بهار آموزش با تخفیف های شگفت انگیز توسینسو بهار آموزش با تخفیف های شگفت انگیز توسینسو
مانده تا پایان تخفیف
مشاهده دوره ها
0

استفاده از دو خط اینترنت جداگانه بر روی میکروتیک

با سلام

بنده یه خط اینترنت دارم که میکروتیک هم واسه اینترنت شبکه داخلیم ازش استفاده می کنه و هم واسه هات اسپاتم.

الان یه خط اینترنت دیگه گرفتم که اینترنت هات اسپات رو جدا کنم.

برای این کار چه تغییراتی باید توی میکروتیک بدم.

ممنون میشم اساتید راهنمایی کنن.

پرسیده شده در 1396/11/17 توسط

30 پاسخ

0

از تنظیماتی که برای ادغام انجام دادین عکس بگذارین لطفا

پاسخ در 1396/11/22 توسط
0

ما یه آنتن نانو بریج دارم که بوسیله یه میکروتیک مجزا دو تا اینترنت رو روی دو تا پورت میکروتیک واسه ما محیا میگنه(این کار رو شرکت خدمات دهنده اینترنت واسمون انجام داده) یکی اینترنت دیدیکیت که ای پی فرضیش 95.73.163.15 هست و یکی دیگه اینترنت حجمی با ای پی 192.168.101.1. یعنی اگه من به یکی از این دو پور ت لپ تاپ وصل کنم و یه آی پی تو یکی از این دو تا رنج بدم و گت وی رو هم یکی از این دو بزارم اینترنت مستقیم دارم. (البته ما در این میکروتیک اصلا تنظیماتی انجام نمیدیم و فقط دو تا پورت اینترنتش رو به میکروتیک خودمون وصل میکنیم.) ان شا اله توضیحاتم کامل بوده باشه.

پاسخ در 1396/11/17 توسط
0

الان کدوم خط میخواین به هات اسپات و کدوم خط به کدوم رنج و دستگاهها اینترنت بده؟

پاسخ در 1396/11/17 توسط
0

احتمالا مشکل از همین dns باشه

ببینید توی dhcp سرور چه dnsی رو ست کردین تا به کاربرا بدین

اگر میشه یک عکس از سر برگ دوم در dhcp سرور بگذارین

پاسخ در 1396/11/22 توسط
1

الان دوتا خواسته دارین که با هم تنظیماتشون فرق میکنه

اینکه دوتا اینترنت توی میکروتیک باشه و با هم استفاده کنید یک تنظیم داره و اینکه بعضی از ipها و از اینترنت خاص استفاده کنند یک تنظیم دیگه داره...

من کدوم تنظیم رو عرض کنم؟

رنج ip هات اسپات با رنج ip دستگاههای خاص فرق میکنه؟

پاسخ در 1396/11/17 توسط
0

الان فقط یه مشکل دیگه باقی مونده

وقتی کاربری از طریق هات اسپات وارد میشه و ای پی 10.10.10.0/24 میگیره پینگ 8.8.8.8 رو داره ولی نمی تونه سایتی رو باز کنه

اگه روت مارکی که واسه هات اسپات توی تیبل روت ها گذاشتم رو بردارم درست میشه. مشکل کجاست؟

در ضمن کاربر تو قسمت دی ان اسش آی پی های پابلیک دی ان اس نظیر 8.8.8.8 بهش تعلق گرفته

پاسخ در 1396/11/22 توسط
0

پس شبکه داخلی رنجش چی بود؟

پاسخ در 1396/11/17 توسط
1

دوست عزیز نگفتین ip گتوی اینترفیس 7 چیه؟

من فکر میکنم گتوی اینترفیس 7 همون ip شماره 192.168.101.1 است و ip اینترفیس 7 یک چیز دیگه است و شما دارین اشتباه میکنید

چون شما میفرمائید اگر لپتاپ رو وصل کنم و بهش ip بدم و گتوی 192.168.101.1 بگذارم ، اینترنت دارم پس این ip شماره 192.168.101.1 مربوط به گتوی است ، نه اینترفیس شماره 7...

