تعیین محدودیت با استفاده از user manager در میکروتیک
باسلام
قصد دارم با روتربورد میکروتیک و از طریق HotSpot و user manager کاربرانی برای اینترنتم تعریفکنم
برای ساختن پروفایلهای محددیت به مشکل برخوردم
اینترنت از مخابرات دارم که از ساعت 3:00 الی 9:00 صبح دانلود 99% تخفیف داره
میخوام همین تعرفه رو برای سه تا کاربر خونگی توی user manager تعریف کنم
بطوری که هر کاربر ماهانه 5 گیگ داشته باشه و در زمان 3 الی 9 صبح 99%-100% تخفیف براش اعمال بشه
با همه این حرفا
برای ایجاد پروفایل با limitation زیر در user manager :
1_ 30 روزه
2- حجم 5 گیگ transfer
3- تخفیف 99 یا 100 درصدی در ساعات 3 الی 9 صبح (مصرف رایگان)
4- شارژ خودکار کاربران پس از اتمام دوره 30 روزه
لطفا راهنمایی بفرمایید.
کاری که کردم اومدم یه limitation دست کردم به شکل زیر
بعد این limitation رو به دوبازه زمانی قبل و بعد از بازه مصرف رایگان اعمال کردم یعنی
1- از ساعت 0:00:00 الی 03:00:00
2- از ساعت 09:00:00 الی 23:59:59
مشکل بنده اینه که آیا چون limitation رو به دو بازه زمانی تخصیص دادم آیا دوبرابر میشه یعنی واسه هر کاربر کلا 10 گیگ میشه؟
باتشکر
18 پاسخ
سلام
مجدد
گفتین ردیوس قویتر..
آیا راهی هست با همین روتربورد میکروتیک ردیوس قویتری داشتهباشم
ویا باید سرور یا سوییچ دست و پا کنم
روترسیسکو چطوره
میشه مرحله به مرحله توضیح بدین و یا فایل آموزشی تصویری به بنده بدین
ی سوال دیگه
واسه راه اندازی سرور واسه ibsng به چه سیستمی (سخت افزار) نیاز دارم
آیا نیاز به سیستم عتمل لینوکس دارم ویا روی ویندوز هم نصب میشه یا اینکه کلا خود ibsng نیاز به سیستم عامل پایه نداره
لطفا سیستم مورد نیاز این ردیوس رو معرفی کنید
مرسی
برای نصب رادیوس سرورهایی که عرض کردم به کامپیوتر و سیستم مجزایی نیاز دارین و نرم افزارها روی سرور جداگانه باید نصب بشن...
نمیدونم چه راهنمایی دیگه ای باید انجام بدم؟
شما سئوال بفرمائید تا بیشتر راهنمایی کنم
ممنون از راهنماییتون
واسه نصب نرم افزار نیاز به یه سیستم کامپیوتر دیگه هست و یا مثل یوزر منیجر قابل نصب روی خود روتربورد میکروتیک هست؟
لطفا بیشتر راهنمایی کنید
فایلی برای آموزش ندارم اما اگر لازمه بفرمائید تا توضیح بدم
برای نصب ibsng هم شما باید اول لینوکس رو نصب بفرمائید و بعد این ردیوس سرور رو روی لینوکس نصب کنید
و یک cpu دوهسته ای با 2گیگ رم کافیه اما اگر 4 گیگ باشه ...
با یوزر منیجر و هات اسپات شما میتونید پهنای باند رو محدود کنید و میتونید محدودیت حجم بزارین
بیشتر از این زیاد کاری نمیشه کرد
برای نیومدن صفحه لاگین هن احتمالا تنظیمات رو درست انجام ندارین که صفحه لاگین نمیاد. از تنظیماتی که انجام دادین عکس بزارین تا ببینیم کجای کار اشتباه شده
دوست عزیز چندتا اشتباه دارین اول اینکه مودم رو بریج کنید و کانکشن pppoe رو روی میکروتیک بزنید .چون واسه اون ترفند کانکشن روی میکروتیک باشه بهتره
بعد شما به قسمت بریج برین و اونجا یک پورت بریج تعریف کنید و همه پورتهای دیگه رو بجز اونی که به مودم وصل است رو عضو همین بریج کنید و بعد dhcp سرور رو روی پورت بریج راه اندازی کنید و بیاین هات اسپات رو هم راه اندازی کنید اما اون رو هم روی همون پورت بریجی که تعریف کردین راه اندازی کنید
اگر بریج نکنید مجبور میشین برای پورتهای دیگه و ارتباطشون روت بنویسین که کارتون سخت تر میشه
میشه بدون bridge کردن اینکار رو کرد
سلام
دوست عزیز شما نمیتونید با یوزر منیجر این کار رو انجام بدین و باید از radius سرور قویتری داشته باشین . مثل ibsng یا سیب...
