین روی 6 بزارین
دوست عزیز هم کانال بودن وایرلسها باعث مشکل و هنگ اونها میشه
اونهای دیگه رو تغییر بدین و اینی که مشکل داشت رو روی 6 بزارین