پاسخ در 1396/11/18 توسط
0

من فقط اینترنت دوم رو فعال کردم.

من فقط اینترنت دوم رو فعال کردم.
||https://mikrotik.tosinso.com/files/get/2809ad31-0e13-4238-b1ef-66d77238d56f||
||https://mikrotik.tosinso.com/files/get/86233493-5057-4c36-877b-56f24d8179f8||
 و روت دیفالت دیگه ای ندارم. وقتی توی میکروتیک دی ان اس ها رو پینگ میکنم این خطا میده
no route to host

من فقط اینترنت دوم رو فعال کردم.
||https://mikrotik.tosinso.com/files/get/2809ad31-0e13-4238-b1ef-66d77238d56f||
||https://mikrotik.tosinso.com/files/get/86233493-5057-4c36-877b-56f24d8179f8||
 و روت دیفالت دیگه ای ندارم. وقتی توی میکروتیک دی ان اس ها رو پینگ میکنم این خطا میده
no route to host

و روت دیفالت دیگه ای ندارم. وقتی توی میکروتیک دی ان اس ها رو پینگ میکنم این خطا میده

no route to host

پاسخ در 1396/11/22 توسط
0

من یه توضیح بدم

من تو میکروتیک دو تا اینترنت می خوام یکی کلا واسه شبکه داخلیم که رنجش 192.168.11.0/24 هست

و یکی دیگه واسه هات اسپات که رنجش 10.10.10.1/24 هست

حالا اینترنت اول به ethr4 وصله و شبکه داخلیم هم بدون مشکل داره ازش استفاده می کنه البته الان شبکه هات اسپاتم هم ازش استفاده می کنه که من فقط میخوام یوزر های هات اسپات رو به اینترنت دوم متصل کنم

پاسخ در 1396/11/17 توسط
0

عالی بود فقط میشه بگید برای فعال کردن اینترنت دوم در میکروتیک کجا رو اشتباه کردم

مراحل کارم واسه اینترنت دوم این طور بوده

اضافه کردن آدرس 192.168.101.1 در قسمت ip>addressess

اضافه کردن نت 192.168.101.0/24 از srcnat به masquarde

اضافه کردن یه روت آزمایشی :

مثلا روت به 94.74.128.3 از گت وی ethr7

بعدش قاعدتا وقتی از داخل میکروتیک 94.74.128.3 رو پینگ میکنم باید از این پورت بهش دسترسی پیدا کنه ولی این اتفاع نمی افته و request timeout میده

پاسخ در 1396/11/17 توسط
0

کلا ادغام رو برداشتم

فقط همین یه روت و یه خط اینترنت فعلا هست

پاسخ در 1396/11/22 توسط
1

جایی رو اشتباه نکردین

این خصلت میکروتیک است که وقتی دوتا گتوی دارد فقط یکی رو که اولویت بالاتری داره انتخاب میکنه و باید تنظیماتش رو درست انجام بدین تا به خواسته خودتون برسین

اینترنت دوم شما چون اولویت پائینتری داره تمامی پکتها از اینترنت اول بیرون میره چون خودتون به میکروتیک گفتین که تمامی پکتهایی که سمت 0.0.0.0 میره رو از اینترنت اول خارج کن ....

میشه یک بار کل ip هایی که دارین استفاده میکنید رو با ذکر شماره اینترفیس و مورد استفاده (هات اسپات یا شبکه داخلی یا اینترنت....) توی یک پست بنویسین ip استاتیک رو هم یک چیز فرضی بنویسین

من گیج شدم اینقدر گاهی از شماره اینترفیس گفتین گاهی از ip و گاهی از اینترنت اول و دوم...