در یوزر منیجر uptime زمانی محاسبه میشه که یوزر وصل است و اگر یوزر روزی یک ساعت استفاده کنه در پایان یک ماه فقط 30 ساعت استفاده کرده اما شما upتایم رو 720 ساعت تعیین کردین
هر یوزر نمیتونه دوتا پروفایل داشته باشه و هر دو رو اعمال کنه . اگر شما میخواین این کار رو انجام بدین باید هر شب به صورت دستی پروفایل یوزرها رو عوض کنید......
ممنون
طبق آموزشهای ساده واسه راه اندازی هات اسپات پیش رفتم اما وقتی انجام میدم هات اسپاتم به شکل زیره:
کاری که کردم
1- اول ریست کردم روتر رو با تنظیمات default
2- IP DNS 8.8.8.8 , 4.2.2.2
3- smtp client 4.2.2.4
4- تخصیص IP به اینترفیسها به ترتیب زیر
اینترفیس 1 ==> dhcp client default
اینترفیس2 ==> 192.168.88.1 و 192.168.88.2
اینترفیس 3==> 192.168.88.3
اینترفیس 4==> 192.168.88.4
اینترفیس 5==> 192.168.88.5
hotspot setup ==> اینترفیس 5 ==> IP Network :192.168.88.6 ==> مقدار Adress Pool :192.168.88.7-192.168.88.254
dns name : host.smn
با این شرایط الان کار نمیده
مشکل کجاست؟
دوست عزیز مشکل شما رادیوس سرور است مشکل شما روتر سیسکو نیست
شما با روتر میکروتیک هم میتونید با روتر سیسکو هم میتونید اما هر دو رو باید رادیوس سرور قویتری نسبت به یوزر منیجر وصل کنید مثل سیگما یا ibsng یا سیب یا ....
یعنی چه
پس با یوزر منیجر چیکار میتونم واسه محدود کردن کاربرام کنم؟
مشکل دیگه ای هم دارم
بعد از تنظیمات یوزر منیجرو هات اسپات
یوزر ها بدون اینکه صفجه ای واسه لاگین کردن براشون بیاد به نت وصل میشن
مشکل کجاست؟
یعنی هیچی...
باسلام
به جز یه سرور چه دستگاهی رو میتونم برای ایجاد یه ردیوس قوی استفاده کنم
روترهای سیسکو مناسب هستن؟ و یا سوییچهای سیسکو؟
دوست عزیز روتر میکروتیک سر جاشه و هیچ مشکلی هم نداره اما باید یک نرم افزار کنارش که ردیوس سرور قویتری باشه نصب کنید. مثل ibsng یا سیب یا....
دستگاه و سخت افزار شما همون میکروتیک است و نیاز به سخت افزار دیگه ای ندارین اما نرم افزار (ردیوس سرور) رو باید پیشترفته تر از یوزر منیجر انتخاب کنید....
دوست عزیز شما قرار نیست که کار سخت رو انجام بدین . اینجوری هم بار اضافه روی روتر میندازین هم الکی رم و Cpu روتر رو درگیر میکنید هم اگر بعدا بخوای تنظیمی روی روتر انجام بدین ، دست خودتون رو میبندین....
اگر اینجوری که میخواین به سوئیچ وصل کنید نیاز به بریج کردن ندارین یک پورت به مودم وصل است و یک پورت دیگه رو فقط یک ip بدین و هم dhcp سرور و هم هات اسپات رو روی اون پورت راه اندازی کنید و همین پورت رو وصل کنید به سوئیچ..
برای ibsng هم این سیستم ضعیف است . ممکنه نصب بشه اما توی کار ممکنه اذیت کنه
میتونید رمش رو 1 یا 2 کنید؟
سلام
خوب روت مینویسیم
مگه طوری میشه
کلا هم فقط میخوام از یه پورتم استفاده کنم و به یک سوییچ وصلش کنم
یه سیستم قدیمی هم دارم رمش 512 که تو انباره
به درد ibsng نمیخوره؟