مانیتورینگ شبکه با zabbix یا Nagios؟
با سلام.
من قصد راه اندازی مانیتورینگ شبکه رو دارم. قبلا با solarwinds کار کردم . هم باید کرک بشه و هم چون سرورش ویندوزه منابع زیادی میخاد. میخام هم رایگان باشه و هم لینوکسی.
از بین zabbix و nagios کدو بهتره؟
4 پاسخ
prtg تحت وب هست؟ نرم افزار ی که روی سرور نصب بشه و امکانات کاملی داشته باشه و تحت وب هم باشه. solar خیلی کامله ولی ram بالایی میخاد. نرم افزارهایی که سرورشون لینوکس هست به منابع کمتری نیاز دارند.
چرا از PRTG استفاده نمیکنی؟
nagios با اینکه خیلی حرفه ایه ولی یه مقدار کانفیگش دردسر داره تا بخوای پیچ و خماشو پیدا کنی کلی از وقتتو میگیره
ولی PRTG تحت ویندوزه راحتم نصب و کانفیگ میشه
بله تحت وبه و حتی من یه زمان روی پی سی خودم داشتم بعدا که یکی از سرورام خالی شد اونجا نصبش کردم
البته من سایت nagios رو دیدم در اونجا چند نرم افزار با نامهای Nagios XI و Nagios Log Server و Nagios Network Analyzer و Nagios Fusion بود . یعنی nagios کاملتره یا اینکه همه این 4 سرویس نیاز هست نصب شود؟ چون در zabbix چنین نیست و فقط یه نرم افزار با نام zabbix نصب میشه.