پاسخ در 1396/11/17 توسط
0

با سلام؛

کانفیگ رو براتون فرستادم.( مربوط به یه خط اینترنته)

اینترنت دومم روی این ای پی هست 192.168.101.1 ولی نمیدونم چرا جواب نمیده

اینترنت اول روی ethr4 و اینترنت دومم به ethr7 وصل بوده

مراحل کارم واسه اینترنت دوم این طور بوده

اضافه کردن آدرس 192.168.101.1

اضافه کردن نت 192.168.101.0/24 از srcnat به masquarde

اضافه کردن یه روت آزمایشی :

مثلا روت به 94.74.128.3 از گت وی ethr7

بعدش قاعدتا وقتی از داخل میکروتیک 94.74.128.3 رو پینگ میکنم باید از این پورت بهش دسترسی پیدا کنه ولی این اتفاع نمی افته و request timeout میده

کجای کارم اشتباست

پاسخ در 1396/11/17 توسط
0

اینترفیس 4 با ip فرضی 95.73.173.16 که گتوی اون 95.73.163.15

و اینترفیس 7 که ip اون 192.168.101.1 است که نمیدونم گتوی اون چنده؟ درسته ؟

دو مورد بالا کاملا درسته. اگه خواستید انی دسک بدم خودتون ببینید

پاسخ در 1396/11/18 توسط
0

||https://mikrotik.tosinso.com/files/get/6bff4cc8-ef8c-49de-9db0-af362874d72c||
||https://mikrotik.tosinso.com/files/get/110aab17-a385-4627-a7a7-b7a3998c7ed4||
هر دی ان اسی که تونستم ست کردم نشد

||https://mikrotik.tosinso.com/files/get/6bff4cc8-ef8c-49de-9db0-af362874d72c||
||https://mikrotik.tosinso.com/files/get/110aab17-a385-4627-a7a7-b7a3998c7ed4||
هر دی ان اسی که تونستم ست کردم نشد

هر دی ان اسی که تونستم ست کردم نشد

پاسخ در 1396/11/22 توسط
0

پس در اون روتی که دارین مینویسین باید ip آنتن isp یعنی 95.73.163.15 رو وارد کنید تا کار کنه

در مورد سئوال دوم هم باید بگم که مشکلی ایجاد نمیکنه ، اما ip مودمی که به این اینترفیس وصل است چیه؟

پاسخ در 1396/11/17 توسط
0

در واقع ما یه اینترنت بیسیم بوسیله نانو بریج داریم که ای پی استتیک فرضی اون 95.73.163.16 هست و کت وی نهایی که آنتن ای اس پی اصلیمون هست ای پی استتیک فرضی 95.73.163.15 هست.

یه اتفاق دیگه هم که می افته اینه که وقتی من توی آدرس ها آی پی 192.168.101.1/24 رو واسه ETHR7 اضافه می کنم IP Address قسمت Local Network در قسمت QuickSet نیز خودکار تغییر میکنه به همین آی پی. این مشکلی ایجاد نمیکنه؟

پاسخ در 1396/11/17 توسط
1

خب حالا تازه سئوالی که اول پرسیدین تکمیل شد

الان اگر سئوال دیگه ای هست یا جایی از جوابها نامفهومه بفرمائید تا دقیقتر جواب بدم

پاسخ در 1396/11/17 توسط
0

وقتی مارک رو برمیدارین بایدم باز بشه چون تنظیمات اولیه فعال میشه و اگر اون تنظیمات نباشه که اصلا روتر کار نمیکنه

از تنظیمات mangle و روتهای مارک شده عکس بگذارین

پاسخ در 1396/11/22 توسط
1

اره من اشتباه کردم این آدرس گت وی من هست. خب چطور آی پی پورت 7 رو ست کنم؟

پاسخ در 1396/11/18 توسط
0

الان شما دوتا ip ذکر کردین که با هم فرق میکنه و باز منو دارین گیج میکنید

توی این فرضیاتی که داریم صحبت میکنید ip شماره 95.73.163.15 رو فرمودین لینک سمت isp است و ip 192.168.101.1 رو شما الان میفرمائید اگر گتوی انتخاب کنم ، اینترنت دارم ... درصورتی که شما این ip رو در اون جدول برای اینترفیس 7 نوشتین...!!!!!!!!!!!

الان شما دوتا اینترفیس برای اینترنت دارین که

اینترفیس 4 با ip فرضی 95.73.173.16 که گتوی اون 95.73.163.15

و اینترفیس 7 که ip اون 192.168.101.1 است که نمیدونم گتوی اون چنده؟ درسته ؟

اما من فکر میکنم شما یک جایی رو اشتباه میکنید و این درست نیست...

