بهار آموزش با تخفیف های شگفت انگیز توسینسو بهار آموزش با تخفیف های شگفت انگیز توسینسو
مانده تا پایان تخفیف
مشاهده دوره ها
0

مانیتورینگ شبکه با zabbix یا Nagios؟

با سلام.

من قصد راه اندازی مانیتورینگ شبکه رو دارم. قبلا با solarwinds کار کردم . هم باید کرک بشه و هم چون سرورش ویندوزه منابع زیادی میخاد. میخام هم رایگان باشه و هم لینوکسی.

از بین zabbix و nagios کدو بهتره؟

پرسیده شده در 1396/11/07 توسط

4 پاسخ

0

prtg تحت وب هست؟ نرم افزار ی که روی سرور نصب بشه و امکانات کاملی داشته باشه و تحت وب هم باشه. solar خیلی کامله ولی ram بالایی میخاد. نرم افزارهایی که سرورشون لینوکس هست به منابع کمتری نیاز دارند.

پاسخ در 1396/11/10 توسط
0

چرا از PRTG استفاده نمیکنی؟

nagios با اینکه خیلی حرفه ایه ولی یه مقدار کانفیگش دردسر داره تا بخوای پیچ و خماشو پیدا کنی کلی از وقتتو میگیره

ولی PRTG تحت ویندوزه راحتم نصب و کانفیگ میشه

پاسخ در 1396/11/09 توسط
1

بله تحت وبه و حتی من یه زمان روی پی سی خودم داشتم بعدا که یکی از سرورام خالی شد اونجا نصبش کردم

پاسخ در 1396/11/11 توسط
0

البته من سایت nagios رو دیدم در اونجا چند نرم افزار با نامهای Nagios XI و Nagios Log Server و Nagios Network Analyzer و Nagios Fusion بود . یعنی nagios کاملتره یا اینکه همه این 4 سرویس نیاز هست نصب شود؟ چون در zabbix چنین نیست و فقط یه نرم افزار با نام zabbix نصب میشه.

پاسخ در 1396/11/07 توسط

پاسخ شما