پاسخ در 1396/11/17 توسط
0

dns ایران رو اول بگذارین و تست کنید

باید کانفیکتون کامل دیده بشه که کجا مشکل دارین؟

تمامی سایتها باز نمیشه یا بعضی از سایتها مثل yjc.ir باز میشه؟

پاسخ در 1396/11/22 توسط
0

هیج سایتی باز نمیشه فقط صفحه لاگین هات اسپات باز میشه

جالبه وقتی مارک کردن پکت رو برداریم درست میشه.

پاسخ در 1396/11/22 توسط
1

دیستنس این روت باید دید چنده ؟ اگر 2 باشه بله از 0.0.0.0 عبور میکنه

یک نکته دیگه هم هست که وقتی در روت ، اینترفیس رو انتخاب میکنید خوب جواب نمیده و بهتره که ip گتوی رو وارد کنید...

یک سئوال؟ شما این ip استاتیک رو چرا روی میکروتیک ست کردین؟

این ip با چه ip در ارتباطه ؟

یعنی اون طرف این ip استاتیک ، یعنی گتوی این ip استاتیک، چنده؟

پاسخ در 1396/11/17 توسط
1

سلام

دوست عزیز شما از تنظیماتی که روی روتر دارین عکس بزارین تا ببنیم چه تنظیماتی دارین تا روی اون تنظیمات راهنمایی و کمکتون کنم

اما در حالت کلی باید بگم که باید براش mangle بنویسین و پکتهایی که به سمت مودم میرن رو مارک کنید و بعد پکتهای مارک شده رو به سمت گتوی و مودم مورد نظرتون بفرستین

پاسخ در 1396/11/17 توسط
0

نه همه چیز عالیه فقط من میفهمم وقتی میگید میکروتیک وقتی دو تا گتوی داره فقط یکی رو اولویت میده ابهامم اینجاست یعنی حتی وقتی دقیقا توی جدول روت می گیم مثلا آدرس 94.74.128.3 از کت وی 192.168.101.1 عبور کنه باز هم میکروتیک اولویت رو به گت وی 0.0.0.0 میده؟

پاسخ در 1396/11/17 توسط
0

اینترنت اول (ethr4) بدون مشکل به شبکه داخلی اینترنت میده

مشکل من در مرحله اول اینه که اینترنت دوم (ethr7) به میکروتیک وصل بشه یعنی من دو تا خط رو تو میکروتیک فعال داشته باشم. مرحله آخر هم اینه که من بتونه اینترنت دوم رو به هات اسپات که ethr5 هست و فعلا از اینترنت اول استفاده میکنه وصل کنم در ضمن ای پی شبکه داخلی من 192.168.11.0/24 هست

پاسخ در 1396/11/17 توسط
0

اگه چیز دیگه نیاز هست بگید. کلا فن بیانم ضعیفه.ممنون

اگه چیز دیگه نیاز هست بگید. کلا فن بیانم ضعیفه.ممنون
||https://mikrotik.tosinso.com/files/get/77831393-08ed-4507-95a4-6011dec1afcc||

پاسخ در 1396/11/17 توسط
1

خب اگر خواسته شما فقط همینه کافیه که اول از گزینه ip روی firewall بزنید و وارد قسمت mangle بشن و اونجا روی + کلیک کنید و chain رو روی prerouting بگذارین و قسمت src,adress رو رنج هات اسپات پر کنید 10.10.10.1/24

و بعد به سربرگ Action برین و اونجا action رو روی mark routing بزارین و جلو New routing mark یک اسم بنویسین مثلا hotspot

حالا از قسمت ip گزینه routes رو بزنید و روی + کلیک کنید و گتوی رو اینترنت و مودم اول بگذارین و در قسمت Routing mark اون اسمی که انتخاب کرده بودین (hotspot) رو انتخاب کنید و ok کنید

و روتر رو یک بار Reboot کنید حالا باید تمامی پکتهایی که از سمت ip رنج 10 میاد از گتوی مودم اول خارج بشه

پاسخ در 1396/11/17 توسط

پاسخ شما